Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Nota: This feature may not be available in some browsers.
Hallo allemaal.
Bij deze dan een foto van het filtertje , is niet scherp ,kreeg het niet voor elkaar, is zo,n klein dingetje.
Plus het schema.
Ik denk dat dit wel makkelijk na te maken is.
![]()
Groetjes,
Martin.
vraagje, balanceren jullie de as iedere keer uit wanneer je er een nieuwe set lagers inzet.
Groeten
Gert-Jan Saarberg
20000 1 2 * pi * R *20000
------ = ------------- -> C= -----------------
60 2 * pi *R*C 60
Hey Jacques, bedankt voor je uitleg, zal het ook eens proberen met dat filtertje, zal wel een wereld voor me opengaan denk ik. Moet trouwens mijn JG100 nodig balanceren denk ik, na anderhalf seizoen flink blazen in m'n F16 begint hij plugen op te blazen en ik meen ook een extra fluitje te horen bij laag vermogen, lijkt me tekeken van onbalans. (temperaturen en lager rundown time zijn gewoon goed)
Grt,
Gerald
Ha ha Rik,
Ik had zo'n reactie wel verwacht. Het is alweer bijna 40 jaar geleden dat ik die formuletjes in mijn hoofd moest stampen en integratortjes en differentatortjes moest berekenen (goed gespeld?).
In ieder geval heb ik uiteraard ook geexperimenteerd met verschillende RC tjes, maar deze waarde werkt bij mij het beste om de lagerruis eruit te filteren.
Welke waarden gebruik jij dan in de praktijk en werkt dat goed?
groet,
Jacques