Beginnerstruggy? Protech Vrx 1

Discussie in 'Brandstof auto's' gestart door ElectrischeRutger, 23 jan 2012.

  1. bryan417

    bryan417

    Lid geworden:
    14 jul 2010
    Berichten:
    2.589
    Locatie:
    Zaandam
    hehehe ook al een beetje in de war:confused:
     
  2. bryan417

    bryan417

    Lid geworden:
    14 jul 2010
    Berichten:
    2.589
    Locatie:
    Zaandam
    als ik jou was zou ik dan gewoon voor de dbx gaan en later een goede zender kopen of als je al een goede zender hebt gewoon die gebruiken.
    als het maar 20 euro scheelt zou ik wel voor de 2.0 gaan
     
  3. Roelof

    Roelof Moderator Moderator team Forum veteraan

    Lid geworden:
    20 aug 2003
    Berichten:
    29.484
    Locatie:
    Sassenheim
    De 2.0 maakt gebruik van standaard 1:8 velgen en een 2.4ghz set, beide argumenten die heel belangrijk zijn en die 20 euro het wel waard is.
     
  4. bryan417

    bryan417

    Lid geworden:
    14 jul 2010
    Berichten:
    2.589
    Locatie:
    Zaandam
    daarom...
    maar die 20 euro was via een site in het buitenland dus ik weet niet hoe het in nederland zit
     
  5. ElectrischeRutger

    ElectrischeRutger

    Lid geworden:
    31 okt 2011
    Berichten:
    608
    Locatie:
    Rhenen
    Heb zelf ook een goede 2.4Ghz zenderset liggen, dus dat is het probleem niet. En ik houd volgens mijn vader van geld uitgeven, ik vind het heerlijk om aan de auto's te sleutelen en onderdelen met een kleur ofiets te kopen :p

    Maar las ergens dat je niet in deze sneeuw kon rijden, kan je ook niet gewoon als je hem eerst warm maakt met een fohn zoals Roelof zijn, kan je dan ook niet gewoon op de weg even rijden? Want de motor mag niet nat worden toch?
     
  6. bryan417

    bryan417

    Lid geworden:
    14 jul 2010
    Berichten:
    2.589
    Locatie:
    Zaandam
    ik zie tal van filmpjes over nitrowagens in de sneeuw maar ik zou niet weten of die daarna nog problemen hadden
     
  7. Paultje040

    Paultje040

    Lid geworden:
    24 nov 2011
    Berichten:
    520
    Locatie:
    Eindhoven
    met een goede voorbereiding en goed onderhoud achteraf is in de sneeuw rijden geen probleem.
    Je bent wel 2x zoveel tijd aan onderhoud kwijt als dat je rijd.
     
  8. ElectrischeRutger

    ElectrischeRutger

    Lid geworden:
    31 okt 2011
    Berichten:
    608
    Locatie:
    Rhenen
    Haha oke, maar er hoeft bijv geen after run in na de sneeuw als je de volgende dag weer gaat rijden? Onderhoud heb ik helemaal geen problemen mee want ik vind het juist altijd wel leuk! Ging mij meer om of de motor en alles er nog wel tegenkon..
     
  9. bryan417

    bryan417

    Lid geworden:
    14 jul 2010
    Berichten:
    2.589
    Locatie:
    Zaandam
    dus gewoon lekker rijden!!!
    en goed schoonmaken
     
  10. ElectrischeRutger

    ElectrischeRutger

    Lid geworden:
    31 okt 2011
    Berichten:
    608
    Locatie:
    Rhenen
  11. rattie...

    rattie...

    Lid geworden:
    24 jun 2007
    Berichten:
    1.235
    Locatie:
    naaldwijk
    gefeliciteerd je hebt zojuist die jongen zijn motor hier mee naar de klote geholpen,

    juist afterun gebruiken, zorgen dat er geen sneeuw op het blok kan komen, goed in pakken met een sok ofso om hem op temperatuur te houden, servo's intapen of waterdicht maken, ontvanger en accu in een ballon stoppen en dicht knopen. en na dr hand je lagers goed invetten en je auto helemaal droog maken anders staat de boel vast...

    kortom met dit weer is het het niet waard om te gaan rijden. het kan wel mits je echt weet waar je mee bezig bent...
     
  12. ElectrischeRutger

    ElectrischeRutger

    Lid geworden:
    31 okt 2011
    Berichten:
    608
    Locatie:
    Rhenen
    Dus de motor kan helemaal niet tegen water? Servo's zijn waterdicht als het goed is, dusja.. Maar mijn Ruckus kan hier overal tegen, ook als ik hem niet inpak, alleen is dat idd wel electro. En waarmee vet jij je lagers in als ik vragen mag? Schoonmaken en laten drogen doe ik idd altijd, soms ook gewoon met wc papier al het natte eraf halen ;)

    De motor kan je toch ook gewoon voorwerwarmen met een fohn ofniet?
     
  13. rattie...

    rattie...

