Basis kennis: Electrisch aangedreven model auto's

even een vraagje voor de kenners. kan ik twee 7cell 8.4v 3000mah nimh aan sluiten op mijn rustler zodat het 8.4v hetzelfde blijft maar de 3000mah verdubbeld zodat ik 6000mah krijg en daardoor langere rijtijden krijg?? of is dit niet mogelijk, of mss wel maar met een ander soort batterij?? merci:newbie:

Zou in theorie wel kunnen, maar wordt niet aangeraden. Kan alleen maar goed gaan, als beide accu's van gelijke kwaliteit zijn. Aangezien de kwaliteit in het gebruik terugloopt, zou je moeten beginnen met 2 nieuwe accu's. Daarbij neemt het gewicht ook weer toe etc.etc. Als je serieus langere rijtijden wilt halen, kan je beter de overstap naar Lipo overwegen.

Als je serieus langere rijtijden wilt halen, kan je beter de overstap naar Lipo overwegen.

Dan moet je wel meer mAh in je Lipo hebben anders is je rijtijd nog bijna hetzelfde of zelfs korter.

Bij een 3000mAh NiMh of een 3000mAh Lipo is je rijtijd bijna hetzelfde de Lipo is iets in het voordeel waardoor je een iets langere rijtijd krijgt maar serieus langer wordt het niet.

Wil je serieus langer moet je bijvoorbeeld naar een 8000mAh Lipo gaan...

Uiteraard, een grotere lipo. Maar met dezelfde afmeting en gewicht schat ik zo in dat je een 5000mAh lipo kan nemen. Past ook heel goed in een rustler

die 2s 5000mah pakketten van de hobbyking passen prima;P er zijn ook 8000mah pakketten maar die zijn vrij zwaar dus die zijn meer voor de bashers die gewoon lang willen gassen:)

Heb ook nog even 'n vraag.

We hebben een Rustler met 'n 2s lipo erin, kun je daar zomaar een 3s inhangen?
Of moeten de tandwielen (gearing) dan aangepast worden?
En hoe zit het met de warmte ontwikkeling als je geen tandwielen niet vervangt.

Alvast bedankt voor de reacties.

Inprincipe kun je simpelweg een 3S aansluiten en knallen maar! Het enige waar je over na moet denken is wat je met de Rustler wilt doen...
Ben je van plan speedruns te maken of wil je graag over een veldje/zandplaat crossen?

Ik heb met kleine aanpassingen de 100 kmh gehaald op 3S, puur speedruns. En op 2S rond de 65 kmh.
Als ik ging bashen of crossen dan had ik 2S omdat het meer te controleren is.

Waar je ook op moet gaan letten zijn de temperaturen aangezien je een BERG meer power hebt met een 3S!!!

Dus om het kort te maken: waarschijnlijk wel de gearing aanpassen ;)

hey ik maak een auto hij kan aleen rechtdoor reiden omdat ik niet weet hoe je zo en bestuurings sysreem moet maken en wat je nodig heb

Misschien zuidafrikaander?
Die kennen geen meervoud en nog aantal andere dingen.
Is wel leuke taal om te horen.

Maar zullen we weer :ontopic: gaan?

Bij een 3000mAh NiMh of een 3000mAh Lipo is je rijtijd bijna hetzelfde de Lipo is iets in het voordeel waardoor je een iets langere rijtijd krijgt maar serieus langer wordt het niet.

Wil je serieus langer moet je bijvoorbeeld naar een 8000mAh Lipo gaan...

Nog een beginners vraag;
Is er een max mah die je in een wagen kunt hangen of maakt dat niet uit zolang je niet over het max aan volt gaat?

Kun je in een wagen waar standaard een 7.2v 3000mah accu bij zit een 7.2v 5000mah (of meer) leggen zonder problemen of zit er een max aantal mah op?

Nog een beginners vraag;
Is er een max mah die je in een wagen kunt hangen of maakt dat niet uit zolang je niet over het max aan volt gaat?

Kun je in een wagen waar standaard een 7.2v 3000mah accu bij zit een 7.2v 5000mah (of meer) leggen zonder problemen of zit er een max aantal mah op?

Dat kan, je verlengt er je rijtijd mee, let wel op de afmetingen of het nog in je auto past.

Oke, maar mij is nog niet duidelijk of er een max op het aantal mah zit ...

Ik heb nu een Stampede chassis gekocht en daar een Traxxas VXL2.5 esc, Traxxas TQ 2.4GHz zenderset, Traxxas 2075 servo en Carson CE-4 motortje in gezet met een 7.2v 4200mah NiMH accu.

Oke, maar mij is nog niet duidelijk of er een max op het aantal mah zit ...

Ik heb nu een Stampede chassis gekocht en daar een Traxxas VXL2.5 esc, Traxxas TQ 2.4GHz zenderset, Traxxas 2075 servo en Carson CE-4 motortje in gezet met een 7.2v 4200mah NiMH accu.

Zit geen max op.

Back