Ik heb deze winter niet geinvesteerd in een pilootpop maar in veiligheid.
Voor de stroomvoorziening heb ik een Smart-fly turbo regulator gekocht.
De reden waarom: sinds ik met 5 cellen vlieg heb ik al 3 servo's kapot gehad terwijl toen ik nog gewoon met 4 cellen vloog(ruim 10jr) er nooit een electronische kapot gegaan is,vandaar dat ik de spanning omlaag wil brengen. Tot nu toe gebruikte ik 2 accupacks van 5 cellen aan elkaar gekoppeld dmv diodes. Maar Als de accu's vers geladen zijn dan is de spanning achter de diodes nog altijd meer dan 6v.
De regulator kan ik instellen van 5.2V tot 6,4V* heeft 2 aparte accu aansluitingen als er een uitvalt heeft dit geen invloed op de andere(accu weighe) en kan een stroom leveren tot 17,5A (het kleinere broertje kan 8 Amp leveren) Als ik er van uitga dat een servo max 1amp trekt en er 10 servo's in de beech zitten wou ik min een 10 Amp regulator (liever 5 amp teveel dan een 0,5 te kort)
Verder heeft de regulator een failsafe on/off switch (als er geen verbinding is staat hij aan),een laad pluggen voor iedere accu
*de input spanning moet wel minimaal 0,5V hogerzijn dan de gewenste output spanning
Dus als ik 5,2V instel zit ik goed met 5 cellen.
Hopelijk is het een goede investering geweest.
Een plaatje van de regulator