Beech C-45

Momenteel slingeren de papiersnippers door de huiskamer en wordt er druk geknipt, huisvlijt ja ja!
En wie mag het opruimen, juist ja Han zijn vliegvrouwtje!! Maar het is wel gezelliger dan dat hij hele avonden vliegen is!!
De uitgeknipte papieren onderdelen van de beech worden op een plaat triplex gelegt (even blazen en deze liggen dan ook door de kamer!!) wie weet worden ze vanavond vast geplakt!!
groetjes het vliegvrouwtje van Han.

Zorgt dat vastplakken er niet voor dat de onderdelen uitzetten? :?

Ik heb nog een soort contact spray-lijm: dan heb je dat niet.

jan.

Zorgt dat vastplakken er niet voor dat de onderdelen uitzetten? :?

Ik heb nog een soort contact spray-lijm: dan heb je dat niet. :nooo:

jan.

Ik gebruik altijd non-permanent Glue it van Pritt oid, je weet wel op zo'n rolapparaatje.

jan brilman zei:
Ik schreef slechts dit:

Richard wil er ook één, schrijft 'ie

Wanneer . . . :?

jan.

met hier bedoelde ik hier op DIT Forum
en meer bepaald het draadje van Bertus zijn husky verbouwing. 8)

Maar het klopt dat Richard er ook een wil gaan bouwen hij heeft zelfs al prijs gevraagt. Maar waarschijnlijk bouwt hij die niet deze winter (te druk).

Een andere manier om de spanten uit te zagen is om het kopie van de spant met de toner(inkt) op het hout te leggen en dan met een strijkijzer de toner op het hout te drukken (1 kopie meerdere keren te gebruiken)
(zelf vind ik dit prettiger werken als de manier met het knippen en plakken, maar iedereen op zijn manier) 8)
Als ik twee of drie dezelfde moet hebben plak ik de plankjes met stukjes dubbelzijdige plakband op elkaar. Want twee plankjes van 1,5 mm met spelden op elkaar spelden geeft ook niet altijd het gewenste resultaat.

Trala daar ben ik dan even met de laatste info.
Bouwdraadje komt deze week wel.
Wil ewr gelijkgoed mee beginnen.
Voordat jullie weer zoveel vragen gaan stellen.
Lekker alles eropgeplakt met de pritstift....tot die op was.

Hier het resultaat van een avondje figuurzagen.
Helaas missen er nu nog 2 spantjes (die prit ook)

beech.jpg

Groeten Han de Bouwer.

Hoi Eric.

Wat een tip zeg dat dubbelzijdigetape.
Vanmiddag een rolletje gehaald.
En net uitgeprobeerd.
Niet tegeloven zeg, zagen schuren vijlen, en het blijft op zijn plek.
Super uitvinding.
Nu snel weer verder.

Groeten Han.

een beetje gerommeld met een foto bewerkings programma
(een paar fototjes van mijn beech en een paar foto's gemaakt onderweg naar Duxford samen gevoegd)
met het volgend resultaat.

ps het vliegveld op de achtergrond van de eerste foto is Duxford
laPICT5564mixa.JPG

laPICT5566.JPG

laPICT5566c.JPG

Ik ben 2 of 3 keer naar de jaarlijkse Flying Legends airshow geweest (echt de moeite waard)
( Wij vertrokken s'morgens van af EBZWgenk naar duxford/cambridge met een sportvliegtuigje en s'avonds na de show vlogen we weer terug)

De foto's die ik gebruikt heb zijn gemaakt van uit een tweemotorig (Cessna 421c) tijdens een bezoek aan een Helicopter beurs(helitech) vorig jaar
(work and pleasure) een halve dag op de beurs en een halve dag door het museum en werkplaatsen van de Flying Legends en s'avonds weer op tijd thuis

Het zal zeker niet het laatste bezoek aan Duxford zijn geweest, persoonlijk denk ik dat zij de grootste warbird show van Europa hebben.
Ik ken ook mensen die daar elk jaar naar toe gaan met de auto.

jan brilman zei:
Ga jij wel vaker naar Duxford

Ikke ook!
met een charter vanaf schiphol Fokker F50 rechtstreeks naar duxford!!!
kippevel!!! de show start met 10 Spitfires te gelijk in de lucht,
je weet niet waar je kijken moet en luisteren moet, met al die RR merlins en griffins

absolute aanrader!
ga volgend jaar zeker weer!

www.hatreizen.nl organiseert de charters naar duxford

groet,

Frank

Hangt hier een nieuw vliegende schaalmodellen modelbouwforum-initiatief in de lucht? :)

Jaarlijkse gezamenlijke trip naar Duxford? :D

Ik wil er wel weer eens een keer heen! :P

jan.

Het afgelopen paasweekend de Beech nog eens uit de winterstalling gehaald ,
Lekker gevlogen bij de PMF (houthalen-helchteren) voor ik het wist was de 5 liter benzine die ik bij had op.

laRIMG0018.JPG

laRIMG0030.JPG

@Han : misschien wel lekker maken :wink: , maar aan motivatie is bij jou geen gebrek :!:
Ik hoop jou bouw project te mogen aanschouwen in Oss (vliegend of niet vliegend)
Het ziet er allemaal heel mooi uit wat je maakt en aan een ongelofelijke bouw snelheid :worship: .

Specialy for kenneth eckstein
Good to hear that your beech 18 flies well
Here are some pictures of the antennas and the pitot tubes (as asked)
normal_PICT0411.JPG
normal_PICT0413~0.JPG

normal_PICT0414.JPG
normal_PICT0416.JPG

het oud filmpje werkt niet meer dus maar opnieuw ge-upload
filmpje beech-18 sept 2005

Back