Blade mCP X, Eflite goes Flybarless!

@Joren, ik had het al na een vluchtje of 40 dat hij begon te hobbelen, zeker met dalen. Als je de servo gedemonteerd hebt, zie je aan de bovenzijde een spleetje van en mm of 2, daar blaast de rotor het vuil in. Op youtube staan filmpjes hoe je dit precies moet doen, trek er gerust een uurtje voor uit...tis echt prutswerk! ‪Blade MCPX vibration FIXED!‬‏ - YouTube
 
Ik heb zojuist je mod uitgevoert en bij heeft het nog geen half uur geduurt.:p
Ik heb er gewoon wat lijm tegen gegooit(uhu por) aangezien dit niet loop kun je het erop wrijven met een dunne schroevendraaier als de servos nog aan het frame gangen.
Natuurlijk wel zorgen dat je de draaiende delen niet mee hebt maar je kan het er nog altijd afpellen.
 
Kan er iemand met een dx4e eeven iets testen?
De heli vasthouden hem in stunt mode laten draaien Pitch volledig beneden dan volledig naar links en recht boven op de rechterstick sturen(in hi mode).
Bij loop de servo dan precies vast en als ik dan de thr hold doe gaat hij weer naar de midden.
Heeft iemand anders dit ook?
 
Zo ik heb de heli net besteld alleen kan ik op het moment DE dx6i (mode2) FF niet bestellen,
maar ik ga denk ik een anderen zender halen dx8 ben ik meteen goed klaar ik ga ook een Trex600 vliegen dus denk ik dat ik beter af ben met een dx8...

nu heb ik de heli met een dx4 (zit er gewoon bij) is er iets wat ik moet weten over deze zender (gebreken of zoiets dergelijk)
net zoals joren95 alleen een anderen vraag :)

MAAR joren95 is eerst :D
 
Zo ik heb de heli net besteld alleen kan ik op het moment DE dx6i (mode2) FF niet bestellen,
maar ik ga denk ik een anderen zender halen dx8 ben ik meteen goed klaar ik ga ook een Trex600 vliegen dus denk ik dat ik beter af ben met een dx8...

nu heb ik de heli met een dx4 (zit er gewoon bij) is er iets wat ik moet weten over deze zender (gebreken of zoiets dergelijk)
net zoals joren95 alleen een anderen vraag :)

MAAR joren95 is eerst :D

De dx4e heeft vervelende notches op de throttle/pitch.
Dus open maken en het plaatje verwijderen.
Of zoals ik heb gedaan er met een hamer op slaan.
Nu heb ik nog altijd die notches maar ze zijn zo zwak dat ik er ook op kan staan.
 
Aaa slaan met een hamer, das precies iets voor mij
14wr1ub.gif

bedankt joren95 :cool:
 
Joren wil wel bedoelen dat je dat plaatje moet plat slaan met een hamer en niet de zender :hammer:...... denk ik:rolleyes:
LOL :D
Ik had al een goed vermoeden zal (ik hoop morgen) me FF inleven , bedankt allen :cool:

holey moley, Kon niet sneller.. 9:30 kwam het pakketje aan :music:

10zppip.jpg


Nou kan ik rustig gaan kijken wat belangrijken onderdelen zijn die ik voor van de week kan bestellen ,
*Tips zijn altijd welkom ! maar ik denk dat ik nog FF goed door de thread ga lezen....
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Kan er iemand met een dx4e eeven iets testen?
De heli vasthouden hem in stunt mode laten draaien Pitch volledig beneden dan volledig naar links en recht boven op de rechterstick sturen(in hi mode).
Bij loop de servo dan precies vast en als ik dan de thr hold doe gaat hij weer naar de midden.
Heeft iemand anders dit ook?
Even dit weer onder aandacht brengen.
Zonder bladen heb ik dit ook dus is het zeker niet een teveel aan druk.
Heeft al iemand anders dit getest?
Het zou maar erg zijn als dit in vlucht gebeurt.
 
De linear servos zijn niet denderend op de mCPx.

Je moet ze vaak schoonmaken en ik heb het idee dat de spareservos van een betere kwali zijn dan de stockversies.

Maar ik kan ernaast zitten
 
Je zou gelijk kunnen hebben daarin.
Maar kan het zelf helaas niet beamen.
Tot op heden ±180 vluchten gedraaid met de mcp-X.
Bij vlucht 160 de Tail motor moeten uitwisselen want die was kats versleten.
De hoofdmotor houdt zich nog goed.
Bij vlucht 70 alledrie de Swash servo's uit elkaar gehaald en schoongemaakt.
Tot nu toe nog niets meer aan gedaan.En de heli houdt zich goed.
Ik probeer dat servo schoonmaak proces wat op te rekken aan interval tijd.Wil eens kijken hoe die servo banen zich houden qua vervuiling.
Vr Gr E
 
Een anderen oplossing voor de `notches` zo behoud je ze ,
kan je ze altijd nog gebruiken mits je ooit een vliegtuig gaat besturen...
[URL="
Remove the Notches on a Spektrum DX4e (Blade mCPx RTF Radio)‬‏ - YouTube[/URL]
 
Laatst bewerkt door een moderator:
@Joren, ik had het al na een vluchtje of 40 dat hij begon te hobbelen, zeker met dalen. Als je de servo gedemonteerd hebt, zie je aan de bovenzijde een spleetje van en mm of 2, daar blaast de rotor het vuil in. Op youtube staan filmpjes hoe je dit precies moet doen, trek er gerust een uurtje voor uit...tis echt prutswerk! ‪Blade MCPX vibration FIXED!‬‏ - YouTube
Zalig werkje voor regenachtige dagen, tijd passeert goed dan:p:onweer::onweer::hammer:Gisteren gekuist en inderdaad wat een troep komt daaruit zeg.
 
Met dit baggerweer ist nie erg nee, lamp aan bril op vergrootglas ook nog en een kop warme choco om je aan op te warmen....:sad::(:(
 
Het ligt er een beetje aan hoe je het doet. Ikzelf laat de kabels gewoon aan de 3in1 zitten, ik schroef alleen de servo eraf en draai hem zodat de kabels zich een halve slag ontwikkelen.

Per servo kost het me ongeveer 10 minuten. Of dat langzaam of snel is boeit me niet zo eigenlijk.

Je moet er wel ff voor gaan zittten maar tis een leuk puzzeltje.
 
LOL mijn eerste mCPX crashje alleen de tail fin kwam los :razz:
ik heb het idee dat de blade mCPX best wat tikken kan hebben , zoals die van mijn neer kwam !

moest u'm vanochtend weer opnieuw binden (dx4 daar ga je al) :confused:
dx6i komt er aan...

Copy paste van crash thread ..
 
Back
Top