Blade mCP X, Eflite goes Flybarless!

Moest effe nadenken.... maar inderdaad, dan vind je hem nooit meer terug, tenzij de zon weerspiegelt op de alu rotorkop.... :D

Groet, Bert

Denk het ook, meteen ook 2 meter carbon gekocht van 2mm zodat ik de staart kan verlengen. Kan ik tenminste nog vliegen, mijn 450pro begint mij te irriteren, altijd iets :D

Kan ik best begrijpen, ik ben net begonnen aan een 500-anvontuur en 't ding staat al aan de grond door tijdens 't afstellen even met de tailrotor zacht de grond te aaien... wieken weg, asje gebogen... ellende want ik wil vliegen!

Daarom mijn stelling: leren vliegen doe je 't snelst en met 't minst frustratie met iets MCPX-achtigs. Full speed, Head-on het gras en kort daarna de grond in --> even afstoffen en weer de lucht in. Zo leer je vliegen en maak je vlucht-uren ipv gefrustreerd te zitten priemelen aan je heli.

Nee hoor: ik heb vóór het lesgeven via de kabel, meerder leerlingen geholpen die zonder ook maar één rotorblad te breken hebben leren vliegen.

Is gewoon een kwestie van goed aanpakken, kruis eronder en heel voorzichtig zijn.

Het kan echt, en als het moet, doe ik het zo weer.... Aan de kabel gaat wel sneller en makkelijker, dat wel.

Groet, Bert

Nee hoor: ik heb vóór het lesgeven via de kabel, meerder leerlingen geholpen die zonder ook maar één rotorblad te breken hebben leren vliegen.

Is gewoon een kwestie van goed aanpakken, kruis eronder en heel voorzichtig zijn.

Het kan echt, en als het moet, doe ik het zo weer.... Aan de kabel gaat wel sneller en makkelijker, dat wel.

Groet, Bert
Dan heb je uiteraard hulp, iemand die jouw fouten corrigeerd, maar als je alleen wil leren vliegen, of de tijd er niet voor hebt telkens naar een club te gaan, dan is een mcpx toch wel handig, een sim is ook niet alles vind ik

Dan heb je uiteraard hulp, iemand die jouw fouten corrigeerd, maar als je alleen wil leren vliegen, of de tijd er niet voor hebt telkens naar een club te gaan, dan is een mcpx toch wel handig, een sim is ook niet alles vind ik

Euh.... dacht je dan, dat ik daar iedere keer naast ging staan roepen "pas op, voorzichtig"?

Nee hoor, dat is even een beetje op weg helpen, en dan moetzo iemand gewoon zelf verder....

Het probleem is niet de hulp, of de afstand naar de club, of er geen tijd voor hebben, maar het feit dat "die heli vandaag word uitgepakt en gisteren moet vliegen"....

Als je er gewoon de tijd voor neemt en je hersens gebruikt, is er niks aan de hand. Had toevallig afgelopen Zondag iemand op het veld van het forum hier die veel afstel,- en motorproblemen had met zijn Raptor.
Had nog nooit gelest, en naar zijn zeggen ook nog nooit echt schade gehad (paar keer beschadigde folie van de houten rotorbladen) maar toen ik hem effe aan de kabel op sleeptouw nam, gewoon om even te kijken hoe ver hij was, bleek hij toch, helemaal zonder hulp in staat om een CP heli heelhuids uit het gras te trekken, effe te hooveren en weer terug te planten.

Het kan dus echt, en het is op zich niet zeldzaam. Helaas zijn er gewoon teveel mensen die te vlug willen.

Groet, Bert

Hey bruut, ik weet nou waarom MCXP zo moeilijk deed laatst,
met de tailmotor snel de weg kwijt.

Die 100x grote andere friese Bruut had mn staartmotort stekkertje er nagenoeg uit geblazen!
"bedank" m uit mijn naam..

T was door de canapy eromheen niet goed te zien.

Nou, Niek, nu kun je me veel wijs maken, maar ik vind het wat moeilijk te geloven dat de rotorwash van Wob zijn Lynx de stekkertjes uit het moederboard van jouw mCP X waait.....

Anyway, het is wel prettig dat je een oorzaak gevonden hebt, scheelt weer nodeloos een tailmotor kopen.

Groet, Bert

Hey bruut, ik weet nou waarom MCXP zo moeilijk deed laatst,
met de tailmotor snel de weg kwijt.

Die 100x grote andere friese Bruut had mn staartmotort stekkertje er nagenoeg uit geblazen!
"bedank" m uit mijn naam..

T was door de canapy eromheen niet goed te zien.

Heb 't zelfde meegemaakt, slechte tailholding tgv slecht contact in connectortje. Beetje vertinnen met zelfs braam aan voor goed contact... en vliegen!

Net mijne kapot gemaakt :( vloog elke dag zeker 15 batterijen erdoor moet ik weer ff zonder doen.

Balletje van de elevator op de swash is gebroken toen ik voor het eerst inverted wou gaan.

ALu swash nemen en heb je geen last meer van.

Bij mij slijten de links nu wel vrij regelmatig volledig uit aan de bolletjes van de swash waardoor ik kostbare pitch-range verlies...

Waar bestellen jullie je onderdelen? Geen enkele winkel heeft gewoon alles wat ik wil, altijd is iets niet op voorraad.

Mainshaft
featheringsshaft
alu swash
maingear

en nog wat prullen die ik op reserve wil hebben.

ja, xxxx heeft meestam alles op stock en stuurt dit zelfs op.

Wel niet de goedkooptste, wel snel...

Laatst bewerkt:
Trouwens, die extra canopy grommets heb ik op de swash gestoken, die werken dus VEEEEEL beter dan die normale o-ringen die ze erop steken.

ik ga toch de knoop doorhakken en morgen bij fast lad de plug and play converter en de c05 bestellen in combinatie met 10 of 9T pinion..
zijn er mensen die met die setup al ervaring hebben?

Converter
C05

ik vlieg gewoon met de 4kanaals zender, dus alles vollebak en geen throttle/pitch curves voor mij..

ik ga toch de knoop doorhakken en morgen bij fast lad de plug and play converter en de c05 bestellen in combinatie met 10 of 9T pinion..
zijn er mensen die met die setup al ervaring hebben?

Ja, in mijn topic (mcpx-c05m-brushless-pinion), maar daar had je zelf ook al een aantal berichten geplaatst..

Wat je zeker moet doen is de staart verlengen, mocht je dat nog niet gedaan hebben. Anders houdt ie 'm nooit op z'n plek icm de brushless motor. Ik heb echter enkel in het begin een keer de throttle curve op 90% gehad, maar dat ging best hard en de staart kreeg het dan echt heel zwaar.

Mocht je echt willen weten hoe 100% throttle vliegt dan moet ik dat morgenavond even proberen. Mocht dat niet te vliegen zijn dan is een dubbele staartmotor een optie, in ieder geval goedkoper dan een computer zender ;)

Zie plaatje:

blade-mcp-x-bl-rkh-11092001270107.jpg

Laatst bewerkt door een moderator:
Back