Banckert

Hallo iedereen. Gisteravond heb ik mijn Banckert in bad gelegd en....ze is niet dicht. Het schroef kanaal lekt, het heeft wel iets van een vergiet. Maargoed, niet alles is de eerste keer goed. Dus ben ik vandaag begonnen aan pijpjes waarmee je het vet in de koker krijgt. Dit had ik al wel maar die was lek onderaan dus ik drukte het vet er gewoon uit. Nu heb ik er een pijpje goed op gelijmd want ik krijg het niet gesoldeert. Een tijdje gewacht en toen geprobeerd er vet in de drukken, en dat ging goed!!! Vanavond leg ik haar weer in bad en dan maak ik wel een foto.

groet Marco

Gho,. hoe zou dat toch komen :rolleyes:, Voor de 1000ste keer, de assen van BB zijn bagger,
Zijn van zeer slechte kwaliteit, Volspuiten met vet zal echt niet helpen.
Loopt er zo weer uit en je motor zal veel meer vermogen verbruiken als normaal,
Plus na 1 seizoen varen heel je as is versleten,

Enigste oplossing : Eruit met die hap en voor een paar euro een graupner asje erin..
Of, als je kan draaien, vervang je uiterste lagers met brons en vervang je as met een rvs exemplaar ...

Het volbaggeren met vet is enkel uitstel van executie...

Bedankt voor het commentaar, ik ga die as eruit halen en een graupner erin. En iets met lagers? Daar heb ik nog nooit iets mee gedaan dus daarover is alle commentaar welkom. Kan het ook te maken hebben met de schroefastunnel? Deze zat ook al al bij het bouwpakket in en heb die dus gebruikt.

groet Marco

modelbouwschop flevoland, van raboech. onderhoudsvrije nemen, die zijn supper!! en goed in prijs. en ik zou zeker de schroefas er uit hallen en een nieuwe in zetten. ik heb het ook gedaan bij mijn zwarte zee echt schande dat als je zo'n paket koopt er toch nog een nieuwe schroefas in moet zetten!!!.

grtn Brecht

Is absoluut niet lullig bedoelt mijn opmerking, Kan je ook niks aan doen,
Ik wil je alleen meegeven voor dat je iets doet en je hebt er geen ervaring mee:
Zoekt het uit tot op de bodem hoe en wat, scheelt je een hoop geld en stress,

De kwaliteit van de assen zijn echt bagger, de messing die gebruikt is voor lager materiaal is goedkoopste en slechte messing die er bestaat, Totaal verkeerder legering.,

Als je het goed wil doen en goedkoop neem je een graupner asje, bij de Con***
6 a 7 euro ex verzendkosten,
Heb je wat meer budget zou ik voor die Brecht aanhaalt halen, kosten wat meer maar zijn van super kwaliteit.

Je moet nu wel je gehele as eruit slopen. Ik weet niet hoe je hem verlijmt hebt?
Maar een goeie soldeerbout ertegen aan houden kan soms een hoop sloopwerk schelen,

Dus warmstoken met soldeerbout en rustig eraan trekken,

Mocht het niet gaan zou ik iemand zoeken bij jou in de buurt die ook modelbouw doet en vragen voor hulp,.

Suc6,.

Mvg Vincent,

Hallo Vincent, Als ik het goed begrijp moet dus ook de schroefaskoker eruit?? Buget zit wel goed, ik wil nu een echt goede as hebben.

Ook nog even op con** gekeken en daar precies de goede as gevonden met koker van robbe, is dit ook goed?

groet Marco

hey Brecht, een verknipping? Is dat niet een pijpje erop gesoldeert en daarin een klein gaatje voor vet bijvullen? Als dat het is dan had ik dat sowieso al gedaan en wanneer het iets anders is hoor ik dat graag.

groet Marco

Hallo iedereen, ik heb geprobeerd de schroefas eruit gehaald samen met de koker. Alles helemaal perfect! Nu een nieuwe bestellen en die inbouwen. Toen ik toch bezig was ook maar even gekeken voor een rookgenerator en deze gevonden. Lijkt dit wat? Graag jullie mening.
gr2325.jpg

Dat vullen snap ik niet maar dat komt wel goed als ik er eenmaal eentje heb.

groet Marco

Oke Brecht, maar dat kan dan pas als de as erin zit want anders krijg ik hem er nooit in. Dus soldeer ik de vetnippel er dan op.

Groet Marco

Hallo iedereen, even een paar dagen weggeweest maar nu weer thuis en direct weer lekker aan de gang gegaan. Ik wou graag het licht via de zender aan/uit kunnen doen. Ik heb nu zoiets gemaakt maar het werkt nog niet goed. Heeft iemand een idee hoe ik dit beter moet doen?
elektrische+schakelaar.jpg

Dit is zoals het nu is. Er is nog niks verlijmd, dat doe ik pas als alles naar behoren werkt.
Is er ook een andere soort schakelaar via de zender? Alle commentaar is welkom.

Groet Marco

Heb ook al lang in mijn hooft om iets te maken waardoor ik later mijn verlichting aan en uit kan zetten via mijn afstandsbediening, en zie het antwoord daar ;). Ik moet het alleen nog een paar keer over lezen want het staat er wel een beetje knullig. Lijkt me heel handig!!!

Back