Blade mCP X, Eflite goes Flybarless!

hij wordt er wel robuuster door, bij mijn swashplate lagen er binnen de 50 vluchten al de balletjes voor de ballinks af..
in dat opzicht is het dus wel beter

Ik had mijn tailboom gebroken na 600 flights en heb de extended tailboommod eropzitten. alleen vroeg ik me af hoelang ie maximaal mag zijn?

Ik hoor overal een inch of 3 cm langer maar ik zit daar bijna 1 cm overheen. Ik kan hem altijd nog iets inkorten maar weet iemand of dit erg veel uitmaakt?

hij wordt er wel robuuster door, bij mijn swashplate lagen er binnen de 50 vluchten al de balletjes voor de ballinks af..
in dat opzicht is het dus wel beter
Bij mij lag er ook een ballink af, ongeveer na een vlucht of 150+ ,
voor die reden zou ik in ieder geval wel een alu swash willen hebben...

Ik ken iemand met een ge-upgrade Blade mcp-X.
Alles van alu wat stock plastik was.
Duur geintje.
Ik heb de mijne nog helemaal stock.
We vliegen regelmatig samen.
Het vlieggedrag van zijn gepimpte mcp-X met alles van alu heeft GEEN meerwaarde wat betreft het vlieggedrag.
Natuurlijk ziet zijn alu mcp-X er gelikter uit.
Maar het vliegt net zoals de mijne in stock plastik.
Wil er ook nog even bij zeggen dat ik nu 450 vluchten achter de rug heb met mijn stock mcp-X.
Alles nog origineel op de hoofd en staart motor na.
Dus Swash plate en hoofdas stock vanaf meet af aan.
Zelfs de Swash servo's zijn nog origineel na 450 vluchten.Alleen bij vlucht nummer 70 alle drie schoongemaakt.
En ik vlieg echt vaak voluit met mijn mcp-X buiten.
Pimpen van plastik naar alu is leuk optisch gezien.
Maar qua vlieggedrag benne ze hetzelfde heb ik gemerkt.
Steek die extra centen straks liever in de opvolger van deze toch al geweldig vliegende Micro.Want dat die Brushless gaat worden geloof ik heilig in.
Vr Gr E
bull shit , de alu swash plate is veel beter, de rest laat ik open.

Jij mag je mening hebben.
Maar om nou gelijk met shit te gaan gooien...............
Onderbouw eerst maar eens waarom die Aluminium Swashplate veel beter is dan de stock plastike.
Kun je dat?? Onderbouwen??

Mijn stock plastik Swashplate gaat al dik 400 vluchten probleemloos mee.
Ook de nodige Crashes mee gehad.
Vertel mij maar eens waarom er een alu versie op zou moeten?? Wat is de meerwaarde?
Erg jammer dat je niet kort bij mij in de buurt woont.
Je zou mijn Blade mcp-X eens moeten zien vliegen.
Gaat voor zo'n Micro heli van 50 gram met plastike Swashplate verdomd goed rond kan ik je zeggen.
Ik heb de mijne al vliegend vergeleken met die van m'n maatje met zijn alles aluminium mcp-X.
Geen verschil in vlieggedrag.
Nou jij weer...............
Vr Gr E

Veel minder speling op de ball links . Ik zeg niet dat stock parts slecht zijn alleen met de swash maakt het wel veel verschil in vliegen. Ik zal ook niets tegenspreken wat ik zelf niet ondervonden heb. :cool:

Denk dat deze super cashcow van Horizon Hobbies inmiddels zoveel heeft opgebracht dat ze zich wel een prijsverlaging kunnen permitteren.

En dat de Amerikanen (op Rcgroups) over elkaar heen buitelen voor positieve reviews van de nieuwste Walkera Genius CP heeft er wellicht ook wel wat mee te maken......

Hoop dat de brushless opvolger snel komt. Er komen wel steeds meer aftermarket "plug&play" brushless kitjes voor de MCPX op de markt....

Maar factory (zonder problemen!) heeft toch altijd mijn voorkeur !

En dat de Amerikanen (op Rcgroups) over elkaar heen buitelen voor positieve reviews van de nieuwste Walkera Genius CP heeft er wellicht ook wel wat mee te maken......

De Genius CP inderdaad vanwege z'n robuustheid maar ook de V100D08 die qua 3D het dan weer enorm goed lijkt te doen.. Verder zit er van Align ook al een tijdje een modelletje in de pijplijn.. Szabo is er al mee op de foto geweest..

1-trex-100-3g.jpg

bull shit , de alu swash plate is veel beter, de rest laat ik open.

Ik zie het nut van die alu-upgrades nog steeds niet, of je moet steeds last hebben van ballinkjes die afbreken. Voor de speling op de SP gebruik ik de grommetmods en ik pleur er iedere maand 2 nieuwe linkjes op.

De enige noemenswaardige upgrades zijn de accus en een extended tailboom

Laatst bewerkt:
[mod]Feitelijk gezien staat er in dit topic een hoop off-topic. Laten we dit topic verder alleen ingaan op de introductie van de Blade MCPX en eventuele prijsontwikkelingen, opvolgers en concurrenten in dezelfde klasse.
Als je zelf problemen hebt of ervaringen wilt delen dan lijkt het me beter hiervoor specifiek een ander topic te starten in de juiste subsectie. Persoonlijk ben ik niet zo gecharmeerd van hele lange topics met vanalles en nog wat erin. Maakt het terugvinden van informatie niet makkelijker.
Daarnaast verhuis ik dit topic naar de Pilots mess omdat het niet specifiek over technische problemen met de heli gaat. Zie ook de sitemap http://www.modelbouwforum.nl/threads/heliforum-sitemap-wat-staat-waar.70587

Algemene toevoeging.
Om alle tips en trics voor bijvoorbeeld de Blade MCPX in 1 topic te vangen zou het mijn inziens zinnig zijn om 1 topic te starten met hierin een samenvatting van alle tips en trics. Dit zou wat mij betreft het beste passen in de subsectie bouwverslagen.
Maar in dat topic dus geen specifieke problemen bespreken. Enkel een opsomming van de problemen en hun oplossing of zinnige tips en trics.
[/mod]

Laatst bewerkt door een moderator:
MIA mCPx Hot Green

full
full

full

Na bijna een maand wachten is hij vandaag binnengekomen, het MIA mCPx setje. Dit is de complete set met de Phantom canopy in de kleur Hot Green. Ben benieuwd :p

Laatst bewerkt door een moderator:
ik heb een probleem...mijn mcpx tailboom is gebroken en ik kan geen shop vinden waar die in voorraad is.. waar kan ik de tailboom kopen?:) PLZ help ik wil weer vliegen!!!

het liefst in Nederland.

Back