Baja 5b topic part 2: (hier verder)

Zou m ook ergens anders bestellen, hij kost hier in de winkel 995 ( en is misschien niet eens de goedkoopste ) ipv 1079 daarzo.

Verdiep je eens in het merk, en kijk wat er zoal te koop is ervoor en wat er beter kan.

Ik rij zelf met de standaard zenderset ( zit ook een failsave in namelijk ) en heb er geen problemen mee, maar je kan ook voor de spektrum serie gaan.

Elcon koppeling schijnt wel echt een must te zijn, de standaard zijn zo op!

Ik heb ook naar de spectrum serie gekeken maar ik kan maar niet achterkomen wat het verschil is tussen de dx3.0 en dx2.0? of ik kijk er helemaal overheen??

2 of 3 kanalen is t verschil.
zou voor de 3 kanalen gaan, dus de dx3.
Nogmaals, met de originele zender is niks mis mee, zeker voor de beginner.

damn your quick joram!

Elcon heeft de prijzen aangepast en inmiddels kost een elcon koppeling nog maar iets van 72 euro.

hallo, ik heb net de baja ss opgebouwd, kun je een adres geven voor die elcon koppeling? Deze zal ik binnenkort wel nodig hebben schat ik.
Verder heb ik de koppelingsklok houder vervangen en de lagersteun van de spur gear.(preventief) Dit alleen om een betrouwbare auto te krijgen. Ik heb alle pagina's doorgelezen van dit topic en heb een aardig beeld gekregen van de zwakke punten die er zijn op de baja.

Verder nog een paar shims gehaald omdat er veel speling zat op de voor wielen, er moest 0.7 mm tussen aan beide wielen. Ook wat shims achter het koppelings tandwiel, die had ook veel ruimte.

Ik kan de failsave van de skektrum dx2 niet instellen zodanig dat hij op de rem gaat bij problemen. In neem aan dat dat gebruikelijk is? Ik kon het niet in de handleiding vinden iig.

Ik hoor het graag!

Krikke in groningen zoek dat maar ff op google die heeft de elcons voor dat geld. Als je de spektrum bind moet je even je rem inhouden dan stel je de failsave in.

ah dank je, een zeer snel en goed antwoord op mijn vragen. Ik ga woensdag bij ijmuiden op het cross terrein rijden, Ben nog met het eerste tankje bezig. Als ik straks vol los kan dan mag ik wel vast een koppeling bestellen want hij heeft het daar zwaar te verduren.

Ik ga woensdag bij ijmuiden op het cross terrein rijden

@ Bedoel jij de kuil ???, ken je beter op het strand ff gaan raggen lijkt mij , Enne de gewone koppeling is zo glad die van mij was na 8 tankies op en die andere na 6 tankies bleef 1 schoentje hangen (beter meteen een elcon erop gooien ), ben je overal van af gr.Dr.Dre.;)

Ja ik bedoel die kuil bij de hoogovens. Ik ben er gisteren even wezen (in) rijden en het is een super mooi terrein voor de baja. Veel heuvels om tegenop te rijden en diverse spring bulten, wasborden kombochten en lange stukken. Er zijn eigenlijk 3 verschillende kuilen daar. Op het strand kom ik niet want ik (lees auto) heb een hekel aan zout (behalve op de patat) ;)

Het orignele kapje scheurt al op diverse plaatsen na een half tankje. Heb voor 25 euro aan verf op gedaan en is erg mooi geworden maar de kap is het niet waard. Ik heb al wel ergens gelezen dat er alternatieven zijn. Het liefst heb ik zo'n zelfde model maar dan een stuk dikker (lexaan)

Donderdag middag weer ff rijden daar.

Desert rat kap kopen voor de baja 5b, die is een stuk steviger!

@ heb ik ook al 3 X gehad is ook kl*te bij je tankdop is(blijft een zwak punt)of als je morst met vulle (blijft er helemaal niks meer over van je kappie),kheb ook die 5T van proline (die is vrij goed) nog steeds,gr.Dr.Dre.;)

Op het strand kom ik niet want ik (lees auto) heb een hekel aan zout (behalve op de patat) ;)

@ Daar zijn die dingen voor Man om te raggen:mrgreen:, enne dat van (ZOUT) klopt maar na elke strand bash schoonblazen en in de WD-40,,,,,,en Klaar is Klaara,,,,,,,,niks geen last van dat focking zout,gr.Dr.Dre.;)

Bij de tankdop moet je gewoon voorzichtig zijn, of dat voorraam niet zover door laten steken, heb m zelf ook en heb er geen problemen mee.
De originele was al na de eerste rit gebroken.

De proline 5t versie vindt ik persoonlijk best een hoop geld in vergelijking met een 5b kap.

De baja is idd voor het raggen en ik kijk niet op een beetje schade. Maar omdat ik inmiddels zo'n 13 jaar op zee werk als machinist weet ik welke gevolgen zout heeft op aluminium en stalen delen ga ik niet aan het strand rijden.
Het kapje gaat bij mij scheuren daar waar de tankdop zit. Die ribbels van de dop drukken het kapje kapot. Ik zal eens met de alu tape gaan plakken her en der aan de binnenkant.
Het is natuurlijk ook zo, dat als je hem net gebouwd hebt en netjes gespoten, bestickerd, het jammer is als er wat kapot gaat. Maar na een paar ritjes is het nieuwe eraf en kijk je niet meer op een kras of scheur.

Ik heb een stel piggybags voor mijn baja overgenomen (nieuw) maar als ik deze monteer , moet ik er dan meer olie in doen of kan ik ze gewoon opschroeven en klaar , ik ben al een tijdje aan het zoeken geweest op div. fora en google maar ik kan er niks over vinden :(

Ik heb een stel piggybags voor mijn baja overgenomen (nieuw) maar als ik deze monteer , moet ik er dan meer olie in doen of kan ik ze gewoon opschroeven en klaar , ik ben al een tijdje aan het zoeken geweest op div. fora en google maar ik kan er niks over vinden :(

@ Hey kobus leef jij ook nog (moet je niet fladderen :sleepy::sleepy: ),maaru ik zou er iets meer in doen kobus daar zijn die piggyb. toch voor,gr.Dr.Dre.:x-mas:

@ Hey kobus leef jij ook nog (moet je niet fladderen :sleepy::sleepy: ),maaru ik zou er iets meer in doen kobus daar zijn die piggyb. toch voor,gr.Dr.Dre.:x-mas:

Ja , ik leef nog :D ;) beetje druk gehad :( maar de baja staat weer in elkaar :cool: en je zegt het goed ; NIET !! fladderen :mrgreen:

Maar de piggybags passen niet , terwijl er op de site van pitstop staat dat ze voor de 5b zijn :mad:

Vraagje over het diff van de baja 5b ss, Als ik aan 1 wiel draai, dan gaat het andere wiel niet echt de andere kant op draaien. Als ik hem tegenhoud dan heeft hij niet zo veel weerstand. Nu is de olie ook niet erg dik.
Ik weet niet hoe het was toen die nieuw was en pas gevuld. Hoe kan ik zonder alles te demonteren een beeld krijgen of de dif nog gevuld is met olie? Wat doet het alu dif als hij goed is?

Back