Hallo Allemaal
Ik ben weer erg blij, want ik heb gister mijn mCPx en flight sim binnen gekregen

.
Eerst alles uitgepakt, en rustig de boekjes en dergelijken gelezen.
Ik heb hier beloofd om mijn vorderingen een beetje bij te houden.
En als ik zo kijk, heb ik al best een aardige vordering gemaakt.
ik heb gister en vandaag bij elkaar in totaal een uurtje met mijn DX4e op Phoenix gesimd.
Allemaal leuk en aardig, maar om eerlijk te zijn vond ik het toen al mooi geweest, aangezien ik dat te makkelijk vond... (heb met verschillende modellen vliegtuigen en helicopters zitten proberen, de een is wel wat makkelijk dan de andere, dat is zeker waar, maar heb vooral geoefend met de mCPx).
Kon het toch niet laten om toch al een keer met de mCPx zelf te gaan vliegen, dus beneden in de woonkamer even de vloer vrij gemaakt, en een stukje van 2~2.5 bij 2~2.5 vrijgemaakt (in meters).
Had allebei dat accu's opgeladen, en alles nog een keer gecontroleerd.
Dit is maar goed ook, want het bleek dat er met de productie iets mee is gekomen, en door magnetisme op de hoofdmotor is blijven plakken. Dit bleek een Servo Push Rod te zijn :shock:.
Hele helicopter nog maar eens na gekeken, hmm raar, alle Push Rods zitten er nog op. Dus ik heb er gewoon een reserve
Maargoed, nu was het toch echt tijd om een beetje te vliegen (proberen althans).
Ik heb eerst een minuutje gekeken hoe alles werkt op de zender icm de heli.
En toen ben ik langzamerhand een beetje toeren gaan maken.
In het begin erg eng omdat ik beetje bang was dat er wat fout zou gaan, maar na 5 minuutjes beetje proberen, hobbelen en stuiteren, ben ik er toch maar voor gegaan om iets meer gas te geven om van de grond te komen, aangezien een heli dan wat stabieler is.
Als resultaat heb ik in totaal toch een goede minuut lang heel gecontroleerd in de woonkamer op ongeveer 10 cm hoogte rond kunnen hoveren

.
Ben erg blij dat het al zo snel is gegaan.
Vanavond nemen we weer even pauze, maar morgen ga ik de batterijen weer opladen, en een paar keer per dag proberen.
En mijn doel voor morgen is om een hele accu gecontroleerd te kunnen hoveren.
Hoe dat gaat laat ik nog wel weten.
Iemand nog tips of dergelijken waar op te letten bij deze helicopter, of bepaalde stappen om met deze heli te oefenen?
Groeten,
Martijn
P.s. Het is mogelijk om een filmpje te maken, als dit gewenst is.