Voor wat het waard is, ik ben helemaal geen rondvlucht kenner, gewoon zoals ik het gedaan heb.
De romp van m'n Old Faithfull is in 10mm balsa gemaakt (dat was het dikste wat ik had) met triplex van 0.8 of 1 mm (ik weet het niet meer) aan beide kanten tot ergens halverwege de vleugel. Voor de motor 2 balkjes van 10x10 ogeveer volgens plan in vuren of zoiets gebruikt (latje van 10x10 uit doe het zelf zaak). De rompvorm is iets anders dan volgens plan; de cockpit loopt wat verder door naar voor, in de hoop dat het wat steviger is. Evenals de vorm van het kielvlak en hoogteroer is wat aangepast om eenvoudiger te bouwen (geen gedeeld hoogteroer meer, gewoon uit plank snijden).
Voor het vleugeltje heb ik in een D-box (of hoe noem je dat) opbouw gemaakt.
Waarom neem je niet simpelweg een balsaplank als romp? Je hebt maar 1 plankje nodig, dat maakt ook de kost niet.
De motor (2.5cc) staat met een rondelletje wat naar rechts, en in de rechter tip heb ik een 15gr tiplood gelijmd - domweg omdat ik dat bij de bluepants ook gedaan had.
Bij het vliegen hielp het mij heel veel om het zwaartepunt een stuk verder naar voor te leggen dan aangeduid is op het plan. Dan is hij veel minder gevoelig in het sturen en ging hij niet meer als een flipper door de lucht (bij mij).
Ik ben heel blij dat Jan Odeyn bij het instellen en vliegen zo goed geholpen heeft, zonder dat en zijn advies was was het me niet zonder brokken gelukt. Op zijn aanraden heb ik het zwtp veel verder naar voor gehaald.