Benelux race Mac de Baanbrekers

hoi joost

ik rijd zelf bij mac de baanbrekers, alleen voor mij de eerste keer met electro
marja nat en electronika lijkt me slecht combi.
ik denk wel dat je me kent ik heb vorig jaar ook paar wedstrijden in haarlem meegereden.

mvg hans

Het kan wel hoor, de NK's gaan ook gewoon door in de regen dus. Alleen moet je zorgen voor regenbanden en de electronica een beetje beschermen. De meeste in de Pro10 rijden dan met brushed esc's en motoren... Die kunnen wat beter tegen vocht dan brushless. In de TC klasses zal het wat moeilijker worden aagezien die geen brushed regelementen meer hebben...

zo'n hobbywing ezrun setje zou ook kunnen. Is sensorloos en werkt volgens mij prima in de regen. Maar goed, iedereen heeft nog wel wat brushed rommel in z'n kast liggen lijkt me of er is wel goedkoop aan te komen.

Eerst maar eens afwachten wat de organisatie zegt voordat we in de stress schieten met zijn allen lijkt me... ;)

joost en alle andere neem maar van mij aan dat het gewoon doorgaat tenzij er flitsen op de baan neerkomen.
of er moet niemand rijden dan heb je geen race

sensored gaat prima in de regen anders heb je in volledig nat gewoon te weinig vermogen zeker in de stock regelaar vrij klasses.

gr benny
tot van het weekendkan ik alles weer eens onder het stof vandaan trekken

uhmmm zal wel.... rij jij lekker sensord, ik rij gewoon brushed als het regend, aan het vermogen heb je totaal niets aan in de regen maar een kapotte regelaar/sensord motor des te meer kans :rolleyes:

Laatst bewerkt:
met regen ga ik gewoon nitro 1/10 rijden en geef ik iedereen oordopjes dan zien ze het verschil toch niet hahahahaha

mvg hans

Toerwagen en regen gaat prima.. een rol ducktape doet wonderen ;) !!
En de power heb je wel degelijk wat aan.. zeker op Rucphen.. ook in de regen !!

Door een afmelding is er weer een plaatsje vrij gekomen in de Super Stock 10,5T klasse. Dus als je nog mee wil doen, schrijf je dan snel in via deze link Model Auto Club " de Baanbrekers"

Het beloofd een super evenement te worden, nu hopen dat het weer een beetje meezit.

Morgen komt er een nieuw tijdschema online waarin we op zaterdag geen twee maar drie controlled Practice rijden en daarna de eerste qualificatie.

Cool! Sneak-Peek fotootje van de prijzen misschien??? ;)

Hier even een reply van Ferdi van de MAC Baanbrekers over het rijden in de regen...

Goeie vraag, ik denk dat we gewoon door gaan met diegene die willen, of we moeten met zijn allen zeggen het heeft geen zin, zoals je ziet is er niet 1 iemand die daar over beslist maar is dit een groepsgebeuren.

Vooralsnog is het hier goed weer dus hopelijk blijft het zo...

Het weekend worden toch weer buien en wind verwacht....
Jammer, maar dat is nu eenmaal Nederland.
Ik heb gisteren caps geplakt, dus ben wel van plan ook in de regen gewoon te gaan rijden.
Een standaard (net als Tim) Nosram regelaar, met een 17.5T moet het maar gaan doen in de regen, zowel motor als regelaar zitten beide in een ballon en al aan elkaar vast, kan het zo in de auto stoppen. Hopelijk gaat het niet stuk, zou zonde als er ook nog mensen uit zouden vallen op de toch al (mijn verwachting) lagere opkomst.

Lokale tijd

Weericoon

Max. temp.
Min. temp.
Windkracht
Windrichting
Regenkans
Regen in mm
donderdag
21-07-2011

20 °C
13 °C
20 km/u

65%
2.3 mm
vrijdag
22-07-2011

17 °C
11 °C
29 km/u

24%
0 mm
zaterdag
23-07-2011

15 °C
11 °C
36 km/u

33%
1.2 mm
zondag
24-07-2011

15 °C
12 °C
42 km/u

52%
9 mm

Ik ga er gewoon heen en ik zie wel wat er komt en wat er niet komt... Het zal sowiso een gezellig weekend worden...

Back