Richard Branderhorst
PH-SAM
Bart, bij de DX7 kun je al wel diff instellen bij de delta mixer, maar dan weer niet negatief!
Dirk, ik weet niet of de lengte van de roeren zo belangrijk is voor die vuistregel, ik pas hem ALTIJD toe, ongeacht hoe lang ze ten opzichte van elkaar zijn. Dus bij rolroer geven lopen de flaps gedeeltelijk mee, zeg 50%. Dat heb ik van moeder natuur afgekeken, waarbij vogels naar de tip toe meer "aileron" uitslag geven om te rollen.
Bij het meemixen van de ailerons bij flaps geven is het omgekeerd, de ailerons lopen maar gedeeltelijk mee, hier is het probleem dat je snel een tipstall kunt krijgen als de ailerons even ver uitgeslagen worden als de flaps, als je "flaps" geeft. Ik heb ooit een zwever gehad met 3 aileron/flaps per vleugel (en nog een piepkleintje nabij de winglet, maar die ging alleen naar boven!) en dan kun je dat heel erg mooi instellen, ziet er goed uit. Met de oudere zenders was dat een heidens karwei dat in te stellen, vlieg nu al vier jaar met Weatronic en daar is dat een fluitje.....
Dirk, ik weet niet of de lengte van de roeren zo belangrijk is voor die vuistregel, ik pas hem ALTIJD toe, ongeacht hoe lang ze ten opzichte van elkaar zijn. Dus bij rolroer geven lopen de flaps gedeeltelijk mee, zeg 50%. Dat heb ik van moeder natuur afgekeken, waarbij vogels naar de tip toe meer "aileron" uitslag geven om te rollen.
Bij het meemixen van de ailerons bij flaps geven is het omgekeerd, de ailerons lopen maar gedeeltelijk mee, hier is het probleem dat je snel een tipstall kunt krijgen als de ailerons even ver uitgeslagen worden als de flaps, als je "flaps" geeft. Ik heb ooit een zwever gehad met 3 aileron/flaps per vleugel (en nog een piepkleintje nabij de winglet, maar die ging alleen naar boven!) en dan kun je dat heel erg mooi instellen, ziet er goed uit. Met de oudere zenders was dat een heidens karwei dat in te stellen, vlieg nu al vier jaar met Weatronic en daar is dat een fluitje.....