    Lid geworden:
    24 jun 2007
    Berichten:
    1.235
    Locatie:
    naaldwijk
    verbrandings technisch maakt een beetje water voor je motor niet uit. het gaat er om dat je motor afkoelt door het sneeuw wat er op komt en dat is juist slecht. voor mijn lagers gebruik ik een zeer dunne ball bearing oil. er zijn genoeg vetten en oliën naar keuze bij de modelbouw winkel die je voor je lagers kan gebruiken
     
  14. ElectrischeRutger

    ElectrischeRutger

    Lid geworden:
    31 okt 2011
    Berichten:
    608
    Locatie:
    Rhenen
    Yep snap ik, maar als ik er een sok inleg neem ik aan dat hij gewoon de sok verbrandt, dat is denk ik ook niet echt goed.. Dan kan ik er misschien beter iets overheen leggen tegen sneeuw..
     
  15. rattie...

    rattie...

    Lid geworden:
    24 jun 2007
    Berichten:
    1.235
    Locatie:
    naaldwijk
    zal wel mee vallen aluminium folie werkt ook
     
  16. Paultje040

    Paultje040

    Lid geworden:
    24 nov 2011
    Berichten:
    520
    Locatie:
    Eindhoven

    Nou ben ik niet echt het type dat op forum's commentaar geeft op de reacties van anderen. Maar voor jou maak ik graag een uitzondering Rattie.

    Dat je het niet eens bent met de post van een ander, dat kan, maar het is kunst om fatsoenlijk te blijven en niet alleen een sneer te posten.

    En als je dan al een reactie geeft die volgens jou beter zou zijn. Denk dan in het vervolg nog eens een keer goed na voordat je iets schrijft.

    dat verhaal van een sok over je blok? please...........
     
  17. ElectrischeRutger

    ElectrischeRutger

    Lid geworden:
    31 okt 2011
    Berichten:
    608
    Locatie:
    Rhenen
    Yep daarom, doe ik daar gewoon een goede prop in ;)
     
  18. Roelof

    Roelof Moderator Moderator team Forum veteraan

    Lid geworden:
    20 aug 2003
    Berichten:
    29.484
    Locatie:
    Sassenheim
    Opspattend water is het probleem niet, een continu blootstelling aan onderkoeling wel.

    En wat vocht betreft, vocht trekt overaal doorheen..... Veel servo's zijn niet waterdicht maar spatwaterdicht. Dat wil dus zeggen dat er een grens is aan de hoeveelheid water die hij tegen kan houden.
    Ook als de ontvanger in een bakje is weggewerkt wil dat niet zeggen dat die goed beschermd is, dergelijke bakjes zijn nooit met rubbers dicht. Als je bij de DBX kijkt zit er een deksel over de ontvanger heen maar er zit nog een hele dikke kier aan de kant van de gasservo.

    Een motor voorverwarmen is altijd goed. Zeker met deze kou is het een verplichting. Niet voor mij want ik heb weer wat films en wat afleveringen Chuck op mijn media player gezet ;) want het is mij te koud daar buiten.
     
  19. ElectrischeRutger

    ElectrischeRutger

    Lid geworden:
    31 okt 2011
    Berichten:
    608
    Locatie:
    Rhenen
    Dankjewel Roelof, dankjewel Paul ;)

    Vocht komt inderdaad wel overal doorheen, maar als je het een beetje goed bedekt met bijv een waterdicht boterhamzakje is het wel altijd beter beschermd dan zonder iets. Natuurlijk kan je een auto niet laten zinken en daarna al zeggen dat alles het doet, maar als je het een beetje goed beschermd heb je wel meer kans dan als je hem gewoon blootstelt.

    Ik ga gewoon de Kyosho DBX kopen omdat ik hem mooi en degelijk vind en de onderdelen overal wel voor te krijgen zijn, het is een van de enige of het enige merk dat volgens mij wereldwijd verkoopt en wedstrijden houd, dacht ik. Ik vertrouw er gewoon op en bij mij in de buurt zijn ook wel winkels die spullen van Kyosho hebben. Morgen ga ik hem waarschijnlijk dan halen, zal ik meteen eens een filmpje maken denk ik! Of wat foto's :p

    Ga hem sowieso rustig inrijden en eerst verwarmen met een fohn, rustig ongeveer een paar minuutjes laten draaien op halfgas en steeds iets verder dat hij zichzelf vanzelf warm maakt. Ik ga ook niet meteen in de sneeuw rijden, gewoon eerst lekker op het asfalt de wagen in laten lopen en goed leren kennen!
     
  20. rattie...

    rattie...

    Lid geworden:
    24 jun 2007
    Berichten:
    1.235
    Locatie:
    naaldwijk
    mischien is het een slim idee om veder te kijken dan je neus lang is. een sok gebruiken doen heel veel mensen met de kou. vraag het anders aan iemand waar je wel vertrouwen in hebt op dit forum. mij maakt het niet uit

    Edit: lees dit het-carson-specter-montana-verzameldraadje-2
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 19 nov 2015

Deel Deze Pagina