Balanceermachine tekeningen gevraagd enz enz

hoi iedereen,

zojuist vandaag versie 2 afgerond. De volgende mensen hebben versie 2 besteld:

Ger Covacs
Nijsinkgj
Gerald Rutten
Jaap Gaasbeek
JosvdWerf
GJbroekhuizen
Lucbra

nieuw bijgekomen:
Gert-Jan
RSR

ik ga er morgen totaal 7 in orde maken. Versie 1 kan ik morgen ook maken, even wat nameten enzo. De sensor is goed bij te regelen met de potmeter die erop zit.

De volgende mensen hebben versie 1:
Straalpijp
Rene Witteman
KovdHeuvel
MendeltBooster
Viperman

Aan jullie allen zou ik willen vragen om het overgemaakte bedrag aan te vullen tot €20 vanwege verzendkosten, verpakking en een wijziging in een chip.
Ger Covacs, KovdHeuvel en MendeltBooster hebben dit al. Ik hoop dat dit geen problemen geeft, zo wel, laat het me weten s.v.p. Zodra ik het ingepakt heb zal ik het versturen.

Groeten Rik

Laatst bewerkt:
Hoi Rik,

mooi dat je printen zover af hebt, ik al je het resterende bedrag morgen over maken.

(kan ik waarschijnlijk deze vakantie toch nog balanceren:D)
groeten Gertjan Nijsink

Hoi,

Vandaag behoorlijk opgeschoten. Ik moet nog 3 printen, en dan heb ik ze allemaal klaar. Versie 2 is al werkende, hier het bewijs:
17.JPG

Op het schijfje waar de sensor op kijkt zitten 10 strepen, dus de toeren/min is op het printje 10 keer zo groot als op de toerenteller van mijn freesmachine. De print is versie 2, dus het getal moet x 1000.

Dan hier het bewijs dat de 180.000 toeren met gemak gehaald worden. De teller kwam tot 255.000 toeren/min, harder ging mijn dremel niet :D

18.JPG

19.JPG

Als je op de oscilloscope kijkt(die op .50 ns staat/hokje), zie je dat 1 periode +- 4.7 hokje duurt. als dan 60/(4.7 x 0.000050) = +- 255320. Mag toch zeggen dat de teller redelijk klopt niet? :) het signaal op de scoop is een beetje kak, omdat ie soms raar doet.

Morgen krijg ik als het goed is nog wat onderdeeltjes binnen, en maak ik een groepsfoto.
Als ik het dan van iedereen binnen heb, zal ik het verzenden.

Groeten Rik

Laatst bewerkt:
@Rik

Ziet er allemaal toppie uit man, men complimenten hoor, ik zal eens ff kijken of ik jouw betalingsgegevens nog heb en dan maak ik het resterende bedrijg gelijk over naar je.

Vriendelijke groeten Jaap Gaasbeek

Hallo heren modelbouwers,

Ben hier terecht gekomen via een reactie van Jaap op mijn draadje van de Fokker D VIII om te kijken wat Jaap allemaal doet.
Nou Jaap ik zie dat jij ook goed bezig bent maar dan met iets andere motoren, heel indrukwekkent een vliegtuig met een turbine, gaat zeker voor mij ook een keer gebeuren, eerst de draadjes blijven volgen op het forum turbine, en mijn Fokker D VIII schaal 1/3 afmaken en dan .......... En als ik dit lees vanaf het begin met alle linkjes zit je zomaar weer een hele avond achter de computer, maar dat geeft niet want het was erg leuk om te lezen.
Heb al een keer in de werkplaats van Dolf schelvis mogen kijken en zijn balanceermachine bekeken.

Mijn vraag aan Rik, kun je er ook een maken voor mij, versie 2 ,heeft geen haast , als het in een volgende ronde word(als die er komt) vind ik dat geen probleem.

Om even bij de turbines te blijven een paar foto's van dolf zijn Gloster Meteor, gemaakt tijdens vliegshow Rheidt 3 augustus 2008,had een pas van Dolf gekregen, kon daar door mooi dicht bij de vliegtuigen komen om mooie plaatjes te schieten, erg mooie vliegshow.

Groet Jan, en blijf juli volgen.

full

full

Laatst bewerkt door een moderator:
@Mac

Hoi Jan, leuk dat je eens hier komt kijken en ja hier wordt ook het nodige gemaakt, net als bij jullie.

