Baja 5b topic part 2: (hier verder)

Ik wil remschijfen voor op de voorwielen gaan aanschaffen maar ik heb dan ook ee sterkere gas/rem sero nodig.
Nu heb ik 3 servo's op het oog maar welke raden jullie aan?

1. Hitec 5955TG,
Operating Speed (4.8V): 0.19 sec/60° at no load
Operating Speed (6.0V): 0.15 sec/60° at no load
Stall Torque (4.8V): 249.96 oz-in. (18 kg.cm)
Stall Torque (6.0V): 333.29 oz-in. (24 kg.cm)
Standing Torque (4.8V): 324.95 oz-in. (23.4 kg.cm) 5° deflection
Standing Torque (6.0V): 433.27 oz-in. (31.2 kg.cm) 5° deflection
Prijs: ca. 130 euro

2. Hitec 5998TG,
Operating Speed (4.8V): 0.23sec/60° at no load
Operating Speed (6.0V): 0.19sec/60° at no load
Stall Torque (4.8V): 199.97oz/in. (14.4kg.cm)
Stall Torque (6.0V): 249.96oz/in. (18kg.cm)
Standing Torque (4.8V): 259.68oz/in. (18.77kg.cm) 5 degree deflection
Standing Torque (6.0V): 324.95oz/in. (23.4kg.cm) 5 degree deflection
Prijs: ca. 120 euro

3. Ace 1015,
14,5kg 0,06 sec/40°
Prijs: ca. 80 euro

Qua prijs kies ik voor de ACE maar die kracht en snelheid van de Hitec 5955TG staat mij wel aan.
Maar welke zouden jullie mij aanraden.
Ik wil in iedergeval een servo waar ik geen voltlimiter voor hoef te gebruiken!
 
Laatst bewerkt:
Welke diameter had die buis ook alweer Marcel?
Wil deze mod ook toe gaan passen namenlijk :thumbsup:

Buitendiameter is 12 mm binnendiameter is 10 mm .

Fritsie heeft inderdaad nog een stuk liggen,dus dit gaat een goedkope mod. worden Bym ;)

Ik heb nog een pijpje liggen, toen van marcel gekregen,maar is er nooit van gekomen :rolleyes:
Hebben?
wel ff hoogtij dollars mee nemen ;)


We blijven HT'ers he Fritsie :lol: ;)
 
Aanraden durf ik niets maar ik heb bij mijn winkel een digitale Hitec gezien met een torque van 15 kg/cm voor ongeveer 45 euro. Ik zelf zou zoiets proberen omdat ik denk dat die meer dan sterk genoeg is. Maarja ik heb geen ervaring hiermee dus je hebt hier niet veel aan.
 
Ik heb nog een pijpje liggen, toen van marcel gekregen,maar is er nooit van gekomen :rolleyes:
Hebben?
wel ff hoogtij dollars mee nemen ;)

Ik was alweer vergeten dat ik deze topic had aangedaante, en die vraagske had ongesteld ;)


TOPPERRRRRRR Fristie :p

We babbelen nog wel, wil hem wel van je overnemen hoor, graag zelfs moet binnenkort toch weer aan de binnenkant wezen dan voer ik hem gelijk uit :thumbsup:

Mag ik ook HT dollars pinnen bij je ? :rolling:


Buitendiameter is 12 mm binnendiameter is 10 mm .

Fritsie heeft inderdaad nog een stuk liggen,dus dit gaat een goedkope mod. worden Bym ;)




We blijven HT'ers he Fritsie :lol: ;)

Ahjeah baby :p



HT4ever :p
 
Ik wil remschijfen voor op de voorwielen gaan aanschaffen maar ik heb dan ook ee sterkere gas/rem sero nodig.
Nu heb ik 3 servo's op het oog maar welke raden jullie aan?

1. Hitec 5955TG,
Operating Speed (4.8V): 0.19 sec/60° at no load
Operating Speed (6.0V): 0.15 sec/60° at no load
Stall Torque (4.8V): 249.96 oz-in. (18 kg.cm)
Stall Torque (6.0V): 333.29 oz-in. (24 kg.cm)
Standing Torque (4.8V): 324.95 oz-in. (23.4 kg.cm) 5° deflection
Standing Torque (6.0V): 433.27 oz-in. (31.2 kg.cm) 5° deflection
Prijs: ca. 130 euro

2. Hitec 5998TG,
Operating Speed (4.8V): 0.23sec/60° at no load
Operating Speed (6.0V): 0.19sec/60° at no load
Stall Torque (4.8V): 199.97oz/in. (14.4kg.cm)
Stall Torque (6.0V): 249.96oz/in. (18kg.cm)
Standing Torque (4.8V): 259.68oz/in. (18.77kg.cm) 5 degree deflection
Standing Torque (6.0V): 324.95oz/in. (23.4kg.cm) 5 degree deflection
Prijs: ca. 120 euro

3. Ace 1015,
14,5kg 0,06 sec/40°
Prijs: ca. 80 euro

Qua prijs kies ik voor de ACE maar die kracht en snelheid van de Hitec 5955TG staat mij wel aan.
Maar welke zouden jullie mij aanraden.
Ik wil in iedergeval een servo waar ik geen voltlimiter voor hoef te gebruiken!




