Hallo,
Ik ben Sebastiaan van Putten, 23 Jaar oud en woon in Zoetermeer.
Al enige tijd ben ik aan het rondkijken in de wereld van RC Heli's.
Onlangs heb ik een zeer simpel IR "speelgoed" helicoptertje gekocht om is mee te gaan spelen. Direct na dit gedaan te hebben is het gevoel ontstaan naar iets volwaardigers.
Binnenkort wil ik de eerste stap gaan zetten om uiteindelijk ook met het echte werk te kunnen gaan vliegen.
Ik ben me nu in het verdiepen in de materie en ben zo ook bij dit forum terecht gekomen.
Na dit gehele topic gelezen te hebben, en naar mijn huidige budget (€500) kijkend kom ik uit bij de Thunder Tiger mini titan E325. Echter ontstaan hierna nog veel meer vragen:
-Wat voor zender kan ik goed mee beginnen (ook i.c.m. PhoenixRC)?
-Ik zie opmerkingen staan over ontvangers met een satelliet, wat wordt hier precies mee bedoeld?
-Met welke zaken dien ik rekening te houden qua aanschaf (naast spare parts voor crashes natuurlijk

)?
-Op internet zijn veel shops te vinden, maar is er een shop (met groot assortiment) aan te raden waar ik ook fysiek bij langs kan gaan voor advies?
-Is er een stappenplan om van al die losse delen één geheel te maken? Ik heb namelijk geen idee hoe ik de zender uiteindelijk aan de heli koppel en dan ook nog functioneert.
-is er regelgeving v.w.b. verlichting ed. bij deze sport
Ik heb gezien dat er in de directe omgeving een
model luchtvaart club is, ik wil daar ook is gaan kijken. Is er toevallig iemand die in mijn regio actief is en mij eens wat facetten van deze mooie wereld kan laten zien?
Want ik merk dat er toch heel wat informatie op je af komt, en sommige zaken niet echt een plaats kan geven door het ontbreken aan kennis.
Alvast bedankt!