Beginnen aan competitie

Discussie in 'Electro onroad' gestart door Stormbreaker, 24 mei 2016.

  1. Jan de Boeff

    Jan de Boeff

    Lid geworden:
    6 sep 2012
    Berichten:
    1.251
    Locatie:
    Rotterdam
    Ja Marco weet waarover hij het heeft, hij rij er zelf ook mee in de TC
     
  2. Stormbreaker

    Stormbreaker

    Lid geworden:
    29 jul 2009
    Berichten:
    431
    Inderdaad, ik durf hem wel aan mijn auto te laten zitten. Hij inspecteert de auto, gaat niet gek hard op de veren drukken, heeft respect voor het materiaal. Zeker een aanrader om als vaste klant bij langs te komen.
     
  3. Stormbreaker

    Stormbreaker

    Lid geworden:
    29 jul 2009
    Berichten:
    431
    Vanwege de regen denk ik vandaag weinig actie bij MBC. Wellicht morgen beter of slechter weer?
     
  4. Schots en Scheef

    Schots en Scheef

    Lid geworden:
    25 jun 2008
    Berichten:
    2.460
    Locatie:
    Hoogeveen
    Regen ?? Het is hier de hele dag al mooi weer, al 5 week geen regen gezien.
     
  5. Stormbreaker

    Stormbreaker

    Lid geworden:
    29 jul 2009
    Berichten:
    431
    Uiteindelijk heb ik gereden, in de middag. Heb ongeveer 15-20 rondjes gereden, ging beter dan met de leen TT-01 van Michael. Maar dat ligt vooral eraan dat ik bezig ben het circuit te leren kennen. Was erg leuk en leerzaam, binnenkort ga ik een keer met de sorex 32 oefenen. Verder even goed kijken of ik alles qua spullen heb om te beginnen met trainen. Mijn doel is na mijn vakantie deel te nemen aan de Tamiya Cup race van 28 augustus. Hopen dat het met de zender goed komt, de leenzender reageerde perfect op het circuit. Wel stuurt de auto zenuwachtig in, merkte Han van MBC ook op. Op duurdere zenders kan je dat aanpassen maar is wellicht ook de ST. rate. Is er misschien iemand hier die daarover tips heeft?
     
  6. Jan de Boeff

    Jan de Boeff

    Lid geworden:
    6 sep 2012
    Berichten:
    1.251
    Locatie:
    Rotterdam
    zenuwachtig sturen kan je ook oplossen door aan de voorkant 1 a 2 graden outspoor te geven
     
  7. Stormbreaker

    Stormbreaker

    Lid geworden:
    29 jul 2009
    Berichten:
    431
  8. QuiXoTic

    QuiXoTic

    Lid geworden:
    20 sep 2005
    Berichten:
    651
    Locatie:
    Den Hoorn
    Als je op je zender iets wil doen zou ik exponential (EXP) gebruiken. Op de meeste zenders geeft een negatieve waarde een wat rustiger gedrag rond de middenstand, zonder in te hoeven leveren op stuuruitslag. Probeer iets tussen -35 en -15. Niet alle zenders hebben EXP.
     
  9. Roelof

    Roelof Moderator Moderator team Forum veteraan

    Lid geworden:
    20 aug 2003
    Berichten:
    29.483
    Locatie:
    Sassenheim
    Het is in het begin leuk om met de Expo te spelen maar uiteindelijk heb je het beste 1:1 gevoel door expo neutraal te houden.
     
  10. Stormbreaker

    Stormbreaker

    Lid geworden:
    29 jul 2009
    Berichten:
    431
    Mijn leenzender de DX2E heeft het volgens mij niet. Ik heb recht op een DX4C maar PK moet nog steeds de nieuwe voorraad binnen krijgen, morgen ga ik er maar eens achteraan. Mijn eerste DX4C had last van glichting en was een 'maandagapparaat'.
     
  11. Stormbreaker

    Stormbreaker

    Lid geworden:
    29 jul 2009
    Berichten:
    431
    PK heeft de zenders in huis hebben ze gemaild. We gaan vrijdag kijken en testen. Het moet goed spul zijn, want als mijn nieuwe DX4C die ik dan krijg weer glichting heeft doe ik geen zaken meer met PK. De DX2E werkt probleemloos, dus aan de auto ligt het absoluut niet.
     
  12. motorsports

    motorsports Forum veteraan

    Lid geworden:
    16 mrt 2006
    Berichten:
    5.546
    Locatie:
    rondom Utrecht
    Hmm, wat kan PK er aan doen dat Spektrum een slecht product levert ?, ze kunnen moelijk elke zender die ze binnen krijgen gaan testen ....

