Basis kennis: Electrisch aangedreven model auto's

Je hebt geen Max Mah , afgezien van de maat.
Je hebt wel een Max aantal Volt/S meestal 3S 11,1 Volt.
Waar je alleen wel om moet denken dat als je langer rijdt alles ook heter word.
Het zal niet heel veel zijn maar ik zou wel een paar tandwielen meebestellen.

Ruud

O, en denk er om dat je lipo genoeg stroom kan geven,
Wat Mike bedoelt denk ik?
Met een 5000Mah 30C zit je altijd goed.

hallo,

ik heb een traxxas bandit xl-5 gekocht, maar ik zou graag willen weten of dit nou wel een goede keuze is als beginners auto.

Kan ik van NiMh overstappen naar lipo, of moet ik dan een andere regelaar hebben.
Ben pas begonnen met m'n eerste auto, vandaar de beginners vraag.

(...)

De electromotor
(...) Deze motoren zijn helemaal instelbaar en aanpasbaar, kunnen geheel gedemonteerd worden en getuned. De onderdelen van zulke 'high performance' motoren (zoals de rotor, de behuizing, koolborstels etc...) kunnen worden aangepast, veranderd en vervangen.

Stroom voorziening
De meest gebruikte stroombron voor 1:10 electrisch aangedreven model auto's zijn zes-cellige Ni-CD en Ni-MH accupacks. (...)

Het laden van de accupacks
Er zijn twee soorten acculaders verkrijgbaar voor de accupacks van model auto's: een AC lader en een DC lader. (...) Een standaard acculader voor accupacks van model auto's doet er ongeveer 4 tot 8 uur over om een accupack op te laden, afhankelijk van de capaciteit van het accupack. (...)

electrocar.jpg

Hmm, wellicht een ideetje om de openingspost te updaten? Brushless, LiPos en laadtijden van minder dan een uur zijn tegenwoordig redelijk gemeengoed toch?

Je hebt daarin gelijk, ik zal BartB even vragen om een update te maken.
Neemt niet weg dat de info voor veel RTR auto's nog steeds geldt want die komen met brushed motoren, langzaam laders en Nixx accu's.

Alleen over de laadtijden heb je het niet goed begrepen, in zijn verhaal wordt uitgegaan van een simpele stekker-lader in een RTR kit maar geeft ook aan dat er snelladers zijn maar daarbij de instructies van de fabrikanten moet volgen .

Hmm, wellicht een ideetje om de openingspost te updaten? Brushless, LiPos en laadtijden van minder dan een uur zijn tegenwoordig redelijk gemeengoed toch?

Zoals Roelof al zegt, in veel RTR kits vind je nog gewoon NiMH packs, standaard/langzame AC laders en brushed motoren/ESC's.

Natuurlijk zijn er wel RTR's waarbij een LiPo en brushless setjes zitten, maar dan heb je het wel over bedragen die beginners met 'basis kennis' meestal niet meteen willen uitgeven.

Auto's ontploffen niet. Je zult toch iets specifieker moeten zijn....
Accu? regelaar? Foto's?

En ja, dat kan vele oorzaken hebben als ook geen oorzaak, RTR elektronica wil soms nog wel eens kapot gaan omdat het net te zwak bemeten is of met een lage kwaliteit gefabriceerd..

• Like
Reactions: Cnn
misschien een idee om de basis kennis aan te passen, nu er inmiddels brushless motoren zijn en lipo accus's ivm instappers.

Ik ben al meer dan 30jr in het bezit van rc modelbouw, maar toch nog een beginneling omdat het wel 29jr op de zolder heeft gelegen. Maar waarom doen de foto's het niet bij de uitleg?

Ik ben al meer dan 30jr in het bezit van rc modelbouw, maar toch nog een beginneling omdat het wel 29jr op de zolder heeft gelegen. Maar waarom doen de foto's het niet bij de uitleg?

Ik zal eens kijken, in IE doen ze het wel, in Chrome niet, iets met remote linken wat niet toegestaan is vanaf de locatie waar de foto's staan.

Back