Beginnerstruggy? Protech Vrx 1

als ik jou was zou ik dan gewoon voor de dbx gaan en later een goede zender kopen of als je al een goede zender hebt gewoon die gebruiken.
als het maar 20 euro scheelt zou ik wel voor de 2.0 gaan
 
De 2.0 maakt gebruik van standaard 1:8 velgen en een 2.4ghz set, beide argumenten die heel belangrijk zijn en die 20 euro het wel waard is.
 
Heb zelf ook een goede 2.4Ghz zenderset liggen, dus dat is het probleem niet. En ik houd volgens mijn vader van geld uitgeven, ik vind het heerlijk om aan de auto's te sleutelen en onderdelen met een kleur ofiets te kopen :p

Maar las ergens dat je niet in deze sneeuw kon rijden, kan je ook niet gewoon als je hem eerst warm maakt met een fohn zoals Roelof zijn, kan je dan ook niet gewoon op de weg even rijden? Want de motor mag niet nat worden toch?
 
met een goede voorbereiding en goed onderhoud achteraf is in de sneeuw rijden geen probleem.
Je bent wel 2x zoveel tijd aan onderhoud kwijt als dat je rijd.
 
met een goede voorbereiding en goed onderhoud achteraf is in de sneeuw rijden geen probleem.
Je bent wel 2x zoveel tijd aan onderhoud kwijt als dat je rijd.

Haha oke, maar er hoeft bijv geen after run in na de sneeuw als je de volgende dag weer gaat rijden? Onderhoud heb ik helemaal geen problemen mee want ik vind het juist altijd wel leuk! Ging mij meer om of de motor en alles er nog wel tegenkon..
 
dus gewoon lekker rijden!!!
en goed schoonmaken

gefeliciteerd je hebt zojuist die jongen zijn motor hier mee naar de klote geholpen,

juist afterun gebruiken, zorgen dat er geen sneeuw op het blok kan komen, goed in pakken met een sok ofso om hem op temperatuur te houden, servo's intapen of waterdicht maken, ontvanger en accu in een ballon stoppen en dicht knopen. en na dr hand je lagers goed invetten en je auto helemaal droog maken anders staat de boel vast...

kortom met dit weer is het het niet waard om te gaan rijden. het kan wel mits je echt weet waar je mee bezig bent...
 
gefeliciteerd je hebt zojuist die jongen zijn motor hier mee naar de klote geholpen,

juist afterun gebruiken, zorgen dat er geen sneeuw op het blok kan komen, goed in pakken met een sok ofso om hem op temperatuur te houden, servo's intapen of waterdicht maken, ontvanger en accu in een ballon stoppen en dicht knopen. en na dr hand je lagers goed invetten en je auto helemaal droog maken anders staat de boel vast...

Dus de motor kan helemaal niet tegen water? Servo's zijn waterdicht als het goed is, dusja.. Maar mijn Ruckus kan hier overal tegen, ook als ik hem niet inpak, alleen is dat idd wel electro. En waarmee vet jij je lagers in als ik vragen mag? Schoonmaken en laten drogen doe ik idd altijd, soms ook gewoon met wc papier al het natte eraf halen ;)

De motor kan je toch ook gewoon voorwerwarmen met een fohn ofniet?
 
verbrandings technisch maakt een beetje water voor je motor niet uit. het gaat er om dat je motor afkoelt door het sneeuw wat er op komt en dat is juist slecht. voor mijn lagers gebruik ik een zeer dunne ball bearing oil. er zijn genoeg vetten en oliën naar keuze bij de modelbouw winkel die je voor je lagers kan gebruiken
 
Yep snap ik, maar als ik er een sok inleg neem ik aan dat hij gewoon de sok verbrandt, dat is denk ik ook niet echt goed.. Dan kan ik er misschien beter iets overheen leggen tegen sneeuw..
 
verbrandings technisch maakt een beetje water voor je motor niet uit. het gaat er om dat je motor afkoelt door het sneeuw wat er op komt en dat is juist slecht. voor mijn lagers gebruik ik een zeer dunne ball bearing oil. er zijn genoeg vetten en oliën naar keuze bij de modelbouw winkel die je voor je lagers kan gebruiken


Nou ben ik niet echt het type dat op forum's commentaar geeft op de reacties van anderen. Maar voor jou maak ik graag een uitzondering Rattie.

