Blade mCP X, Eflite goes Flybarless!

je ziet voortaan veel mensen op internet de staart van de 120sr van eflite op de mcpx steken
aan de filmpjes te zien is de staart wel veeel strakker dan origineel.
ik vraag me enkel af of je hem zo in het powerboard kan pluggen? zijn er al mensen die hier ervaring mee hebben?

Grt

Volgens mij is het stekkertje hetzelfde en zo niet alleen FF het stekkertje overzetten ;)
maar ik dacht dat de maat (diameter) van de tail boom verschillend was(is) ?!

je kan ook de upgrade tail boom vasn de mCPX gebruiken,

Uploaded with ImageShack.us

je ziet voortaan veel mensen op internet de staart van de 120sr van eflite op de mcpx steken
aan de filmpjes te zien is de staart wel veeel strakker dan origineel.
ik vraag me enkel af of je hem zo in het powerboard kan pluggen? zijn er al mensen die hier ervaring mee hebben?

Grt

Hi Dennis,

Het stekkertje past perfect, het probleem zit 'm in de tailboom die 3mm is en die van de MCPx 2mm:( je moet dus een verloopstukje maken OF een Microheli frame kopen waar zo'n verloopstuk bij zit;)
Je bent dan nog niet uit de problemen want de 120SR tailmotor is een stuk zwaarder dan stock waardoor je heli uit balans hangt:mad:
Mijn oplossing was de 120SR tailboom inkorten tot dezelfde lengte als de MCPx tail, de tailrotor 5mm inkorten én de lipo langs de voorzijde in de batterijhouder steken. Alleen zo krijg je weer COG.

Al bij al een hoop gepruts om een beetje meer power op de tail te hebben, ondertussen heb ik de 120SR tail er terug afgegooid omdat deze tailboom oersterk is en bij een crash het hele frame kapot kan scheuren:mad:

énige optie is BL gaan of wachten tot E-flite zelf het licht ziet;) Zal nog wel even duren vrees ik............

Grtz Rudi

hallo medevliegers,

ik heb vandaag ook mijn mcp x binnengekregen. de rtf uitvoering met zender.
even klungelen met binden en de eerste meters konden worden gemaakt.
dit vliegt toch een stuk stabieler als dat mijn walkera dragonfly ooit heeft gedaan.
het hooveren, tail in, gaat na 1 accutje behoorlijk goed. nu de rest nog.
ik heb alleen een vraagje. op het moment dat je de accu aansluit op de heli gaat er 1 servotje brommenen het voelt als licht trillen.
komt dit vaker voor of moet ik mijn leverancier hiervan op de hoogte brengen ivm garantie?
met vliegen merk je er volgens mij niets van maar iets zegt mij dat het niet klopt.

gr Lance

Dat brommen heb ik ook (beiden mCPX's) en volgens mij heeft iedereen dat,
zo niet dan vlieg ik al die tijd met een brommetje maar vliegt er niks minder om :D

nou gelukkig maar dan. ben ik niet de enigste. oftewel niet iets om me zorgen over te maken.
nou is het nog hééél erg ver van mijn bedshow maar hoe doe je nou inferted?
ik heb de rtf uitvoering dus met de dx4e zender.
gasstick in het midden, schakelaar voor 3d vlucht om en gaan?
als je op de kop wil een halve looping en dan de linkerstick naar onderen?

gr Lance

MIA upgrades

Gister de MIA set binnen gekregen! Had alleen een witte besteld maar goed. Deze set besteld dezelfde dag dat ik iemand hier met een groene gezien had, heeft dus ook even geduurd voordat het binnen was.
Heb ondertussen ook diverse Microheli upgrades en een verlengde tailboom erop zitten. Op de verlengde tailboom na vliegt het er niet beter op (ook niet minder) maar daar heb ik het ook niet voor gedaan ;)

full

full

full

Groeten Iwan

Laatst bewerkt door een moderator:
Hoeveel zwaarder is dat? Was nog niet beantwoord dacht ik.

@Lance: Afh van de mode de linker of rechter stick (ietsje!) naar je toe,
anders staat ie tegen het plafond!!!

Ik heb hem origineel nooit gewogen, iemand?
Nu weegt hij zonder lipo 46 gram
De originele lipo van 200mah weegt 7 gram, de Turnigy Nanotech van 300mah weegt 8 gram.
Max vlieggewicht bij mij is dus 54 gram.

Groeten Iwan

@ExtremeBB, wat is jouw pitch- en throttle curve wat bedreft de mCP X, en eventuele travel adjustment? Misschien wel leuk mede te delen gezien je aardig actief bent op het forum..

Dus als ik het goed begrijp is die van mij niets zwaarder geworden? :D
Jawel, met accu weegt de mijne + - 45g.

nog FF een passend leuk filmpje,

mtdrxg.jpg

Maar denk dat ik een mCPX met de MIA upgrade maak en de anderen, tja anders zoals hierboven...

Groet Ray...

Laatst bewerkt door een moderator:
Kapotte servo

Enige tijd geleden begon mijn mcpx soms rare kuren te krijgen : onverwachte bewegingen tijdens bvb het hoveren, moeilijk opstijgen,...
Eerst dacht ik nog aan een slechte lipo of zo waardoor af en toe een storing optrad.
Maar nu heb ik gemerkt dat één van de zij-servo's niet meer (of slechts af en toe) beweegt.
Ik veronderstel dus dat die servo kapot is.
Nu zie ik dat ik ofwel een volleg nieuw servo setje kan kopen ofwel een nieuw servo-mechanisme (dus zonder het plaatje achter de servo).
Welke van de twee dien ik nu aan te kopen? maw waarvoor dient dat achterste plaatje? Het lijkt me geen printplaatje tenzij ik het mis heb.

Of zou er ook iets aan de 3 in 1 controller kunnen zijn?

Het kan zijn dat de servo vervuilt is. Het is namelijk een open type
servo. Als er vuil op de sleepcontacten gaat zitten krijg je dit probleem.
Bij mij ging de servo jutteren in de uiterste stand.
Alles los geschroeft en met contactspray en een wattestaafje voorzichtig
schoongemaakt. Hierna weer als nieuw.
Ik zal als ik jou was eerst de servo openschroeven voordat je nieuwe onderdelen gaat kopen.

Het brommen van de servo's in het algemeen komt volgens mij door het FBL systeem.
Dit brommen heeft elke mCPX. Beweeg hem maar eens heen en weer.
Je zal horen dat de servo's (nog) meer gaan werken. Heel normaal dus voor de mCPX.

grtz.
Olaf

Back