beginners auto electro

Discussie in 'Algemeen auto's' gestart door mistertweety, 9 jan 2014.

  1. mistertweety

    mistertweety

    Lid geworden:
    9 jan 2014
    Berichten:
    46
    Locatie:
    almere
    Lumièrepark, Filmwijk, Almere als je die ff in street view zoek zie je het :p
     
  2. stefanostokman

    stefanostokman

    Lid geworden:
    13 aug 2013
    Berichten:
    78
    Locatie:
    Epe gelderland
    als je een goede allround auto zoekt zit je bij een rustler wel goed je kan hem nieuw voor 209 brushed halen en 2e hand vast wel voor 250 de brushless versie dan. ik zelf rij al 1 jaar een rustler vxl op 2s 80 kmh op asfalt dus hard zat en of the road kan die ook wel goed uit de voeten mits je de standaard banden hebt vervangen goeie bandjes heb je al voor 21 euro

    Reely 1:10 complete wielen met Retro-velg Chroom en Tractor-profiel (50816C) voor monstertrucks in de Conrad online shop

    alleen modelbouw is een dure hobby ook erg verslavend :) dus begrijp dat je een goeie lader nodig hebt accu's zender gereedschap reserve onderdelen

    als je dit allemaal hebt kom je er wel ik ben op mijn 14e begonnen met de gespaarde centjes een reely brushless buggy gekocht maar na 2 jaar was die helemaal versleten :( maar ja das ook het goedkopere spul ik heb nu 2 auto's en 2 vliegtuigen een aardig dure grap maar je ik vul vakken dus dat kan ermee door met de centjes ;)

    traxxas is redelijk goed spul als het erg koud is breekt het plastic redelijk snel als je crasht maar daar hebben we rpm voor

    ik zou zeggen begin met een brushed traxxas voertuig ofzo die kan je later toch wel upgraden naar brushless en er zijn genoeg reserve onderdelen

    mvg stefano
     
  3. mistertweety

    mistertweety

    Lid geworden:
    9 jan 2014
    Berichten:
    46
    Locatie:
    almere
    nog ff een vraagje als ik de traxxas stampede xl 5 neem dan is de auto 27 mhz

    hoe duur en moeilijk is het om die 2.4 ghz te krijgen?
     
  4. mistertweety

    mistertweety

    Lid geworden:
    9 jan 2014
    Berichten:
    46
    Locatie:
    almere
    en is een upgrade naar 2.4 ghz echt zijn geld waar???
     
  5. stefanostokman

    stefanostokman

    Lid geworden:
    13 aug 2013
    Berichten:
    78
    Locatie:
    Epe gelderland
    als je nu een rustler haalt zit er een 2.4 ghz zender bij bij de stampede betaal je 10 euro extra voor de 2.4 ghz dat is een koopje ik vindt de traxxas niet zo fijn ik vind ze zo goedkoop aanvoelen maar ja dat is het enige en er zit geen schermpje op maar ja wat wil je het moet tegenwoordig toch zo goedkoop mogelijk

    en ja de upgrade is echt zijn geld waard 27 stoort heel erg 40mhz wat minder en 2.4 niet en je kan met meerdere mensen rijden met 2.4 ghz

    mvg stefano
     
  6. mistertweety

    mistertweety

    Lid geworden:
    9 jan 2014
    Berichten:
    46
    Locatie:
    almere
    hoi stefano

    op monstercars heb ik de stampede gezien maar daaar is geen optie voor een 2.4 ghz zender... Traxxas Stampede XL5 -

    ben nu aan het kijken of er nog ergs een stampede is met 2.4 ben de avond gewoon online dus laat je wel weten
     
  7. Roelof

    Roelof Moderator Moderator team Forum veteraan

    Lid geworden:
    20 aug 2003
    Berichten:
    29.478
    Locatie:
    Sassenheim
    Naar mijn weten komen de Traxxas modellen al een tijdje met 2.4ghz. Dat zal dus zeggen dat wat daar met een 27mhz te koop staat al aardig lang op de plank staat.

