(op de één of andere manier weet jij voor de oplossing altijd het probleem om te draaien)
Dat lukt me andersom ook......... dus ondervindt ik er per saldo niet veel voordeel van

Laatst bewerkt:
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Nota: This feature may not be available in some browsers.
(op de één of andere manier weet jij voor de oplossing altijd het probleem om te draaien)
Voor wat betreft de terugslagklep; baat het niet, dan schaadt het niet.
Ik ga vandaag een proefstuk voorbereiden. Het idee is om een stukje glasvleugel (ca. 10cm lang) te produceren, en daarbij te proberen de neuslijst zo mooi mogelijk te krijgen. (heb bloedhekel aan plamuren/schuren) Ik heb hier na het lezen van vele m² internettips zo mijn eigen ideeën over ontwikkeld.
het vacuum 0,2 bar onderdruk
Hoe garandeer je een gelijk verdeelde onderdruk in de zak?
Ik zal maandag eens kijken wat men bij de polyservice in Nieuwerkerk aan glas heeft liggen. Ik neem ook gelijk wat glas voor de Orca vleugels mee. 220 uni, en 160 gr keper.
De neuslijst moet ik nog even licht bijschuren. Ik wil de volgende test eens proberen de het tape aan de binnenzijde van het Vivak te plakken.
3. 88 Wax is niet lossend genoeg voor mijn spuitbusverf.
4. Ondanks dat ik zeker weet de juiste verhouding epoxy/hars te hebben gebruikt, en deze zeer goed geroerd heb, wil de epoxy niet echt hard worden. Ik druk zo de deuken in de vleugel. Gebruik voor de zekerheid volgende keer toch maar weer het weegschaaltje ipv de volumeaanduiding van de spuiten. (lastig bij kleine hoeveelheden)(4 gram totaal aangemaakt)
Misschien was de temperatuur tijdens het harden te laag? Zelfs nu, na 48 uur, is de epoxy niet hard..
8. Ik denk dat mijn 0,5mm Vivak eigenlijk wat te dik is. Ik denk dat ik nog 1 test doe...
10. Ondanks dat ik alle laatste restjes epoxy met de harde roller en papieren doekje weggeperst had, is het gewicht van het proefstukje nog altijd 6 gram.
Leuk, deze testjes.
Op de diverse fora lees ik dat ik moet opletten dat de vezelrichting op boven en onderzijde van de vleugel identiek is, om kromtrekken te voorkomen. Geldt dat ook voor keperweefsel? En hoe bepaal je die vezelrichting?