Baja 5b topic part 2: (hier verder)

Hé Mikebike,

Toch maar weer een Baja gekocht; nu een SS? leuk hoor ;-)

Ik geef wel een seintje als ik weer eens in het oosten kom. Heb je al wat leuke terreinen ontdekt? ben erg benieuwd.

Iemand enig idee hoe ik aan nieuwe inpersmoeren kom die in het frame zitten geperst?? Of heeft iemand toevallig deze dingen? In het hoofdframe zitten er 4 en in de achterplaat zitten er ook 4.

Hé Mikebike,

Toch maar weer een Baja gekocht; nu een SS? leuk hoor ;-)

Ik geef wel een seintje als ik weer eens in het oosten kom. Heb je al wat leuke terreinen ontdekt? ben erg benieuwd.

Ja idd,het kriebelde wel weer,ik wou niet meer geld uitgeven aan mijn elekto auto,maar de Baja heeft me nu al serieus geld gekost,had beter een nieuwe kunnen kopen/bouwen als een 2e handse:(,wou hem ook orgineel houden,maar er is ook zoveel mooi`s voor verkrijgbaar:p
Ik ben hem weer aan het opbouwen,zit nu een 4 bout`s blokje op,kijken of dat beter gaat,en dan rijd ik een beetje in de buurt,op bouwterreinen enzo..
Wat voor uitlaat rijd je nu mee?je oude was kapot las ik?,ik heb een nieuwe HPI Tuned Pipe besteld,maar die verkoop ik ook weer denk ik,wil toch weer een Mielke of Dominator aan de zijkant..
Ik lees het wel als je deze kant op komt..
Mike

Ha Mike,

Leuk om te horen. Ik had inmiddels een FG Stadium Truck erbij maar dat werd een beetje veel van het goede. Inmiddels ben ik ook aan het helicopteren, hoef je niet zoveel schoon te maken; alleen maar wieken te vervangen :rolling:

De Baja hou ik gewoon. Er zit inderdaad weer een HPI tining pipe op en een Pitstop blokje van 29cc. Loopt erg goed en hard maar maakt (net als toen ;-) ) nog steeds een t@$#%!ring herrie.

Persoonlijk zou ik niet een side mount uitlaat nemen omdat dat zo'n gedoe is bij het schoonmaken / sleutelen. Zon hetuned potje met twee pijpjes klinkt ook beschaafd en is meer crash bestendig en zit niet in de weg bij het sleutelen.

Laatst bewerkt:
x-can

Ik ben opzoek naar een x-can uitlaat voor een hpi baja. eigenlijk alleen naar de afdekplaat. De gaten voor de stingers zijn hun schroefdraad kwijt en dan passen de stingers er niet echt lekker meer in ........:sad:
Als iemand nog dit onderdeel of de hele uitlaat heeft liggen en er van af moet ? dan hoor ik het graag

Erg rustig hier,niemand nog wat nieuws?
Ikzelf heb me nog ff bezig gehouden met de uitlaten,want ik blijf het kleine rakkertje veel herrie vinden maken..
Na weer een Mielke erop gehad te hebben,goede snelle en stille uitlaat,maar ik vind het ontwerp naast de auto minder,en weer een nieuwe HPI Tuned Pipe gekocht te hebben(ik dacht hier wel ff een demper op te kunnen zetten,maar dat wordt niet wat,dan steekt die er 10 cm achter uit),ben ik weer uitgekomen op de orginele uitlaat,voorzien van een einddemper..
Hij is nu heerlijk stil aan de uitlaatkant,met iets minder vermogen.maar dat heb ik er voorover,het nieuwe 4 bout`s blok heeft meer vermogen als orgineel,dus dat compeseert mekaar weer een beetje:D.
Nu een keertje wat vinden op dat gorgelende inlaatgeluid uit de K&N filter,dat is echt een pimp my Golf GTI geluid,en moeilijk te dempen,vooral nu met de carburateur zonder choke (en met acceleratie pomp:cool:).
Dus mocht iemand nog een mooie Mielke uitlaat willen voor 80 euro,of een Tuned Pipe voor 65,laat me maar horen;)
En nu misschien weer een beetje leven in de brouwerij:confused:;)

baja ss vs savage xl

Tja slecht weer en iedereen blijft binnen ???
ik reed in ieder geval afgelopen zondag (een beetje de rust verstoren)met mijn baja tegen een maat zijn savage xl , is natuurlijk geen partij maar goed (Rotterdam Kralingseplas )
ik vroeg nog aan hem van hey kan die ook zwemmen 5 minuten later ging zijn telefoon en vergat die zijn xl die rustig richting plas reed en uiteindelijk begon te varen :D heel sneu voor hem dachten we allemaal ,maar die xl die bleef gewoon drijven he hij viste hem uit het water en vervolgens starte hij gewoon weer , verdersss niets bijzonders te melden , zou het wel fijn vinden om mensen uit de buurt te ontmoeten .en af te spreken voor wat ritjes . bij deze dus tevens een oproep.
:rolleyes:

