Banckert

oke bedankt!

Help:
ik heb een schakelaar tussen de geluidsmodule gezet maar als ik hem op de accu doe gaat hij erg roken.. hij staat tussen de draadjes + en -?
wat doe ik verkeerd?

edit: foto:
module001.jpg

ik denk dat ik het weet een schakelaar moet maar of op de plus of op de min maar niet op allebei.....

Kortsluiting ...

Je berichtje lezend zonder foto vreesde ik al dat je plus en min rechtstreeks met elkaar verbond, je sluit dan inderdaad kort, de foto met een rechtstreekse verbinding tussen een blauwe en een rode draad bevestigde mijn vermoeden ...

De schakelaar dient gewoon de plus te onderbreken. Heb je dan nog een rokende soundmodule, dan is er wat anders aan de hand.

Laatst bewerkt:
Gelijkspanning versus wisselspanning

220V, wat je in je huis hebt.

De wandkontaktdozen in huis leveren inderdaad een wisselspanning van (in Nederland) 230 volt met een frequentie van 50 Hertz. Dat wil zeggen een spanning die 50 maal per seconde wisselt van plus naar min, geleverd door een generator in een elektriciteitcentrale.

Een accu of een batterij levert gelijkspanning, wat zeggen wil de pluspool blijft altijd plus en de minpool blijft altijd min. Met het oog op dit laatste is het dus zaak goed aan te sluiten, de meeste elektronika valt niet om te polen. Voor een gloeilampje maakt het niet uit, voor LED verlichting weer wel, een elektromotor zal de andere kant op draaien.

Terug naar wisselspanning in huis: positief en negatief (plus en min) wisselen 50 maal per seconde en huishoudelijke apparatuur is daarvoor geschikt. Kijk maar naar bijvoorbeeld je boormachine, die zal niet ineens de andere kant op draaien als je de stekker andersom in de wandkontaktdoos doet.

Maar je hebt gelijk, de meeste gelijkspanning elektronika kan er niet tegen als je plus en min omwisseld, dan komt de elektrische stroom vanaf de verkeerde kant binnen :(.

Voor de liefhebbers, ik heb nog een banckert romp van abs liggen.
Liefhebbers? doe een pb.

Verder heb ik een billing boats banckert van hout die ik als zeeuwse sleper wil uitvoeren.
Ik begrijp dat paul hem in de uitvoering van v.d Akker heeft.
Dan ga ik maar eens op zoek naar foto's van de nieuwe vlissingse sleepdienst.
Heeft hier iemand foto's toevallig?

Voor de liefhebbers, ik heb nog een banckert romp van abs liggen.
Liefhebbers? doe een pb.

Verder heb ik een billing boats banckert van hout die ik als zeeuwse sleper wil uitvoeren.
Ik begrijp dat paul hem in de uitvoering van v.d Akker heeft.
Dan ga ik maar eens op zoek naar foto's van de nieuwe vlissingse sleepdienst.
Heeft hier iemand foto's toevallig?

Even kijken bij Tugspotters. Gr. Klaas
Tugspotters.com

van den Akker vlag.

wij zijn weer bezig, het was de accu ipv de regelaar. Eerst maar eens de van den Akker vlag besteld, en die is binnen. Ook de nieuwe accu en lader zijn binnen.

De servo zit GOED vast, maar alleen nog een draad eindje en gaffelkoppen en als het goed is komen die er zaterdag aan.

Nu zit ik nog met 1 ding, zou ik het luik boven de motor dichtmaken? want als je een golfje hebt, dan staat gelijk heel je boot vol. Of zou ik er een opstaand randje voor zetten?

010pk.jpg

Paul

opstaande randje, net zoals bij mijn zz. je lijmt het randje er in (ook een randje onder het dek laten) en op dat randje onder het dek verstevig je met plamuur. dat was een tip van Raf ;)

Bedankt Brecht,

zelf ben ik nog bezig met schilderen, en even voor de lol de bemmaning er op gezet.
zo komen ze later ongeveer te staan. Ook nog eens moed verzamelen om het stuurhuis te plamuren....

008kpcv.jpg

Paul

Back