In essentie heb je gelijk.
De uitslag is vergroot, omdat we in de veronderstelling waren dat die te klein was om het ding bij wat hogere snelheid de bocht om te krijgen.
Dus de uitslag vergroot.
Maar, als het haak-effect of het torderen de oorzaak is, dan heeft vergroten inderdaad niet veel zin.
Ik ga het instellen op verhouding 1 op 2,5, en dan maar eens zien.
(Het kan natuurlijk nooit kwaad om voor nood iets meer uitslag achter de hand te hebben.)
Rob moet het maar zeggen als ik het fout heb.
jan.
Dif toevoegen gaat niet helpen. Waarom heb je anders de rolroeren aangepast zo dat er meer uitslag naar beneden is. ruder mee mixen maakt het wel makkelijker vliegen. Maar ik zelf vloog met rol en rudder (zelf met de vingers mixen). In een sleep heeft ruder mee mixen weinig nut omdat je geen v stelling hebt en de kist dan door wilt rollen in een bocht achter de sleper. Wat ik je al prive geappt hebt . De vleugel totaal niet torsie stijf en wat je ook aan past in de uitslagen gaat dat niet werken om dat die vleugel zo slap is dat die altijd recht wilt draaien door de kracht op het roer. Wat ik voor stelde op het veld was door er diagonaal dun carbon staf in te lijmen boven en onder om zo iets meer steniging te krijgen. Dit kan makkelijk gedaan worden door er enkel een snede in te maken en daar uhu por in te drukken en dan een lengte carbon er in te drukken.