Banden smeren in de NK competitie - 1:10 en 1:8 schuimbanden

Binnen bepaalde secties wordt blijkbaar meer geroddeld dan binnen de sectie waar het speelt. Iets wat afgelopen jaar al eerder is voorgekomen... Een gevaar van het niet weten is dat men erg snel klaar staat met een mening, zo zie ik het volgende bericht in mijn mailbox:

Hee Pieter,

Op de Baanbrekers 1/10 hoorde ik dat jullie in de 1/8 smeren en gepakt zijn op Gouda, is dat waar? Iedereen had het erover.

Groet,

Roy

Zoals ik al eerder op Facebook heb gezet:

I take it as a compliment when some drivers think that my son is using additive on his tires. It indicates to me that he is getting faster without!

Dat John er eerlijk over uitkomt, dat hij zelf wat geprobeerd heeft tijdens testen vind ik een compliment waard. Blijkbaar moet je hierover je mond houden anders denkt gelijk iedereen dat je altijd smeert!

Zelf zijn wij de zondag na het EK terug gegaan naar de baan op te zien wat het effect was van smeren, Joey was 0,6 sec sneller... dat zegt al genoeg lijkt mij. Daarnaast ben ik van mening dat als je dit wil tegen gaan, je eerst moet weten wat het allemaal betekend. Ondertussen zijn wij een stuk wijzer geworden, een paar tips heb ik hier ook al gegeven. John geeft daarnaast aan dat er conditioners zijn en smeermiddelen, dit onderscheid moet je meenemen in je analyse. Deze middelen zijn er op water en olie basis, ondertussen weet ik dat je het middel op waterbasis nooit zal detecteren...

Ik heb zelf met eigen ogen gezien, 3 en 4 jaar geleden, dat bepaalde rijders met banden uit vettige zakjes komen aanzetten en er gekke dingen gebeuren tijdens het bandenafdraaien (handdoek over de afdraaier). Door de controle nu zie je dit niet meer gebeuren, dat wil alleen niet zeggen dat het niet gebeurt!
Als ik tijdens kwalificaties mensen naar hun auto zie lopen en terugkomen met 1 setje banden in een doosje, heb ik al argwaan.

Al met al moet deze situatie ophouden, door dit soort geroddel en vingerwijzen wordt de fun een stuk minder en dat geld niet alleen voor de gesponsorde rijders... Vergeet ook niet dat dit tevens de gelegenheid geeft om op politiek vlak iemand zwart te maken. Eerlijkheid duurt het langste mannen!
 
Laatst bewerkt:
Dat je citeert uit je PM box vind ik prima,
maar je trekt de verkeerde conclusies, het komt uit je eigen sectie.
 
Laatst bewerkt:
Zoals ik al eerder op Facebook heb gezet:



Dat John er eerlijk over uitkomt, dat hij zelf wat geprobeerd heeft tijdens testen vind ik een compliment waard. Blijkbaar moet je hierover je mond houden anders denkt gelijk iedereen dat je altijd smeert!

mannen!


Precies, op Facebook had je het gezet. Je hebt het er niet op het forum over gehad. Dat wil dus zeggen, je wilde het niet hier 'bespreken'. Opzich begrijpelijk, ook goed dat John dus wel hier er voor uitkomt.

Je had hier namelijk wel kunnen gaan lopen verkondigen dat jullie gepakt zijn of wat dan ook , had naar mijn weten slimmer geweest. Op deze manier krijg je alleen maar scheve gezichten naar je toe gericht. Want het klopt natuurlijk niet met wat je hiervoor hebt gezegd, gezien wat je vertelde over de 'regeling' van uit Shepherd etc..

Mocht het verhaal dan wel waar zijn hé!
 
Je had hier namelijk wel kunnen gaan lopen verkondigen dat jullie gepakt zijn of wat dan ook , had naar mijn weten slimmer geweest. Op deze manier krijg je alleen maar scheve gezichten naar je toe gericht.

Mocht het verhaal dan wel waar zijn hé!

