Beginnen aan competitie

Discussie in 'Electro onroad' gestart door Stormbreaker, 24 mei 2016.

  1. Stormbreaker

    Stormbreaker

    Lid geworden:
    29 jul 2009
    Berichten:
    431
    Ik heb SR410 ontvanger, exacte dezelfde als jij dus geen AVC. Heb dit setje: http://www.pkracing.nl/spektrumDX4C.jsp (van 119 euro). Denk je dat het verdeelstation een reële boosdoener kan zijn? Thuis op een verhogingtje droog geoefend, 5-10 min, maar geen enkele afwijking. Toen ik daar buiten reed na 30 sec. al grote problemen.
     
  2. Stormbreaker

    Stormbreaker

    Lid geworden:
    29 jul 2009
    Berichten:
    431
    Overigens staan binnen 100 meter van het warmteverdeelstation ook hoogspanningsmasten. Wellicht is het een combi? Vanmiddag ga ik ergens anders rijden, als het dan nog steeds gebeurd is er iets anders aan de hand. Maar an sich zou droog oefenen toch hetzelfde signaal moeten opleveren dan over asfalt rijden?
     
  3. Madhouse

    Madhouse

    Lid geworden:
    29 jul 2014
    Berichten:
    1.711
    Locatie:
    Doesburg
    Het kan een storing zijn ja. Als het thuis goed gaat dan lijkt me dat er net de auto niets mis is. De SR410 heeft idd geen AVC dus dat is het probleem niet.
     
  4. Caretaker

    Caretaker

    Lid geworden:
    15 mei 2005
    Berichten:
    3.531
    Locatie:
    \m/ (-_-) \m/
    Huisje is inderdaad een Eneco huisje dus zou best kunnen.
    Zeker met hoogspanningslijnen kun je problemen krijgen.
    Hier op Almere-Poort heb je ook een paar plekken waar niet normaal te rijden is..

    Je hebt de auto van Roy overgenomen zie ik, heb je hem compleet met zenderset erbij gekocht of heb je je eigen ontvanger erin geplaatst?
    Als je hem compleet met zenderset hebt overgenomen neem ik aan dat Roy hem wel netjes heeft gecalibreerd dus zal het daar niet aan liggen.
     
  5. Madhouse

    Madhouse

    Lid geworden:
    29 jul 2014
    Berichten:
    1.711
    Locatie:
    Doesburg
    Nee hij heeft hem zonder zenderset gekocht maar heeft de zelfde set bij PK gekocht. Ik had er overigens een SR4210 met AVC uitgeschakeld in zitten. De Hobbywing 1060 regelaar kalibreert zichzelf bij het aanzetten, dan hoor je een piepje en dan is het goed.

    Ik denk ook de hoogspanning in de buurt, dat hoor je vaker. Als je vanmiddag elders gaat rijden zul je het gauw genoeg merken.
     
  6. Stormbreaker

    Stormbreaker

    Lid geworden:
    29 jul 2009
    Berichten:
    431
    Ik ga vanmiddag even elders rijden, de ervaring koppel ik dan terug.
     
  7. motorsports

    motorsports Forum veteraan

    Lid geworden:
    16 mrt 2006
    Berichten:
    5.546
    Locatie:
    rondom Utrecht
    Spektrum heeft zo ie zo een slechte naam qwa berijk , glitches ect , in een sporthal met 10 rijders geeft het al problemen.Externe bec ,en glitch busters ten spijt , beter voor merk als Futuba of Sanwa kunnen kijken,maar daar zal een prijs aan hangen , zelf de traxxas 2,4 ghz set deed het beter , zelfs de goedkopere HK set deed het beter ,maar die werkt wel met het FHSS protocol ,zeker met speedboten en binnen rijden .Met mijn Futuba set rij en vaar ik overal en altijd 100% tevreden.
    Suc6
     
  8. Stormbreaker

    Stormbreaker

    Lid geworden:
    29 jul 2009
    Berichten:
    431
    Inderdaad Rob. Mijn traxxas 2.4 ghz doet het daar wel goed. Ik ga vanmiddag/vanavond elders rijden. Roy en ik denken dat het een lokaal probleem is maar als dit vaker gaat gebeuren... dan moet ik toch gaan sparen voor een dure zender, Futuba of Sanwa.
     
  9. motorsports

    motorsports Forum veteraan

    Lid geworden:
    16 mrt 2006
    Berichten:
    5.546
    Locatie:
    rondom Utrecht
    Borstelmotoren goed "ontstoren " wil ook wel eens helpen ,merkte wel na ombouw van penlights naar lipo in de zender ,en vers opgeladen batterijen de zender het beter deed in het geval van Spektrum .
     
  10. Stormbreaker

    Stormbreaker

    Lid geworden:
    29 jul 2009
    Berichten:
    431
    In de zender zitten de standaard meegeleverde batterijen. Hij geeft nu aan 5.8 V (hij is 95 % vol). Maar inderdaad een tip indien het probleem terug komt vers opgeladen batterijen erin te doen.
     
