Blade mCP X, Eflite goes Flybarless!

Heren,

Over die staart.
Loop naar de eerste vliegerwinkel in de buurt, en koop carbon staven van 2 mm.
Die verkopen ze per meter.
Zaag deze op lengtes, en vijl aan beide kanten een plat stukje erin.

Voor 5 euro een stuk of 6 staarten, en niet hoeven te wachten..

Ikzelf laat de draad buitenom lopen, en mijn staarten zijn vol carbon.
Oftewel, geen gat erin. Nooit gebroken, en hij heeft de grond echt vaak van dichtbij gezien

+1 :D

Zaag ze dan 2 cm langer, dat verminderd een tail blowout,.. :cool:

Om het draadje uit de tailboom te krijgen, breek je hem over de hele lengte tot je twee helften hebt.

Laatst bewerkt door een moderator:
Of je knipt even de draad door, haalt het kunststof eraf en soldeert ze aan elkaar als de staart eraf is.

En als je dan toch bezig bent, met die super verlengde staarten ga je op een gegeven moment draad tekort komen...

Met 2 cm zeker niet, maar je moet niet langer gaan. Ik heb een verlenging van 2 cm, en ik heb nog een beetje draad over. Wees wel heel voorzichtig, want het draadje breekt zo, niet te veel buigen. :D

Na een avondje bouwen...

Toch wel een verschil met de standaard mCPx. Vind hem erg mooi geworden.

full

full

Zeker mooi Remco :cool:
smaken verschillen :rolleyes:

Kan je mij een PB sturen waar je deze set gehaald(besteld) heb?
alvast bedankt maat .

Groeten Ray......

Over smaak valt niet te twisten, over gewicht wel.
Elke gram op een microheli is er een, beinvloed altijd het vlieggedrag en vliegtijd.
Vandaar de vraag van Niek vermoed ik ;)

Blijft een feit, dat het dingetje er met die kit opeens in plaats van "solo Pro" kloon, als een volwassen (maar wel erg kleine) heli uitziet!

Alleen al daarom vind ik het een heel leuk setje.

Maar Niek kon wel eens gelijk hebben, en het gewicht zou best een ongewenste rol kunnen gaan spelen.

Afwachten.

Remco, heb je hem ook gewogen?
Ben ook wel benieuwd waar je dit setje vandaan hebt. (3D wil maar niet lukken, dus kan ik hem net zo goed gaan pimpen....:rolleyes:)

Groet, Bert

Hij vliegt hier toch netjes,
ik weet dat ik dan nog niet weet of ie veel zwaarder is , maar het ziet er toch goed uit....

Hahaha, vergeet dat kitje.... daar wil ik ook wel wonen:D

Groet, Bert

Ray, het setje komt bij MIA Micro-FLIGHT vandaan, ik zet het express hier neer omdat dan iedereen het gelijk weet. Plus dat deze winkel ook de enige is die hem levert dus van reclame concurentie is geen sprake. Je koopt hem daar of je koopt hem niet zeg maar haha.

Zal hem vanavond eens wegen. Gister ff snel gevlogen ( 1 minuut ofzo ) voelt iets zwaarder aan. Wel erg stabiel onderstel. Binnenkort maar eens goed testen.

YPdiCP6Kops[/media] Flite Blade Mcp x Palm landing - YouTube hier hebben ze het over 4 gram, en vliegt ie nog prima 3D.

Beter :cool: Top maat, bedankt !
kan niet wachten totdat ik weer met mijn mCPX's kan stunten :D

Ooo en ik ga deze set zeker bestellen als is het dan ook alleen voor de looks !

deze week(weekend) had(heb) het nogal druk, volgende week hoop ik dan ook dat het weer me weer mee zit ,
want deze week is wel erg ideaal voor ons !

Groeten Ray.......

Ervaring met MCP X

Buiten vliegend door iemand met voorliefde voor Micro-en Miniheli's getipt voor de MCP-X. Vlieg dan grotere heli's, zoals hieronder te zien.
Na lang aarzelen besteld en toen (bij toeval) dit draadje gelezen. Kan niet meer stuk dus.
Toch wel wat tijd aan vliegklaar maken besteed, want handleiding geeft geen uitsluitsel over Futaba FF9s met Spektrum-module MD8! (alle kanalen bv. R!), maar na instellen(gelukt!) in zender om er beheerst mee te kunnen vliegen als met mijn body's: in de kamer rustig opgetoerd! Bingo!
Dan de tuin in met dit windsille weer! Heli op een plateau en .......... een aantal droomvluchten!
Na 8 lipo's:
-super speeltje na afstellen in de zender (als een slak volgens de 3D'ers)
-om vlieguren voor het vingertoppengevoel te maken: super!
-tot mijn verbazing, na alle vliegtijdverhalen hier, 7+ min. met de lipo-tjes!
-BNF goed te doen en stuk goedkoper zo met eigen zender!
-prijs/kwaliteit ongekend, maar gras onder de skids onontbeerlijk: geen schade met die ondergrond. (1 tegel is genoeg voor total-loss bladen!)
Vragen? Kom maar!

Laatst bewerkt:
Ik heb de SR120 tail-mod gedaan. :D De originele tail is zo weer terug te zetten.

Ik heb deze mod gekopieerd van een dude die in een Youtube filmpje een knap stukje 3D met de mCPx liet zien. (als of ik met deze mod het ook zou kunnen :rolleyes:) Maar het is een leuk experiment, en het vliegt wel super. Hij is door de 3mm tailboom wel wat zwaarder op de tail geworden, maar de FBL houdt hem netjes recht.

Het onderstelletje is aan vervanging toe, weet ik, maar het werkt nog,.. :o

Een van mijn onderstellen moet vervangen worden ,
wou u'm net FF laten spinnen, heb ik het onderstel (alleen) in mijn handen :(

blijft maar een klein dingetje (FRAGILE)....

Groeten Ray...

Back