    Ze hebben je toch goed geholpen tot nu toe ?, zender ingenomen, bruikleen zender mee, en een nieuw exemplaar leveren .....Om daarnu PK mee " af te rekenen"?. Ken genoeg andere MBT 's die een slechtere service leveren ....

    Het feit is gewoon dat Spektrum nu niet echt betrouwbaar is qwa bereik en storingsloos.....
     
    Schots en Scheef vindt dit leuk.
  13. Stormbreaker

    Stormbreaker

    Lid geworden:
    29 jul 2009
    Berichten:
    431
    Ik mag hier geen winkels bespreken, anders worden de mods ook niet blij. Dus laat ik het hier even bij, anders maar DM.
     
  14. motorsports

    motorsports Forum veteraan

    Lid geworden:
    16 mrt 2006
    Berichten:
    5.546
    Locatie:
    rondom Utrecht
    dat heb je al gedaan :
    Je kan ook gewoon even afwachten op het resultaat van as vrijdag, op voorhand heb je een mening klaar , wat ten nadele is van PK,
    Nogmaals service verlenen doe ze wel , huidige zender innemen, ruil zender ter bruikleen, na binnen komst nieuwe batch een nieuwe zender leveren, niks te maken met de kwaliteit van Spektrum .......
     
    Laatst bewerkt: 14 jun 2016
  15. Jan de Boeff

    Jan de Boeff

    Lid geworden:
    6 sep 2012
    Berichten:
    1.251
    Locatie:
    Rotterdam
    ik wil op voorhand niet gaan zeggen dat Spektrum slecht is een slecht product kan je altijd wel eens hebben
    ook de duurste auto's staan wel eens stil
     
  16. motorsports

    motorsports Forum veteraan

    Lid geworden:
    16 mrt 2006
    Berichten:
    5.546
    Locatie:
    rondom Utrecht
    Ach , enige ervaring met Spektrum ,ontvangers en zenders die werkten met de DSM,DSM2,DSMR protocol, allemaal hadden ze last van glitches dmv spray speedboot of wat dan ook bij de auto's, altijd of een externe bec nodig , anders was de ontvanger weer de " draad" kwijt , eerst een cheapo HK zender gehaald die met het FHSS protocol werkte , bijna geen storing , buiten het feit dat ik te ver voer met de speedboat , daarna overgestapt op FUTUBA, nu helemaal geen problemen , zelfs in de auto zonder externe Bec. Tuurlijk heb ja altijd wel een maandag morgen exemplaar , maar bij spektrum en met name de marine en auto ontvangers en zenders , lijkt dit meer standaard dan uitzondering .(eigen ervaring)
     
    Laatst bewerkt: 15 jun 2016
  17. Madhouse

    Madhouse

    Lid geworden:
    29 jul 2014
    Berichten:
    1.711
    Locatie:
    Doesburg
    Ik heb een DX4C (weliswaar te koop staan) maar heb met 5 ontvangers er bij nooit problemen gehad. Gewoon een goede zender hoor.
     
  18. QuiXoTic

    QuiXoTic

    Lid geworden:
    20 sep 2005
    Berichten:
    651
    Locatie:
    Den Hoorn
    Expo... daar zijn de meningen inderdaad over verdeeld. Feit is dat de hoekverdraaiing op de servo niet lineair is met de hoekverdraaiing op de wielen. Hierdoor kan het met wat negatieve expo meer lineair aanvoelen. Zeker op een net-niet recht stuk zoals we in Gouda hebben kan het erg prettig zijn. Ik gebruik het al jaren. Wel de laatste jaren met lagere waardes dan voorheen.
    Het is wel typisch zo'n dingetje dat helemaal niets kost om uit te proberen (mits het op je zender zit natuurlijk). Vind je het niks zet je het weer op 0 en heb je weer wat geleerd.
     
  19. QuiXoTic

    QuiXoTic

    Lid geworden:
    20 sep 2005
    Berichten:
    651
    Locatie:
    Den Hoorn
    Verder kan PK er inderdaad weinig aan doen dat er een defecte zender uit de doos komt. Dat ze je een leen zender meegeven totdat er een nieuwe is vind ik best netjes eigenlijk.
     
  20. Stormbreaker

    Stormbreaker

    Lid geworden:
    29 jul 2009
    Berichten:
    431
    Vandaag een nieuwe DX4C opgehaald bij PK. Getest en gelukkig werkt het goed. Ik heb van PK voor de prijs van een normale een AVC ontvanger gekregen. Mijn vraag is of ik daarmee Tamiya Cup mag rijden, ik kijk Michael ook even met een schuin oog aan.
     

Deel Deze Pagina