Beyond the Tigermoth: Mini Extra 300 Depron (maiden vid !)

Tja, je zou dus ongeveer de helft van de rompweerstand kunnen besparen.
Bart

woensdag =)

even een vraagje

ik heb hier een 1540Kv en een 1800Kv liggen met 2s 860mah lipo en ?prop 8*4.3 mss of 7*6?

wat kan ik het beste nemen?

mvg Loran

tomcat be zei:
woensdag =)

even een vraagje

ik heb hier een 1540Kv en een 1800Kv liggen met 2s 860mah lipo en ?prop 8*4.3 mss of 7*6?

wat kan ik het beste nemen?

mvg Loran

Ik heb de 1540kv en 7x6 er op zitten, of dit het beste is weet ik niet, misschien toch die 1800 eens proberen, altijd interessant om wat te experimenteren met de setup :D

Iemand heeft hem telkens al lopend opgeworpen, zelf opwerpen durf ik met deze (nog) niet, ik vermoedt dat dit power echter geen probleem is.

@bdoets: hoe zou je de romp willen verkleind hebben ? enkel in de breedte of gelijkmatig verschalen in breedte en hoogte maar lengte behouden ?

Ik wil deze ook maken als de stc af is. Kom alleen helaas beetje tijd te kort maar het ziet er uit als een heel leuk model :) .

dit wordt ook zeker mijn volgend model..
waar haal je BTW die sticker schema's vandaan.

Ik heb ze wel eens zien staan op rcgroups misschien nog een andere optie?

Vanavond nog enkele (korte) vluchten gemaakt. 2 stommiteiten begaan:
1. m'n 2 batterijen lagen samen bij m'n lader en plug ik toch niet gewoon m'n 2 batterijen aan elkaar ipv de lader ? Dus kortsluiting, ssssssssss.... :oops:
2. bij de derde vlucht harde crash wegens stuurfout. Neus heeft serieus wat schade maar is wel te repareren.

Nu is het moeilijk in te schatten hoe dat zit met m'n batterijen, die hebben wellicht wat schade opgelopen en ik kon er maar 5 tal minuten mee vliegen :?
Maar anderzijds denk ik ook dat zoals Bdoets aangaf dat de romp wat groot is, als je de schroef bekijkt, dan draait die grotendeels voor de romp, niet echt bevordelijk voor het rendement.

Ik heb nu wel wat rolls kunnen maken en ondanks die kleine rolroeren gaat dat zeer snel. Stom van die crash, ik denk dat ik beter wat langer blijven vliegen met die Tigermoth, maar toch wil ik niet terug. :P
Ik ga dus toch de plannen wat aanpassen voor wat betreft de romp. Voorlopig deze herstellen en nog wat mee vliegen tot ie niet meer te herstellen is.

Nog iets, op bepaalde momenten leek het alsof ik storingen had, kan dat te maken hebben met het feit dat de batterij bijna leeg is ? Na de eerste landing was m'n regelaar aan het biepen. Is dat een teken van te lage spanning ?

kon je na de eerste landing de motor nog draaien?
anders kan het zijn dat hij de motor afschakeld zodat je ten allen tijde de servo's nog kunt gebruiken.

de lipos zou ik wel even goed doormeten en kijken of ze niet bol staan. als ze maar 5 min meegaan voorspelt dat helaas niet veel goeds denk ik

Back