Black Pearl in RC uitvoering

Discussie in 'Bouwverslagen historische schepen' gestart door Marc w, 24 jul 2017.

  1. Bootjebouwer 2

    Bootjebouwer 2

    Lid geworden:
    23 jul 2019
    Berichten:
    1.442
    Locatie:
    Het noorden van Drenthe
    Zonder overdrijven: het is of je naar het schip uit de film kijkt.
    Vakwerk!
     
    Hans Groenenberg vindt dit leuk.
  2. TIMBERWOLF

    TIMBERWOLF Forum veteraan

    Lid geworden:
    28 aug 2008
    Berichten:
    12.579
    Locatie:
    noord-holland
  3. Pingu57

    Pingu57 Forum veteraan

    Lid geworden:
    14 dec 2014
    Berichten:
    8.202
    Locatie:
    Leeuwarden
    Wat een prachtige Black Pearl heb je gemaakt Marc, die verwering van de diverse onderdelen vind ik vooral heel goed geslaagd :wave
     
  4. Marc w

    Marc w

    Lid geworden:
    10 feb 2013
    Berichten:
    3.281
    Locatie:
    Turnhout belgie
    Na enkele avonden fijn boetseerwerk staat de god van de zee in tweevoud op het hakkebord.

    ooit was ik eens zover geraakt , tijd om figuur 2 een beentje korter te maken.
    98 (1).jpg

    Hierna helaas ook nog even ont-armen en opnieuw de ledematen plooien en voorzien van zijn gevaarlijk wapen
    98 (2).jpg
    98 (3).jpg

    nadien terug wat biceps toevoegen. De golfjes onderaan de figuren leken me uiteindelijk niet geslaagd en werden opnieuw verwijderd.
    Wel niet 100% gelijk met het origineel, maar beter gaat me niet lukken vrees ik.

    98 (4).jpg

    Bij het monteren op het hakkebord begon plots 1 lantaarn uit en aan te gaan wat wees op een los contact.
    Gelukkig was het dek te verwijderen zonder te moeten breken en kon het los contactje terug hersteld worden.

    98 (6).jpg

    98 (5).jpg

    tot zover ben ik tevreden , nu de golfjes nog eens opnieuw trachten te boetseren en dan nog een laagje verf.
    Tot later , Marc
     
  5. Stephan Kertész

    Stephan Kertész

    Lid geworden:
    5 jul 2019
    Berichten:
    7.799
    Locatie:
    Ittervoort
    Mooi boetseerwerk. Je zou eens met hout moeten proberen. Denk dat je dat goed af gaat.
     
  6. Marc w

    Marc w

    Lid geworden:
    10 feb 2013
    Berichten:
    3.281
    Locatie:
    Turnhout belgie
    het grote verschil is dat je met mijn tools niet in je vingers kan snijden..... en toch slaag ik daar dan nog in om me af en toe te verwonden bij een uitschuivertje.
    Ik bedank dus uit angst voor ergere verwondingen om met die vlijmscherpe beiteltjes aan de slag te gaan.
     
    Stephan Kertész vindt dit leuk.
  7. Stephan Kertész

    Stephan Kertész

    Lid geworden:
    5 jul 2019
    Berichten:
    7.799
    Locatie:
    Ittervoort
    Ik gebruik voornamelijk freesjes op mijn nagelfrees. Die zijn niet zo gevaarlijk en frezen pas in je vingers als je ze er lang tegen houd.
     
  8. Pingu57

    Pingu57 Forum veteraan

    Lid geworden:
    14 dec 2014
    Berichten:
    8.202
    Locatie:
    Leeuwarden
    Een mooi knutselwerkje Marc, veel plezier met de golven.:rofl::rofl:
     
  9. *Hans*

    *Hans* Vriend van modelbouwforum.nl Forum veteraan

    Lid geworden:
    30 okt 2012
    Berichten:
    6.776
    Locatie:
    Dordrecht
    Niet dat er wat spoken of ander onderwereldgespuis in de buurt waren?
     
    Marc w en Herby63 vinden dit leuk.
  10. ronvanleeuwen54

    ronvanleeuwen54

    Lid geworden:
    22 okt 2012
    Berichten:
    579
    Locatie:
    Poeldijk
    Op naar het laatste artikel voor de modelbouwer ;)
     
    Hans Groenenberg en Stephan Kertész vinden dit leuk.
  11. Marc w

    Marc w

    Lid geworden:
    10 feb 2013
    Berichten:
    3.281
    Locatie:
    Turnhout belgie
    Ben volop aan het herschrijven en schikken. Gaan er zeker nog 2 worden Ron.
     
  12. Marc w

    Marc w

    Lid geworden:
    10 feb 2013
    Berichten:
    3.281
    Locatie:
    Turnhout belgie
    Het weekend is alweer gepasseerd en het zonnetje kwam even bij ons piepen zodat ik de gelegenheid kwam om enkel buiten foto's te nemen.
    Veel valt er niet te vertellen, ik moest nog wat golfjes een een oester met zwarte parel maken om de figuren op de achtersteven te vervolledigen. Daarna moest alles nog op kleur gebracht worden.
    Laat ik beginnen met de ketting aan het roer dat ik tussen de verschillende verf lagen door nog gemonteerd heb gevolgd door Neptunus en de Pearl

    99 (3).jpg

    99 (1).jpg 99 (2).jpg
    99 (4).jpg

    Ondertussen nog enkele kleine te doen dingetjes ontdekt, we blijven dus nog even verder bouwen aan de laatste items.
    tot later, Marc
     