    27mhz functioneerd gewoon, is helemaal niets mis mee. Alleen die accu die dan ook zo lang niet geladen is en nu mogelijk leeg is moet je eerder bang voor zijn....
     
  8. stefanostokman

    stefanostokman

    Lid geworden:
    13 aug 2013
    Berichten:
    78
    Locatie:
    Epe gelderland
  9. mistertweety

    mistertweety

    Lid geworden:
    9 jan 2014
    Berichten:
    46
    Locatie:
    almere
    top maar de snellader is dan in 1 keer 60€ ik heb er 1 bij mostercars gezien voor 31€
    deze:
    Prolux Ultrapeak 3 Snellader -

    kunnen jullie kijken of die past en goed is????

    m.v.g

    koen
     
  10. Indoorvlieger

    Indoorvlieger Forum veteraan

    Lid geworden:
    3 mei 2010
    Berichten:
    12.801
    Locatie:
    Flevoland
    Voor dat bedrag zou ik eerder een Imax B6 of kloon/re-branded daarvan nemen. Kun je ook LiPo's laden, verschillende dingen instellen, en middels het display het laadproces in de gaten houden.
     
  11. Roelof

    Roelof Moderator Moderator team Forum veteraan

    Lid geworden:
    20 aug 2003
    Berichten:
    29.478
    Locatie:
    Sassenheim
    Doe dan eeb B6 met 220v adapter of eeb B6AC (Een gewone B6 is alleen voor 12v)
     
  12. mistertweety

    mistertweety

    Lid geworden:
    9 jan 2014
    Berichten:
    46
    Locatie:
    almere
    had je een linkie toevallig?????

    koen
     
  13. mistertweety

    mistertweety

    Lid geworden:
    9 jan 2014
    Berichten:
    46
    Locatie:
    almere
    maar is dat niet moeilijk want als ik zo naar het plaatje kijk krijg ik al hooftpijn???

    is die Prolux Ultrapeak 3 Snellader - niet makkelijker met gewoon stekker eraan en na 5 kwartier gaat er een lampje uit???

    nogmaals ik ben beginner :D:D:D
     
  14. Wen

    Wen

    Lid geworden:
    13 feb 2011
    Berichten:
    1.139
    Locatie:
    Arnhem
    Kijk op hobbyking.com voor laders en lipos. Ben je het voordeligst uit.
     
  15. mistertweety

    mistertweety

    Lid geworden:
    9 jan 2014
    Berichten:
    46
    Locatie:
    almere
  16. markjuhh

    markjuhh Forum veteraan

    Lid geworden:
    4 jan 2009
    Berichten:
    7.294
    Locatie:
    Gilze
    Laatst bewerkt door een moderator: 19 nov 2015
  17. mistertweety

    mistertweety

    Lid geworden:
    9 jan 2014
    Berichten:
    46
    Locatie:
    almere
    lekker vuurtje maar is er niet gewoon een stekker met een snoer die ik aan me accu hang en dat hij dan gewoon snel laad???? of ben ik nu heel ouwderwets? :p
     
  18. markjuhh

    markjuhh Forum veteraan

    Lid geworden:
    4 jan 2009
    Berichten:
    7.294
    Locatie:
    Gilze
    Vroegen met de NICD accus ging dat nog, tegenwoordig met de LIPOs ben je beter af met een goede lader.
     
  19. mistertweety

    mistertweety

    Lid geworden:
    9 jan 2014
    Berichten:
    46
    Locatie:
    almere
    maar ik heb een NiMH 8,4V - 3000mah in de traxxas stampede zitten is het dan de moeite waard?
     
  20. markjuhh

    markjuhh Forum veteraan

    Lid geworden:
    4 jan 2009
    Berichten:
    7.294
    Locatie:
    Gilze
    Die zou je evt nog via zo'n adapter kunnen laden, maar met zo'n B6 zit ie altijd in een uur vol en je bent dan gelijk klaar voor de toekomst. (die lipo is waarschijnlijk een van de eerste upgrades die je gaat doen)
     

Deel Deze Pagina