Beginnersperikelen.. Hoe vlieg je met zo min mogelijk crashes..

Man, ik vind het wel gaaf hoor.. Potverdrie.. Ik moet er in de toekomst zelf ook aan geloven om te gaan bouwen maar ben echt dolgelukkig dat Stefan het dit keer even voor me doet... Vind het ook echt een plaatje :)
 
Ja hij is voor 99% compatible inderdaad. De Canopy is voor de 450 sport en Stefan heeft aan de onderkant een klein randje moeten wegvijlen om hem perfect passend te krijgen. Maar verder kun je gewoon Align onderdelen gebruiken. In dit geval dan wel de onderdelen voor de gewone T-Rex 450. Onderdelen voor de 450 sport passen niet per definitie.
 
Overigens is dit wel de eerste en laatste kloon voor mij hoor. Ik heb straks een geweldig apparaat om mee te gaan oefenen. Maar hierna ga ik voor meer duurzaamheid.
 
Pfffffffffffffffff, ben je ook eens even een dagje off line en krijg je direct een hele pil te slikken. Lijkt wel of er vandaag een boekl is geschreven zeg:shock:

Was in iedergeval weer een mooi verhaal en paar mooie plaatje en video's van Stefan met zijn maiden. Leerzame perikelen kwamer voorbij mijn ogen waarvan het nog duizeld. Nooit geweten dat er zoveer theorie achter een heli zou zitten. Daar ik op dit moment geen CP heb moet ik er waarschijnlijk langer over nadenken eer ik het kan bevatten.
Volgens mij hebben jullie ook weer veel geleerd om hiermee door te gaan:D
 
Nooit geweten dat er zoveer theorie achter een heli zou zitten.

De heer Dieter Schlüter, voor de jonge garde onder ons: dat is degene die rond 1970 als allereerste mens ter wereld een RC heli vanuit hoover in voorwaartse vlucht wist te brengen en heel weer aan de grond te krijgen, als allereerste een heli in bouwdoosvorm op de markt bracht en dus letterlijk als de stamvader van het RC helivliegen beschouwd mag worden, wiens oorspronkelijke ontwerpkenmerken nog steeds in ongeveer 99% van alle RC heli's wereldwijd terug te vinden zijn... Die man dus, die heeft alweer minstens 25 jaar geleden een boek in A5 formaat van dik over de 200 bladzijden, met uitsluitend RC-heli theorie geschreven.....
En dat boek mag je als "beknopt" beschouwen v.w.b. er werkelijk achter zit....

Niet dat alles wat in dat boek staat interessant is (en ook niet altijd 100% correct), maar ja: er zit héél veel achter, en dat maakt de hobby ook zo verd.... interessant.

Groet, Bert
 
Laatst bewerkt:
@Brutus, ik kom er nu wel achter dat het zeer interessant is.
Maar deze beknopte uitleg wat je geeft in Chow zijn Thread is al veel om over na te denken. Ik denk ook dat je het één en ander begint te begrijpen wanneer je een aantal jaar aan het vliegen bent.
Tenminst ik ben iemand van de praktijk. Eerst leren in de praktijk en dan de theorie proberen hieraan te verbinden. Ik ben niet zo'n lezer maar wellicht als ik verder ben in het helivliegen dat deze stof mij zodanig intrigeert dat ik het boek er eens bijpak. Het is namelijk wel erg interessant om te weten hoe het allemaal is begonnen en hoe het werkt.

Is er ergens in het land een afkick kliniek?
 
Laatst bewerkt:
Hmm die 250 heeft een ietswat opgeblazen gevoel, misschien iets verkeerds gegeten? :)

img9751c.jpg


 
Laatst bewerkt door een moderator:
Apart zo'n schaalrompje..

Buiten nu een straffe wind dus net binnen weer heerlijk de mcpx uitgelaten.
 
Back
Top