    Ruud Pont, Mees Ippel, Pingu57 en 12 anderen vinden dit leuk.
  13. Pingu57

    Pingu57 Forum veteraan

    Lid geworden:
    14 dec 2014
    Berichten:
    8.202
    Locatie:
    Leeuwarden
    Prachtige details Marc, uitermate goed gelukt. :rofl::rofl:
     
  14. Jaques

    Jaques Forum veteraan

    Lid geworden:
    31 mei 2016
    Berichten:
    5.727
    Locatie:
    Tilburg
    Het ziet er schitterend uit allemaal Marc, dikke :worship::worship:
     
  15. Marc w

    Marc w

    Lid geworden:
    10 feb 2013
    Berichten:
    3.281
    Locatie:
    Turnhout belgie
    Het heeft even geduurd, maar voor deze update had ik recht veerstaal nodig , niet het gekende spiraaltje dat je kan uit trekken of induwen maar het basismateriaal een rond staafje van 1mm doorsnee van ongeveer 30cm lang dat steeds opnieuw recht nadat je het buigt. Door de feestdagen heeft het wat langer geduurd voor het in mijn bezit was, vandaar de vertraging.
    Waarom zullen sommige denken? zoals je op volgende foto kan zien zorgen de gording en neerhaler van de zeilen dat de onderste hoek helemaal naar boven en achter word getrokken. ( vergeef me als de benaming niet correct is)

    100 (2).jpg
    Nu was deze opdracht beter uitgevoerd tijdens het maken van de zeilen voor ze aan de ra hingen; maar dat merk je pas als je er aan bezig bent :)

    100 (1).jpg
    100 (3).jpg

    100 (4).jpg
    100 (5).jpg

    Na menig maal mijn vingers getracht aan het zeil te hechten , missie eindelijk volbracht, Ik moet er nog even over nadenken of ik nu het stuk gording vanaf het blok naar de ra nog ga aanpassen daar het nu lijkt of er dubbel touw loopt. Maar nu heb ik er even geen zin meer in.
    Uiteindelijk mag ik wel besluiten dat ik in mijn opzet ben geslaagd en nu ook de onderste hoeken van de zeilen blijven waar ze horen, ook tijdens het draaien van de ra's gaan de onderste hoeken netjes mee.
    100 (6).jpg
    100 (7).jpg

    Klaar om het volgende puntje verder onder de loep te nemen, tot later,
    Marc
     
    Hans Groenenberg, Jaques, pietsan en 4 anderen vinden dit leuk.
  16. Stephan Kertész

    Stephan Kertész

    Lid geworden:
    5 jul 2019
    Berichten:
    7.799
    Locatie:
    Ittervoort
    Goeie oplossing. Het werkt.
    En die namen in het Nederlands leren. Er zijn belangrijker dingen denk ik dan.
     
  17. Marc w

    Marc w

    Lid geworden:
    10 feb 2013
    Berichten:
    3.281
    Locatie:
    Turnhout belgie
    hoi allemaal, al even geleden dat in topic nog vooruitgang was.
    Niet dat er nog veel moest of moet gebeuren maar een einde aan het bouwverslag schrijven is het minst wat ik nog kan doen.
    Helaas moet dit nog even wachten. Sommigen hadden het misschien al ergens gelezen maar de afgelopen 2maanden heb ik rondgelopen met voor 2/3 afgescheurde schouder pezen.
    Best pijnlijke bedoeling en helaas een lange herstelperiode, momenteel heb ik terug groen licht om mijn schouder licht te belasten en hoef ik niet langer een draagdoek te dragen.
    Jullie begrijpen natuurlijk wel dat het volledige herstel nog een eind weg is, maar stilletjes zijn we terug met modelbouw gestart.
    zondag 5 en maandag 6 juni hebben we na 2 jaar corona onderbreking, eindelijk terug onze jaarlijkse open club demo dagen tijdens de stadspark feesten te Turnhout.
    Ik ga dus mijn uiterste best doen om op 1van deze dagen de eerste zeilvaart te laten plaatsvinden. Enkele dagen op voorhand zal ik afhankelijk van de weersvoorspellingen ( liefst niet teveel wind) wel wat correctere info geven voor de geïnteresseerden.
    vgr Marc
     
    TIMBERWOLF en Herby63 vinden dit leuk.
  18. Pingu57

    Pingu57 Forum veteraan

    Lid geworden:
    14 dec 2014
    Berichten:
    8.202
    Locatie:
    Leeuwarden
    Van harte beterschap Marc, kalmpjes aan maar, zodat je de demo dag tijdens de stadsparkfeesten niet hoeft te missen :):)
     
  19. Stephan Kertész

    Stephan Kertész

    Lid geworden:
    5 jul 2019
    Berichten:
    7.799
    Locatie:
    Ittervoort
    Heel veel beterschap
     
  20. Marc w

    Marc w

    Lid geworden:
    10 feb 2013
    Berichten:
    3.281
    Locatie:
    Turnhout belgie
    hoi allemaal, beetje minder goed nieuws, tijdens de laatste proefvaart in mijn zwembad is de Pearl rond zijn lengte as gedraaid zoals in de film "At World's End"
    Gelukkig is er geen schade maar waar ik voor vreesde is dus uitgekomen, ze is wel heel windgevoelig als die niet langs achter komt.
    Gelukkig was het niet op de grote vijver want dan had het wel eens minder goed kunnen aflopen.
    In de volgende weken gaan we dus een beetje nadenken berekenen en aanpassen want ik wil ze echt wel op het water krijgen op een veilige manier.
    Waarschijnlijk ga ik het mechanisme om de kanonnen naar buiten te laten schuiven verwijderen zodat ik dat gewicht in lood onderaan de kiel kan bevestigen.
    We zien wel waar we komen , september is nog een eindje weg:)
     

Deel Deze Pagina