  11. Stormbreaker

    Stormbreaker

    Lid geworden:
    29 jul 2009
    Berichten:
    431
    We weten wat het probleem is. Zender herkent ontvanger na 7,5-10 meter niet meer. Ws moeten ze beiden terug naar PK.
     
  12. motorsports

    motorsports Forum veteraan

    Lid geworden:
    16 mrt 2006
    Berichten:
    5.546
    Locatie:
    rondom Utrecht
    hmm , eerder gaf je aan :


    En misschien overbodig , maar is de lipo goed geladen?, en hoe is alles ingebouwd ?, steek het laatste stukje draad van de ontvanger wel omhoog?.

    Kan tuurlijk een " maandag morgen " exemplaar zijn ....
     
  13. Stormbreaker

    Stormbreaker

    Lid geworden:
    29 jul 2009
    Berichten:
    431
    Het blijkt dat bij droog oefenen ook na 5-10 meter een probleem is. Als ik in onze tuin ga staan en de auto staat binnen werkt het niet. Lipo is goed geladen, op balance modus en gelijk gebruikt. Wat bedoel je met het laatste stukje draad van de ontvanger?
     
  14. motorsports

    motorsports Forum veteraan

    Lid geworden:
    16 mrt 2006
    Berichten:
    5.546
    Locatie:
    rondom Utrecht
    van de ontvanger , het uiteinde van de antenne draad wat " gestript" is , dus alles bv het grijze .. spmsr410.jpg

    tip 2 :


    Delete op de zender het huidige profiel waarmee je " gebonden" bent , zender uit , zender aan en weer opnieuw een profiel kiezen en binden, soms raakt ook een profiel "corrupt".
     
  15. drift-junkie

    drift-junkie

    Lid geworden:
    22 jan 2005
    Berichten:
    1.837
    @Fokke, het sta je vrij om mijn argumenten te kwalificeren naar eigen inziens, en de toekomst zal uitwijzen of we de TT-01 nog lang/terug gaan zien in bv een 17,5t of een andere brushless klasse!! Daarnaast heb ik mijzelf ook nooit uitgelaten of de twijfel uitgesproken, dat een 17,5t klasse geen aanwinst zou kunnen wezen op de HFCC, dit staat ook niet in mijn eerdere berichten vermeld alhier, en zoals jijzelf al aangeef, het heeft potentie naar het zich liet aanzien vandaag!!! Ik ben nu “gastrijder” op de HFCC voor een enkele wedstrijd in de 13,5t klasse, of de bij mini’s???, dus ik zal de 17,5t klasse regelmatig voorbij zien komen!!!
     
  16. Stormbreaker

    Stormbreaker

    Lid geworden:
    29 jul 2009
    Berichten:
    431
    PK Racing denkt dat het de ontvanger is. Ik werk morgen maar ws. gaat mijn vader er in de ochtend heen met de hele boel. Dan wordt er getest en worden de zender/ontvanger ws. vervangen. Ik houd jullie op de hoogte! I.i.g. werkte de failsafe niet wat duidt op de ontvanger.
     
  17. QuiXoTic

    QuiXoTic

    Lid geworden:
    20 sep 2005
    Berichten:
    651
    Locatie:
    Den Hoorn
    Balen. Hopelijk wordt het snel opgelost.
     
  18. Stormbreaker

    Stormbreaker

    Lid geworden:
    29 jul 2009
    Berichten:
    431
    Mijn vader vandaag naar PK geweest. PK had bijna niets qua zenders op voorraad, ik mag hier geen winkels bespreken dus details staan vanavond op de PM naar Roy want het is zijn auto geweest. Uiteindelijk bleek het aan de zender, niet aan de ontvanger te liggen. Nu heb ik een leenzender, een Spektrum DX2E, de DX4C moet naar Duitsland. Leenzender werkt wel en doet niet gek dus ik kan gewoon rijden. Ook als je op een afstand van meer dan 5-6 meter of zelfs 10-15 meter bestuurd werkt alles zonder afwijkingen. Duidelijk een zenderprobleem dus.
     
    Schots en Scheef vindt dit leuk.
  19. Stormbreaker

    Stormbreaker

    Lid geworden:
    29 jul 2009
    Berichten:
    431
    Vandaag eerste echte ritje. Zender werkt prima, geen afwijkingen/problemen geconstateerd. Auto reageert snel, remmen en sturen ook. Wel op asfalt gaan rijden waar steentjes liggen. Er is o.a. een steentje in de aandrijfas gekomen. Die is beschadigd, auto kan ws. nog wel rijden. Zo ziet het eruit:
    [​IMG][EDIT] het gaat om een TAM54501 propellor shaft, gelukkig is dit onderdeel slechts 7 tot 9 euro...
     
    Laatst bewerkt: 8 jun 2016
  20. Stormbreaker

    Stormbreaker

    Lid geworden:
    29 jul 2009
    Berichten:
    431
    Vanmiddag bij Marco Modelcars in Nieuwegein geweest. Fijne zaak en Marco kent de auto! Hebben we o.a. sorex 32, propellor shafts, smeerolie voor de pennetjes gekocht. Morgenochtend als het weer mee zit ga ik als gastrijder op de baan van MBC rijden.
     

Deel Deze Pagina