Banckert

Zo'n constructie met een servo en switch werkt beter met een microswitch. Je laat de hevel dan niet de schakelaar omtrekken, maar de schakelaar indrukken.

Marco.

Bekijk deze maar eens. Simpel te maken en je kan er 2 onderdelen mee schakelen. Ik heb ze in het verleden wel eens met 3 schakelaars gemaakt.

Uploaded with ImageShack.us

Succes er mee.

Bedankt iedereen voor de reacties!:D Maar Duohuis, zou u me kunnen uitleggen hoe het in elkaar zit? Ik snap het niet goed.

Verder ben ik weer verder gegaan op de laatste vrije dag. De scharniertjes en klinkjes van de deurtjes en een soort railingjes aan de kajuit. Een paar foto's;
stuurhut+1.jpg

stuurthut.jpg

Nog een foto van het totaal;
totaal.jpg

Tot zover maar weer.

Groet Marco

Geweldig marco!!!

Stootrand mooi zwart van kleur, witte band op het boeisel mooi strak afgeplakt en de opbouw mooi strak afgewerkt en geschuurt!

Jij gaat nog ver komen zo;)

Nog 1 tipje van mij,
Ik zie dat je de deurtjes mooi hebt voorzien van deurkruken en schaniertjes, top, maar het patrijspoortje is nog wit, ik zou nog even met een kwasje en wat zwarte verf even er een drupje verf in laten zakken, zodat het niet zo "plat' lijkt, of nog beter even uitboren en er een helder stukje platic achter plakken.

Jan

Bedankt voor het compliment Jan!:D

Maar de patrijspoorten zitten er nog niet in. Dat doe ik pas als allerlaatst. Eerst de verlichting maar en de sleeplier. Als dat gedaan is komen ze er pas in, en dan verf ik ze ook niet meer want ze hebben een mooi donkerbruine kleur.

Groet Marco

marco, iedereen zegt die stootrand zwart. ik vind hem niet mooi zwart, en ik hou hem wit haha. maar ziet er voor de rest picobello uit!
en je gaat zeker ver komen zo!

groetjes Paul

Beste Marco.

Ik wil je met alle plezier uitleggen hoe het werkt.
Maar vertel me eerst hoe je de servo gaat bedienen. Het is namelijk belangrijk dat je de servo wel in alle standen kan laten staan.
A door een stick die in alle standen blijft staan.
B een schuif.
C een draaiknop.

Misschien wat meer zender info.
Je kan met gemak 2 schakelingen maken op 1 servo. Eerst je navigatie verlichting, en als je verder draait de deklampen er bij.

En dat U, dat hoeft niet hoor, zeg maar gewoon Paul.

marco, iedereen zegt die stootrand zwart. ik vind hem niet mooi zwart, en ik hou hem wit haha. maar ziet er voor de rest picobello uit!
en je gaat zeker ver komen zo!

groetjes Paul

Witte stootrand wordt meestal vanzelf zwart na verloop van tijd... ;)

Maar iedereen is vrij in zijn kleur keuzes. :D

Een foto van mijn zender. Ik wil graag de servo bedienen met de schuifjes in de cirkel.
zender.jpg

Ik hoop zo meer info te hebben gegeven over de zender.

Groet Marco

Dan kun je toch beginnen Marco?

ps. je kan onnodige berichten als deze en over de foto's plaatsen verwijderen als je dat wilt, gewoon op het kruisje naast permalink.

Dat weet ik Jarvin, maar ik snap niet precies hoe Paul dat doet met die servo. Eerst de stuurboord lichten en dan de mast ofso. Pas als ik weet hoe het werkt kan ik beginnen.

Groet Marco

full

hier marco, als het linker staafje naar de boegkant draat bedient hij de toeter, als hij de andere kant op draait bedient hij de drukschakelaar voor de lichten aan te zetten.

hopelijk is het nu duiderlijker:rolleyes:

Laatst bewerkt door een moderator:
Beste Marco.

Ik heb je zender even bekenen, en het lijkt me helemaal geen probleem.

Ik ben op het moment bezig met een schakeling van 3 punten.

Ik zal je binnen kort met foto's en tekening helemaal vertellen hoe je het moet maken.

Maar even geduld, ik niet de hele dag tijd.

Groet Paul.

Brecht en Paul, bedankt voor de reactie! Het begint wat duidelijker te worden en ik zal zeker wachten op de foto's en tekeningen.

