Banckert

Netjes Paul, realistisch beeld en goed gedaan met de kwast. Ook mooi als je gaat varen, gaat de romp glimmen waar hij nat wordt

Stefan,

Bedankt voor uw compliment! ik vind het altijd fantastisch!!!!
Dat was ook mijn gedachte er bij! ;)
Maar aan uw Happy Hunter kan ik nog lang niet tippen hoor ;)

Paul

Gelukkig bouwen we niet allemaal het zelfde, heb respect voor hoe jij bouwt hoor. En je bent er serieus mee bezig en dat waardeer ik

Goedenmorgen allen,

Een boot moet toch een kleur antifouling hebben? Daar is iedereen het over eens!.. Maar ik zat nog in twijfel, wat doe je dan? dan ga je naar de scheepswerf! (scheepswerf reimerswaal is 7 minutjes lopen voor mij)

Daar binnengekomen was het heel aardig, zelfs koffie werd mij aangeboden! Maar toen kwam de vraag... Zelf hadden ze het er niet zo op om wat verf uit een blik weg te pakken..

Maar er was een maar, zij hadden papieren waar allemaal kleurtjes opstaan (antifouling) dus naar Goes gereden en daar hadden ze helaas net de juiste kleur niet.. dan maar een beetje andere kleur ;)

Nu ben ik weer verder met het schilderen, ik vind het leuk werk om te doen. Ook ben ik er achter gekomen dat je beter een kwastje van €3,- kunt kopen dan een van €0.30 of nog goedkoper!

Nu gaan we verder met de romp, het boven stuk moet op het onderstuk geplaatst worden, dan kunnen we die ook schilderen.. Dan moeten er nog stickers op.. Daar gaan we dan voor kijken..

Ook ben ik van plan om voorlopig nog niet te stoppen! Maar het zal niet zonder onderbrekingen gaan.. Bij mij is het Zomer? - Varen. Winter-Bouwen!

ik hoop u hier bij voldoende teinformeert te hebben ;)

Foto's:

full

en nog wat Foto's van de "echte" zusterschepen en onder haar oude naam ;)

steenbank7lf8.png

DianaV-2.jpg

Paul

Laatst bewerkt door een moderator:
prachtig paul!!! deze rode kleur staat hem super goed!!
als ik een klein puntje van kretiek mag geven:
je waterlijn was bij de vorige toch iets strakker dan nu. ik plak er dan nog een bandje over, dan zie je het niet ;)

maar, goed bezig!!!!!!

Onderwaterschip

Voor het onderwaterschip van mijn modellen gebruik ik rode menie. Deze roodbruine matte kleur zit wat kleur betreft dicht bij rode onderwaterverven.

Echte antifouling gebruiken heeft verschillende nadelen. Om te beginnen de giftigheid, de een meer dan de ander, maar het blijft aangroeiwerende verf. Heb je zelfslijpende antifouling, dan geeft je model af, heb je vieze handen / vies model met het hierboven beschreven bezwaar. En er zit opgedroogd iets grofs in, een lak daar kun je je haar in kammen, een antifoulinglaag is korrelig en daarmee laagdikte. En het is duur!

Kortom, rode menie is mijn gewoonte. Nu zie ik bij de romp ook modelbouwlak staan: zelf gebruik ik gewone binnen- en buitenlakken en verven die traag opdrogen. Modelbouwlakken drogen snel wat vaardigheid vraagt op grote vlakken om strak af te werken. Gewone 'huis- tuin-, keuken- en jachtlakken helpen mij daarbij. En ik kom voordeliger uit.

full
full

PS ik doe alles met de kwast

Laatst bewerkt door een moderator:
Ik doe het idd ook net zoals Johan, gewoon een beetje donkerrood.

Uploaded with ImageShack.us

Ik heb er dan nog een rode bies opzitten, omdat de echte het ook had, maar breekt ook mooi af tegen het zwarte.

Maar die van jou ziet er nu ook al goed uit:thumbsup:

Jan

Ik denk dat het al een hoop scheelt als het dek er weer op zit en het ergste "scherp" er zo van af wordt gedempt. Schoorsteentje goed open laten, dan galmt het hopelijk lekker door de romp en het schoorsteentje naar buiten :)

Kluisgaten voor de Ankers

Ik zou graag eens willen weten wie weet hoe of ik mijn ankerpijpen nog beter kan vastmaken?
ze komen natuurlijk nog door het dek maar wordt het dan nog echt steviger?

ik ben benieuwd! naar jullie reacties!

ankerpijpen001.jpg

Paul

Back