Beginnersperikelen.. Hoe vlieg je met zo min mogelijk crashes..

Weet je wat het is?? Over een week lach je erom.. Echt. Is net als gamen. Je moet gewoon even het gevoel hebben. Speel je wel eens games?? Of heb je dat wel gedaan? Dan weet je dat je eerst er niks van bakt en na een week zweten ren je door alle levels.. Dit is in principe hetzelfde alleen kun je fysieke schade hebben waardoor je geld moet uitgeven ;)

Weet je wat het is?? Over een week lach je erom.. Echt. Is net als gamen. Je moet gewoon even het gevoel hebben. Speel je wel eens games?? Of heb je dat wel gedaan? Dan weet je dat je eerst er niks van bakt en na een week zweten ren je door alle levels.. Dit is in principe hetzelfde alleen kun je fysieke schade hebben waardoor je geld moet uitgeven ;)

Games speel ik ook wel. Alleen als het dan even niet gaat is dat nog niet zo'n probleem, bij een dure heli voel je dat inderdaad wel even, zowel in de portomenee als psychisch

Nou, kreeg email van Hobbyking dat de lipo's op dit moment ingepakt worden en dubbelgechecked.. Daarna sturen ze de handel op. Ben benieuwd hoelang dat dubbelchecken gaat duren en hoelang de verzending erover doet om hier aan te komen :)

Nou, kreeg email van Hobbyking dat de lipo's op dit moment ingepakt worden en dubbelgechecked.. Daarna sturen ze de handel op. Ben benieuwd hoelang dat dubbelchecken gaat duren en hoelang de verzending erover doet om hier aan te komen :)

Dat dubbelchecken is waarschijnlijk al klaar als je het mailtje krijgt. ;)

Opsturen duurt 1 tot 2 weken.

Indoorvlieger.. Kun je me even helpen? Ik kom niet meer uit pirouettes.. Als ik rustig vlieg reageert de heli prima.. Ga ik ruw vliegen dan gaat de heli alle kanten op en lijkt veel te veel te corrigeren :(

Nog maar een paar keer gevlogen en alles gecontroleerd. Verder de carbon flybar erop gezet met de kleine gewichtjes.. Nu gaat het beter. Verder denk ik dat ik gewoon te ruw vlieg in de expert mode.. Moet kleinere stick movements maken en minder raggen.. Na wat extra oefenen blijft de heli nu wel onder controle..
De carbon flybar met de kleine gewichtjes is trouwens wel fijn.. Alleen paste 1 gewichtje niet dus was even hobbyen om die erop te krijgen.

Nog maar een paar keer gevlogen en alles gecontroleerd. Verder de carbon flybar erop gezet met de kleine gewichtjes.. Nu gaat het beter. Verder denk ik dat ik gewoon te ruw vlieg in de expert mode.. Moet kleinere stick movements maken en minder raggen.. Na wat extra oefenen blijft de heli nu wel onder controle..
De carbon flybar met de kleine gewichtjes is trouwens wel fijn.. Alleen paste 1 gewichtje niet dus was even hobbyen om die erop te krijgen.

Soepel met de sticks is inderdaad belangrijk.

Geldt ook voor andere heli's. Misschien dat je met een "3D beest" met veel vermogen en een servo gestturde staart ipv staartmotor wel kan gooien en smijten door de lucht, maar een micro klein fp-tje heeft zijn beperkingen.

Daarom ben ik nieuwsgierig naar het vlieggedrag van de Walkera 4#6S. Die heeft een servo gestuurde staart inderdaad..

Chow,
Weet niet of je dit al hebt geprobeerd. Ik heb tip op een engelse forum gelezen maar kan dezeniet terugvinden. Ik heb twee versies opdat ik niet meer precies wwet hoe je dit in moest stellen.
1e Thottle trim op de nul stand zetten en 3 stapjes omhoog zetten, hierdoor zullen de pirouettes sneller en fijner gaan.
Of je moet de volgende uitvoeren.
2e Throttle trim helemaal naar beneden en dan 3 standen omhoog zetten en dan de pirouette proberen.
F-fjtZn9uBg[/media] - Nine eagles solo pro pirouette rate Als het goed is kun je deze pirouette vliegen of je moet deze al beheersen en dan heb ik wer teveel gezegd.

Laatst bewerkt door een moderator:
Ik krijg hem wel in een pirouette. Alleen als ie eruit komt dan is ie even een moment zo instabiel dat je ontzettend tegen het corrigeren van de heli in moet gaan om hem onder controle te houden..

Ik krijg hem wel in een pirouette. Alleen als ie eruit komt dan is ie even een moment zo instabiel dat je ontzettend tegen het corrigeren van de heli in moet gaan om hem onder controle te houden..

En dat lijkt mij niet de bedoeling te zijn en als ik naar het filmpje kijk, lijkt mij daar geen sprake van dat er wordt gecorrigeerd. Lijkt heel stabiel te gaan.

En dat lijkt mij niet de bedoeling te zijn en als ik naar het filmpje kijk, lijkt mij daar geen sprake van dat er wordt gecorrigeerd. Lijkt heel stabiel te gaan.

In de easy mode is ie ook stabiel.. In de expert mode dus zwarte cirkeltje op TX is het een ander verhaal.. Uitslag van de servo is dan ook groter..

In de easy mode is ie ook stabiel.. In de expert mode dus zwarte cirkeltje op TX is het een ander verhaal.. Uitslag van de servo is dan ook groter..

Misschien in de EPA mode de uitslag van de servo veranderen?

In het filmpje lijkt het ook of deze in de outdoorstand staat, lijkt vrij snel de pirouettes te draaien wat ik in de indoor/easy stand niet voor elkaar krijg.

Back