Ik gebruik voor mijn voorremmen de HD-9150MG van pitstop. Bevalt mij zeer goed en is mega sterk. Ook zit er een jaar garantie op. En kost maar 49 euro.
 
is het flesje twee takt olie dat bij mijn ss bouwkit was
van goede kwaliteit om te mengen met 98 octaan
of is dit maar bocht wat er bij geleverd is en beter niet te gebruiken
 
Dat is wel goed hoor dat is castrol. 90 % van de 2 takt olieen komt oorspronkelijk bij castrol weg. Maar ikzelf gebruik de zeer speciale kart grand prix van Motul. Duur maar wel goed.

Ik heb hier een pase getuned blokje uit mekaar liggen die gelopen heeft op Catrol A747 (semi synt). De hele zuiger is zwart. Ook heb ik net weer een revisie cilinderset op mijn cy29cc gezet en die heeft gelopen op Motul Kart Grand Prix (vol synt). En de hele cilinder, zuiger en uitlaat is brandschoon en glimt mooi van een filmlaagje olie. Super toch.

Motul Kart Grand prix is zeer moeilijk te krijgen en vaak alleen langs circuits. Mocht iemand graag zo'n busje willen dan moet ie maar mailen. Ook luchtfilter olie in literverpakking heb ik. Dat van rn tuning is gewoon putoline en is 5x zo duur als dat je het per liter koopt.
 
OKe ik zal eens kijken naar die HD9150

Ik heb Castrol Power RS 2t, dat kost 13 euro bij de halfords (1 liter).
Ik gebruik dat voor mijn Trevor Simpson die zeer veel toeren draaid en bevald zeer goed en ook geen aanslag te zien op de zuiger!
 
ga het dan maar proberen met de bijgeleverde olie
ben wel nog aan het wachten tot mijn batterij is aangekomen
zou normaal donderdag zijn
dit was een foutje van eric van de minishop in kiewit belgie
bij de prijs offerte zei hij dat die bij de prijs was inbegrepen
maar bij afhaling vorige week maandag blijk hij zich vergist te hebben
bij de rtr 5b :(
 
ga het dan maar proberen met de bijgeleverde olie
ben wel nog aan het wachten tot mijn batterij is aangekomen
zou normaal donderdag zijn
dit was een foutje van eric van de minishop in kiewit belgie
bij de prijs offerte zei hij dat die bij de prijs was inbegrepen
maar bij afhaling vorige week maandag blijk hij zich vergist te hebben
bij de rtr 5b :(


IK zou die olie niet gebruiken want dat is semi synt.
Het betse kan je full synt gebruiken, dat is een stuk beter voor je motor en geeft minder koolaanslag!
 
semi. of vol. zegt niet zo heel veel hoor. Olie die een fabrikant meeleverd kun je echt wel vanuit gaan dat het goed is zij moeten er ook garantie op geven he. En een motor in laten lopen mag oorspronkelijk nooit met vol syntheet maar dat doe je altijd met semi syntheet.
 
batterij is binnen
ga straks de baja inrijden :p
gebruikt er iemand een spektrum dx3R op de baja?
krijg mijne precies niet goed in gesteld
vooral dan de stuur uitslag
en is het mogelijk om de failsafe te regelen bij een DX3R
kan iemand mij met de instellingen opweg helpen
gebruik de stuurservo die standaard bij de ss was en als gasservo heb ik een ace rc ds1015
 
De failsafe stel je in TIJDENS het zogenaamde binden/pairen van de zender met de ontvanger...

Misschien kan je wat duidelijker zijn wat precies je probleem is met de stuuruitslag... hoe meer informatie, des te gerichter kan geantwoord worden...
 
de failsave heb ik deze morgen reeds in orde gekregen
regeling van het stuur: probleem is dat ik weinig stuur heb
ben juist terug van inrijden
nieuw probleem
na half uur rijden met een tussen pauze van 15 minuten
begon de standaard stuur servo te smeulen
exit stuurservo, kompleet doorgebrand
is dit een bekend probleem op dit forum
of kan iemand mij uitleggen wat er is mis gegaan
 
Alleen de koperen pakking. ;)

Ik heb net de pakking binnen gekregen maar ik heb nu zoveel compressie dat ik 2 trekstarters kapot he gekrokken, is dit normaal?
En als de zuiger in de bovenste dodenpunt staat en ik beweeg dan aan het vliegwiel dan hoor je iets tikken, volgens mij is dat de krukas waar gewoon veel kracht op komt door de giga compressie, of zal het iest anders zijn.
De zuiger komt iniedergeval niet meer tegen de cilinder!
 
Back
Top