Groet Marco

Hallo iedereen, ik heb vandaag toch iets kunnen doen aan de railingen. De leuningen bij de trappen zijn nog niet af. Ben nu wel door mijn messingdraad heen dus even nieuw halen morgen. Even een paar foto's;
railing+1.jpg

railing+2.jpg

railing+3.jpg

Tot zo ver nu.

Groet Marco

Beste marco,

Ik zelf ben ook nog steeds bezig met een banckert van bb,

Heb er voor gekozen een rookgenerator te plaatsen in de schoorsteen, en werkt prima. Mocht je fotos willen zien daarvan moet je het maar even zeggen.

Weet niet of je het al gemaakt hebt, dus laat maar even weten en dan maak ik een foto voor je, eventueel een filmpje om te laten zien hoe het in zijn werk gaat. Ik hoop dat je hier iets aan hebt.

Mvg,
Jeremy

Hallo Jeremy, het lijkt me super om wat foto's of een filmpje te zien! Ik heb nog niks gemaakt of besteld dus alle hulp is welkom. Zo heb ik namelijk geen idee wat voor een rookgenerator ik moet hebben, of hoe warm het worden zal, en wat er eigenlijk in moet. Dus ik ben ook benieuwd naar de foto's en adviezen.

Groet Marco

schakelaar op servo

Beste Marco.

Ben vandaag nog even bezig geweest en alles is inmiddels klaar. Heb hem al getest op de zender en werkt prima.

Ga er maar even voor zitten.

Om te beginnen, maak een triplex plankje van ongeveer 10 x 6 cm
Hier haal je dan het gat voor de servo uit ongeveer 20x40 mm en monteer de servo er op.

Op bovenste foto zie je hoe de boel moet komen bij jou, denk die bovenste schakelaar maar even weg.

Nadat je je deze gemonteerd hebt, zet je een zwart schijfje op de servo.

Hierna ga je een vulstukje plaatsen ter grootte van de schakelaar. Zal ongeveer 15 mm hoog worden. Ik heb daar 2 stukjes pvc voor gebruikt, maar kan ook van hout.
Je zet de eerste schakelaar er op en je zal zien dat de metalen lip tegen de zwarte schijf loopt.
Dan zet zet je de 2 schakelaar er op en de 2e schijf.

De ruimte tussen de schijfjes kan je opvullen door een stukje pvc pijp van 12 mm. Je kan er ook een paar grote volgplaten voor gebruiken. De hoogte van deze vulling zal ongeveer 4 mm zijn.

De 2 schakelaars kan je vast zetten met 2 lange m 3 boutjes.

De 2 schijfjes kan je lijmen met seconde lijm. wel even een uurtje laten drogen Om deze vast te zetten op de servo zal je een langer schroefje moeten nemen.

Let nu goed op.!!!!.

Draai de servo nu helemaal naar rechts . Dat zal gebeuren als je op je zender helemaal naar beneden of naar boven schuift. Dit is dan het begin punt.

Je tekent nu het punt af op de onderste schijf waar de metalen lip de schijf raakt. Hier van af ga de schijf versmallen,, zal ongeveer 5 mm wezen, en buig het lipje een stukje om. Je kan dat goed zien op onder staande foto.

De onderste lip zal nu amper tegen de schijf komen. Als je de servo nu naar links gaat draaien zal je een klikje gaan horen. Dit klikje is de schakelaar die dan aan gaat.

Voor de 2e schijf doe je precies het zelfde. Je draait de servo nog een klein stukje naar links en merkt nu het punt waar de 2 lip de schijf raakt.

Een stukje uit de schijf halen en het lipje een beetje omzetten.
Als je de servo nu verder naar links draait zal je ook de 2e schakelaar horen klikken.

Nu heb je dus 2 schakelaars . De eerste voor je navigatie, en de 2e voor je deklampen.

Vanavond ga ik even verder,

Paul UK-104.

Beste marco,

Ik zelf ben ook nog steeds bezig met een banckert van bb,

Heb er voor gekozen een rookgenerator te plaatsen in de schoorsteen, en werkt prima. Mocht je fotos willen zien daarvan moet je het maar even zeggen.

Weet niet of je het al gemaakt hebt, dus laat maar even weten en dan maak ik een foto voor je, eventueel een filmpje om te laten zien hoe het in zijn werk gaat. Ik hoop dat je hier iets aan hebt.

Mvg,
Jeremy

jeremy,

ik ben wel benieuwd!

Back