Dat je het niet eens bent met de post van een ander, dat kan, maar het is kunst om fatsoenlijk te blijven en niet alleen een sneer te posten.

En als je dan al een reactie geeft die volgens jou beter zou zijn. Denk dan in het vervolg nog eens een keer goed na voordat je iets schrijft.

dat verhaal van een sok over je blok? please...........
 
Dus de motor kan helemaal niet tegen water? Servo's zijn waterdicht als het goed is, dusja.. Maar mijn Ruckus kan hier overal tegen, ook als ik hem niet inpak, alleen is dat idd wel electro. En waarmee vet jij je lagers in als ik vragen mag? Schoonmaken en laten drogen doe ik idd altijd, soms ook gewoon met wc papier al het natte eraf halen ;)

De motor kan je toch ook gewoon voorwerwarmen met een fohn ofniet?

Opspattend water is het probleem niet, een continu blootstelling aan onderkoeling wel.

En wat vocht betreft, vocht trekt overaal doorheen..... Veel servo's zijn niet waterdicht maar spatwaterdicht. Dat wil dus zeggen dat er een grens is aan de hoeveelheid water die hij tegen kan houden.
Ook als de ontvanger in een bakje is weggewerkt wil dat niet zeggen dat die goed beschermd is, dergelijke bakjes zijn nooit met rubbers dicht. Als je bij de DBX kijkt zit er een deksel over de ontvanger heen maar er zit nog een hele dikke kier aan de kant van de gasservo.

Een motor voorverwarmen is altijd goed. Zeker met deze kou is het een verplichting. Niet voor mij want ik heb weer wat films en wat afleveringen Chuck op mijn media player gezet ;) want het is mij te koud daar buiten.
 
Dankjewel Roelof, dankjewel Paul ;)

Vocht komt inderdaad wel overal doorheen, maar als je het een beetje goed bedekt met bijv een waterdicht boterhamzakje is het wel altijd beter beschermd dan zonder iets. Natuurlijk kan je een auto niet laten zinken en daarna al zeggen dat alles het doet, maar als je het een beetje goed beschermd heb je wel meer kans dan als je hem gewoon blootstelt.

Ik ga gewoon de Kyosho DBX kopen omdat ik hem mooi en degelijk vind en de onderdelen overal wel voor te krijgen zijn, het is een van de enige of het enige merk dat volgens mij wereldwijd verkoopt en wedstrijden houd, dacht ik. Ik vertrouw er gewoon op en bij mij in de buurt zijn ook wel winkels die spullen van Kyosho hebben. Morgen ga ik hem waarschijnlijk dan halen, zal ik meteen eens een filmpje maken denk ik! Of wat foto's :p

Ga hem sowieso rustig inrijden en eerst verwarmen met een fohn, rustig ongeveer een paar minuutjes laten draaien op halfgas en steeds iets verder dat hij zichzelf vanzelf warm maakt. Ik ga ook niet meteen in de sneeuw rijden, gewoon eerst lekker op het asfalt de wagen in laten lopen en goed leren kennen!
 
Nou ben ik niet echt het type dat op forum's commentaar geeft op de reacties van anderen. Maar voor jou maak ik graag een uitzondering Rattie.

Dat je het niet eens bent met de post van een ander, dat kan, maar het is kunst om fatsoenlijk te blijven en niet alleen een sneer te posten.

En als je dan al een reactie geeft die volgens jou beter zou zijn. Denk dan in het vervolg nog eens een keer goed na voordat je iets schrijft.

dat verhaal van een sok over je blok? please...........

mischien is het een slim idee om veder te kijken dan je neus lang is. een sok gebruiken doen heel veel mensen met de kou. vraag het anders aan iemand waar je wel vertrouwen in hebt op dit forum. mij maakt het niet uit

Edit: lees dit het-carson-specter-montana-verzameldraadje-2
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Back
Top