Blade mCP X, Eflite goes Flybarless!

Over meer power is er misschien iemand die de liPolar mcp-x Booster heeft uitgeprobeerd ?
Het gewicht word een beetje hoger maar als de spanning minder terugloopt houd je wel een betere headspeed.

Filmpje hierover staat op youtube

Weer buitengevlogen op grasveldje in de buurt.
Een gevlogen looping.. wil dit lichte dingetje dus niet!
Hij valt stil, en daarna gebeuren er allemaal rare dingen en ben ik m effe kwijt. (Baf...)

Vanuit stilstand achterover buitelen (flip?) wil ie wel,
zoiets als op de doos aangegeven staat.
Beetje meer negatief om weer op ooghoogte te komen,
en nog 1 flip verder staat ie weer rechtop..

Hahaha.... ik heb in mijn hele helicarrière van nu 30 jaar wel DRIE loopings gevlogen... Twee keer, heel lang geleden met een Hirobo Shuttle ZX, en de derde afgelopen zomer nu nét, met de mCPx die je later van mij gekocht hebt.... een gevlogen looping.... Ging niet helemaal volgens de regelen der kunst, maar hij lag niet in het gras...

Daarna was mijn lust om loopings te vliegen al weer gestild voor de eertkomende 10 jaar, dus....

Groet, Bert

pimp_my_mcpx.jpg

De mijne is net een beetje opgefleurd met KDBB blades, KDBB tailrotor, nieuwe staart en een nieuwe groene canopy. Zou toch wel eens eindelijk willen kijken voor zo'n brushless upgrade. Ik vind de mcpx echt geweldig om te vliegen maar mist toch serieus wat power. Zoals gezegd gaat het, bij mij althans met mijn matige vliegskills, vaak mis bij loopings. Inverted lukt maar hij kakt toch serieus in, zeker als je al een 2-tal minuutjes gevlogen hebt.

Ga denk ik de blauwe rotor grips ook eens installeren van Xtreme productions. Met de blauwe accenten in de canopy gaat dat mooi staan ook denk ik :)

Iemand ervaring hier met die nieuwe brushless kits die geen soldeerkunsten vereisen?

Ik heb toevallig gister met de brushless voor het eerst buiten gevlogen. Vergeleken met de stock v2 vliegt het een stuk langer, en een heel stuk pittiger. Genoeg power om als een echte cp te stunten. Het enige minpuntje is de wat trage staart, maar wel beter te houden dan de stock versie, geen blowouts. :cool:

Nee, ik heb het zelf gefixt. Ik had wel zo'n setje besteld, maar de helft werkte niet. Uiteindelijk heb ik alles los besteld, en het werkend gekregen.

6 minuten vliegtijd, en enorm veel power.

Het enige nadeel van het v1 bordje is dat soms de stroom FF wegvalt. Ik kan niet vinden wat het is,.. :(

Stroom wegvalt?
Ik heb ook een v1, ik heb nergens last van...

Enigste wat ik heb (2 dingetjes eigenlijk)
- soms is de print iets te traag met initialiseren voor de regelaar, dan werkt de motor dus niet. Meestal de eerste keer van de dag, verder heeft hij er geen last van.
- Ik moet de rotor zelf even een zwiep geven, de regelaar krijgt de motor niet aan de gang.

Maar daar heb ik nog een ander regelaartje voor liggen, kijken wat die kan doen
Moet ik alleen wel ff tijd maken om hem om te solderen..
Verder vliegt het goed.

Een mug on steroids:mrgreen:

Zaterdag eindelijk in de sporthal gevlogen met de MCP-X. Wat een fun! Je kunt hem flink hard door de zaal hoeken zonder problemen. Een verademing na de saaie oude mSR.

In volle overmoed na 2 vluchten de 60% dual rate uitgezet en lekker op 100% gaan vliegen. Daarna ook nog op stuntmode gevlogen en een looping geprobeerd. Op zich was ik rond, maar het laatste stukje had met wat meer pitch gemogen ;)

Echt een leuk toestel, met mijn kleine beetje heli-ervaring kan ik hier voorlopig lang mee vooruit!

Had dinsdag mijn mcpx booster binnen gekregen, meteen accu's geladen en getest.
Kan inderdaad bevestigen dat dit de power flink ten goede komt, flips en rolls zonder hoogte te verliezen.
Nu een keer of 5 mee gevlogen, ben volgens mij wel vergeten dat je nieuwe accu's een beetje moet invliegen maar kan het gewoon niet laten om lekker te knallen met die mug.

Er is natuurlijk ook een nadeel, accu's wisselen is lastiger omdat je een elastiek of iets om je accu en de booster moet binden.
Zoals al gemeld het lampje op de booster wat moet gaan knipperen werkt op zich wel ,alleen voor dat je het in de gaten hebt ligt de mcpx al op de grond.
Heb nu zonder mijn settings aan te passen een vliegtijd van 3:30 min op de twee bijgeleverde 160 mah lipo's.

Ik ben in iedergeval tevreden met deze upgrade :D

Vuilbak?! :D

Misschien dat ik zo eentje ook eens ga proberen als men lipo's versleten zijn.. Wat voor lipo's moet je eigl met die booster gebruiken?

op de accu niet...

geen kabel.
Of je moet een verloop maken (heb ik gedaan voor de standaard accu's)

Als je 250/300 mah lipo's ga gebruiken moet je je er wel ook bij bedenken dat het gewicht veel zwaarder gaat worden door het gewicht van 2 grote lipo's..

Back