Hoi Jan,
Ik heb er al heel wat af geëxperimenteerd met dempers.
Wat jij wilt is twee dempers achter elkaar.
Geen gek idee...kijk maar eens even onder je auto...
Wanneer jij een tweede demper kwijt kunt en er op zet zul je zien dat het vermogen niet of nauwelijks wordt aangetast. De pulserende uitlaatgassen snelheid direct na de cilinder uitlaat opening is door de 1e uitlaatpot ( een expansiepot) al behoorlijk gelijkmatig geworden bij de uitlaat opening van die pot. Die tweede pot heeft het dus wat gemakkelijker als ik dat zo mag omschrijven...nauwelijks nog golfbewegingen in de snelheid maw de expansie van de uitlaatgassen is al grotendeels gebeurt. Vanwege die tweede pot mag de uitlaatbuis van de eerste wel iets groter zijn. Mogelijk dat deze nu 50 to 70 % van de ingaande buis is.(doorsnede oppervlak).
De tweede pot is meestal een doorstroom pot...de gassen gaan alleen ( en rechtstreeks) door de sterk geperforeerde hoofdbuis en om die hoofdbuis zit dan absorptie materiaal. De buitendiameter van de tweede pot moet minimaal 2x de diameter van de hoofdbuis zijn om voldoende wanddikte absorptie materiaal kwijt te kunnen ( afmetingen en verhoudingen gebaseerd op jouw motorinhoud en demperafmetingen).
Kun je hier wat mee? ( foto voorbeeld beschikbaar).
Maar...kijk toch ook even naar in inlaat...onderschat dat niet..een inlaattrechter dempt ook mee.