Binnen de sectie 1:8 worden steekproefsgewijs banden ingenomen voor controle, een goede zaak! Afgelopen NK (net als voorgaande NK's) zijn er van meerdere rijders banden ingenomen om fair play te controleren. De uitkomst zal duidelijkheid geven, voor ons zal daar geen verassing in zitten :cool:
 
Phoe, petje af John voor je openheid. Ik durfde het niet ...

Shepherd TeamC Benelux

Is geen durven aan, ik ben altijd eerlijk geweest. En mijn banden mogen ze controleren.. ;-)

sterker nog mijn banden controleren ze ALTIJD! Zelfs bij de laatste NK in gouda waar ik de spectaculaire 8ste plaats heb behaald.. :D ?
 
Is geen durven aan, ik ben altijd eerlijk geweest. En mijn banden mogen ze controleren.. ;-)

sterker nog mijn banden controleren ze ALTIJD! Zelfs bij de laatste NK in gouda waar ik de spectaculaire 8ste plaats heb behaald.. :D ?

Schrale troost, alleen jongens die hard gaan! Je ging dus hard :)

Shepherd TeamC Benelux
 
Schrale troost, alleen jongens die hard gaan! Je ging dus hard :)

Shepherd TeamC Benelux

Ok, dat klopt. Ik ging hard, ik ging lekker, ik ging los....... :D

Maar de eerste 5 controleren lijkt me meer voor de hand liggend.

En een tipje voor de mensen die de banden innemen: Neem ook eens een band van de 2de set banden, want als elke keer de eerste set banden van voor de wissel worden ingenomen, dan word daar rekening mee gehouden! ;-)
 
Ehm, we hebben juist nu de 2e set banden ingenomen en overigens zonder aankondiging.....

Inderdaad moet het verrassingseffect blijven bestaan dus niet alleen de top-5.
 
En een tipje voor de mensen die de banden innemen: Neem ook eens een band van de 2de set banden, want als elke keer de eerste set banden van voor de wissel worden ingenomen, dan word daar rekening mee gehouden! ;-)

Dat niet alleen, als een band ingenomen wordt zou ik graag willen zien dat de rijder deze in een verzegelde zak stopt onder controle van de WL. (neem bv van de zakjes met plaksluiting) Op die manier zijn ook de rijders er van verzekerd dat er geen gekke dingen gebeuren met de banden tussen inleveren en het lab.
 
Dat niet alleen, als een band ingenomen wordt zou ik graag willen zien dat de rijder deze in een verzegelde zak stopt onder controle van de WL. (neem bv van de zakjes met plaksluiting) Op die manier zijn ook de rijders er van verzekerd dat er geen gekke dingen gebeuren met de banden tussen inleveren en het lab.

True that!
 
Speciaal voor Roelof, ik ben het met Pieter eens. Wie weet wat er in de tussentijd gebeurd met die band... Als er iemand een spreekwoordelijk oor aan genaaid kan worden dan is het dan wel!

Voorbeeldjes:

  • Auto wordt weggezet op een plank waar olie op ligt.
  • De band wordt nog even betast door iemand van de WL om te kijken alsof hij wat voelt.
  • De ingenomen band komt in contact met een band van een andere rijder die mogelijk die wel behandeld is.

Allemaal dingen die je niet wil als rijder.
 
Daarom zouden er ook bepaalde grenswaarden aan de besmetting moeten zitten. We draaien zelf onze banden ook niet af in een laboratorium, dus een kleine besmetting heb je altijd wel. Het aanraken van de banden met vettige handen mag niet leiden tot diskwalificatie.
 
Ja... terwijl je het eigenlijk misschien juist WEL zou moeten doen om besmetting doordat de banden op een vettig oppervlak hebben gestaan of met vieze handen zijn vastgehouden uit te sluiten...

Ik had rechtsvoor nog 0.5mm foam erop zitten na de laatst finale in Gouda...
 
heren de banden worden gelijk na inname in een zak gestopt en dicht gemaakt
dus deze komen niet in contact met andere banden of een vuile tafel etc
heb een klein beetje vertrouwen in jullie sectie
gr tjibbe
 
Back
Top