Hallo mensen,
Ik heb misschien een beter voorstel. Aangezien ik de schakeling ook voor mezelf moet maken, is het een idee dat ik printjes maak en componenten erop soldeer voor mensen die interesse hebben? Dat is iedereen ook gelijk van het elektronica gezeur af

Geef even aan of je interesse hebt in een printje, dan weet ik in wat voorn aantal ik moet etsen. De CNY70's heb ik ook nog een hele partij liggen. Mensen die toch willen meedoen, maar als bij conrad besteld hebben, kunnen wellicht annuleren? Anders kun je het later ook via een DHL servicepunt retourneren (=gratis).
Kan iemand vertellen hoelang het kabeltje van de sensor tot de print moet zijn? Hiervoor gebruik ik gewoon doodleuke telefoondraad.
Ik zal dan na mijn tentamen (14 nov.) eens een printje ontwerpen. Dat is zo gebeurt, want zo ingewikkeld is ie niet (voor mij athans

, maar ieder zijn ding)
Dat opampje is idd niet per se nodig voor de werking, maar omdat ik ook niet altijd zin heb om mijn scope te pakken en snel testen of iets werkt, pak ik meestal een led. Die opamp zit er daarom puur voor de veiligheid. Bekijk het zo, een opamp kost geen drol, een botherham is waarschijlijk nog duurder. maar de sensor is vrij duur, daar heb je een heel brood voor...
Je zult de eerste niet zijn die zijn draadjes ergens naartoe sleurt, terwijl je meting nog aan staat. en dan komt ineens je signaaldraad tegen de aarde: kortsluiting. Die CNY70 zal dat niet zo leuk vinden. Die opamp ook niet, maar die kost minder, en vervang ik sneller, zonder te solderen.
In dit schema staat dan wel een LM324, maar er zijn meerdere IC's. Ik zal waarschijnlijk een LM741 gebruiken
je kunt
hier zien wat ie kost. Ik heb er thuis nog genoeg liggen om voor iedereen een printje te maken
Groeten Rik