Yess lijkt me goed idee ,meestal rij ik in de weekends als het droog is ,
hoe meer ziel hoe meer vreugd :olympic:
ze schijnen in een parkeergarage in alexander te driften maar ik vraag me af of we daar welkom zijn met de decibellen van de baja

ik rijd ook altijd op droog weer... maar afgelopen zaterdag en zondag heb ik hem zwaar vuil gereden in RC junkies dag...

hij is nog uitelkaar en paar onderdeel moet vervangen: voorbumper, bougie
Baja is op zondag 3-4 meter hoog gesprongen en landing op bumper dan achter en weer voorbumper en achter totdat dak kwam bougie kapot...

Verder geen schade meer....

Parkinggarage in Alexander... heb ik geen idee of baja toestaan.. ivm herrie

geef maar een gil kom ik anders wel een keer naar spijkenisse als je een leuk stekkie weet stuur maar een pm .

ik reed in ieder geval afgelopen zondag (een beetje de rust verstoren)met mijn baja tegen een maat zijn savage xl , is natuurlijk geen partij
Mwah, ik weet 100% zeker dat mijn Savage met K4.6HO blok tenminste even snel, zo niet sneller loopt dan een Baja. da's in de praktijk al bewezen. ;) Het blokje van de Savage heeft zoveel vermogen dat-ie standaard al optrekt in z'n tweede versnelling (de versnellingsbak valt niet af te stellen, alleen als je half gas optrekt merk je dat hij ook echt zelf kan schakelen 8O).

En verder is een Baja zoooooo 2007. Iedereen wacht met smart op wat nieuws of is gaan vliegen. :rolling:

Parkinggarage in Alexander... heb ik geen idee of baja toestaan.. ivm herrie
Beetje offtopic hier, maar in het alexandrium is het alleen toegestaan om met 1/10 electro`s te rijden/driften. Voor een baja staan er ook veel te veel 1:1 auto`s geparkeerd op de vrijdagavonden.

Mwah, ik weet 100% zeker dat mijn Savage met K4.6HO blok tenminste even snel, zo niet sneller loopt dan een Baja. da's in de praktijk al bewezen. ;) Het blokje van de Savage heeft zoveel vermogen dat-ie standaard al optrekt in z'n tweede versnelling (de versnellingsbak valt niet af te stellen, alleen als je half gas optrekt merk je dat hij ook echt zelf kan schakelen 8O).

En verder is een Baja zoooooo 2007. Iedereen wacht met smart op wat nieuws of is gaan vliegen. :rolling:

bedoel jij de baja 5b standaard met 23 cc ?? :ontopic:

das duidelijk , je hebt snorfietsen , brommers toeters en bellen :agrue::music:
en die verhouding van de tandwieln op de baja zijn volgens mij voor een hogere topsnelheid
voor acceleratie moet je die 16/55 hebben correct me if i am wrong

Laatst bewerkt door een moderator:
das duidelijk , je hebt snorfietsen , brommers toeters en bellen :agrue::music:
En een radargun om de exacte snelheid te meten. 8) Ook in een head-to-head race komt de Savage als winnaar uit de bus. Verder is het appels met peren vergelijken. ;) Maar zeg niet dat een Baja super snel is. Zoals al vaker in dit topic aangegeven haal je bij een 19/55 vertanding op een low-grip ondergrond ligt de topsnelheid zo rond de 60km/u. Zowel voor een Baja als een Savage of wat voor ander ding dan ook (zelf mijn ex-Jato 3.3 die op asfalt tegen de 85km/u haalde en waarschijnlijk nog wel sneller had gekund alleen remmen was een probleem). Ook op wedstrijden zit de top op het rechte stuk tegen de 60km/u aan.

En zo'n radargun is ook leuk tegen gasten op snorfietsen, scooters, brommers of wat dan ook die zeggen dan hun geval 100km/u gaat en op de radar slechts 67km/u blijkt te zijn. :rolling: En de radargun is akelig nauwkeurig, in een test deed-ie niet onder voor die van de blauwe brigade. 8)

Als je wat centjes over hebt, een echte aanrader. Voor zo'n 80 dollar heb je harde cijfertjes met de Bushnell Speedster II. ;)

bushnell_radar_gun.jpg

en die verhouding van de tandwieln op de baja zijn volgens mij voor een hogere topsnelheid
voor acceleratie moet je die 16/55 hebben correct me if i am wrong
Ja, dus als je mijn Savage wilt kloppen dan ga je echt wel 19/55 nodig hebben. Anders kom je niet boven de 50km/u uit. :p De Savage trekt met 18/47 nog vrolijk wheelies dus ook met 20/47 gaat-ie nog als een raket.

Back