Ik vindt trouwens alle dingen in de modelbouw mooi en erg interessant om te zien hoe iemand iets zelf maakt en dan ook hier op het forum ook nog laat zien van hoe en wat.

Gr Jaap

Ik blijf jou project volgen Jan heel heel mooi man.

Hoi,

Morgen gaan jullie heel blij zijn om de pakketdienst te zien. Ik heb namelijk vandaag zowat alle pakketten op de post gedaan, en deze zullen jullie hoogstwaarschijnlijk morgen ontvangen. Er zit een handleiding bij, maar mocht deze niet goed te lezen zijn:

Balanceer Manual Versie 1
Balanceer Manual Versie 2

Ik hoop dat alles duidelijk is, mochten er vragen zijn dan post ze maar hier onder.

Ik wens iedereen een prettige jaarwisseling en een mooi 2009 met veel turbine plezier! ;)

Groeten Rik

Hoi,

Morgen gaan jullie heel blij zijn om de pakketdienst te zien. Ik heb namelijk vandaag zowat alle pakketten op de post gedaan, en deze zullen jullie hoogstwaarschijnlijk morgen ontvangen. Er zit een handleiding bij, maar mocht deze niet goed te lezen zijn:

Balanceer Manual Versie 1
Balanceer Manual Versie 2

Ik hoop dat alles duidelijk is, mochten er vragen zijn dan post ze maar hier onder.

Ik wens iedereen een prettige jaarwisseling en een mooi 2009 met veel turbine plezier! ;)

Groeten Rik

hoi rik
super kan ik hem mooi uitproberen in mijn vrije dagen
hartelijk bedankt
mendelt

:banana::banana::banana::banana::banana: mooi werk Rik,
als het een beetje meezit kan ik zaterdag balanceren
ik heb eerst nog een klusje af te maken,en wel een nieuwe freesmachine
deze ben ik nu aan het ombouwen naar cnc
besturing zit er op.
vanavond een lekbak gemaakt enzenz zo zie je maar, een mens zit noot stil (ik niet altans:p)
bedankt Rik voor de moeite die je gedaan hebt, als ik iets terug kan doen hoor ik het wel
ik zal morgen de deurbel extra goed in de gaten houden;)

groeten Gertjan

print is in tha house

Hoi Rik.

Machtig mooie print, lekker duidelijk en ziet er heel professioneel uit.
Onze afspraak staat nog :wink: spreken wel af waneer en waar.
Zo en nu eens met de scope en jouw print gaan spelen, kijken hoever ik kom zonder hulp van derden.

Bedankt voor al je moeite en vrije tijd die je hierin hebt zitten, respect voor je.

Veel vlieg en bouw plezier in het nieuwe jaar. (enne gezond blijven hé, ist belangrijkste)

Groet Ger Kovacs.

balanceertool

Hallo Rik

Hij is hier ook op de mat gevallen.
ziet er profesioneel uit, knap gedaan
volgend jaar [morgen dus] de opstelling maken, spannend hoor!
voor iedereen een fijn nieuwjaar gewenst met veel bouwplezier.
Rik bedankt

Ko

Hoi Rik.

Bij mij is ie inmiddels ook in de deur gevallen. Ziet er erg gelikt uit!!!
Heel erg bedankt voor de vrije tijd die je er voor ons allemaal in hebt gestoken.

En euh allemaal een goed en gezond 2009 toegewenst!!

Gr. Jos

balanceerprint

hallo rik
heb de print net binnen de post was hier laat
ziet er erg mooi uit hartelijk bedankt voor de moeite
als ik ooit wat terug kan doen laat maar weten
vrg mendelt

@Rik

Allereerst een gelukkig en gezond 2009 en veel vliegplezier toegewenst.

Oeps ik zal men brievenbusje ook eens ff leeg maken nu ik lees dat er al mensen zijn die jou mooie produkt al binnen hebben.

Vriendelijke groeten Jaap

@Rik

Maak ik men brievenbusje leeg op 1 Jan 2009 om 00.51 uur met gevaar voor eigen leven en mijn 2009 begint helemaal toppie.

Je print zat erbij met een goede en geweldige beschrijving ziet er inderdaat zeer verzorgt uit, er zaten ook belastingaanslagen bij dat was minder.

Mijn 2009 heeft een goede start

Bedankt Rik je hebt toppie werk geleverd, mijn complimenten van deze kant.

Vriendelijke groeten Jaap Gaasbeek

Back