Boeing stearman Ziroli

de onderdelen voor-en met de klepjes

DSCN4003_zps8c6f5bc9.jpg


met de cilinderkop

DSCN4002_zps66a79304.jpg


de klepjes in de cilinderkop

DSCN4005_zpsfafdeb85.jpg


DSCN4006_zpsc50d1a31.jpg


de veer,gedraaid rondsel en sluitring gemonteerd

DSCN4004_zps492dd9e4.jpg


en op het cilinderhuis

DSCN4009_zps2fcf4f5b.jpg


DSCN4010_zps71c04533.jpg
 
Vandaag ook bestelling geplaats met alle bouten,moeren,.. die nodig zijn.

En gisteren het geheel ook is in elkaar gezet,maar het was al wat laat blijkbaar (cilinderkoppen staan achtersevoren) :-/

DSCN4021_zps3e180c2b.jpg


DSCN4022_zps8a040024.jpg


Onder de middag even tandwieltje al aangepast

Afbldng513_zpse42fc281.jpg


Trapje aan gedraaid

Afbldng514_zpse5efe597.jpg


Afbldng515_zps1fee1512.jpg


Hier komt nog gat diameter 15 in met spie 3mm welke op de krukas komt,welke de nokkenschijf gaat aandrijven.

De nokkenschijven zijn gisteren ook naar harderij gegaan.
 
DSCN4021_zps3e180c2b.jpg


:shock: :thumbsup: :worship: ................................................................... (stil)

Groeten, Ramses
 
Gisteren besteld en vandaag geleverd

Afbldng516_zps1c5af3be.jpg


Tijdens de middag tandwieltje uitgedraaid en ander tandwieltje met klempassing erin gezet.Morgen even met tig vastlassen en dan op maat vlakken en gat van 6mm boren+ruimen

DSCN6580_zpsaf34bc33.jpg


DSCN6581_zpsfc33504e.jpg
 
Een productief avondje gehad :-)

geharde asjes op lengte maken,deze dienen om de zuigers mee vast te zetten

DSCN4030_zpse622d89d.jpg


van 24 mm

DSCN4031_zpsb8074104.jpg


naar 21,5 mm

DSCN4032_zps9984f6cc.jpg


nog 3 asjes van lengte maken,Diameter 6mm van 24mm naar 20mm

DSCN4034_zpsf5af5972.jpg


DSCN4036_zps57f10e58.jpg


Gemonteerd in huis

DSCN4037_zps871e54fc.jpg


huis met lager

DSCN4038_zps699478b8.jpg


lager gemonteerd

DSCN4039_zps09d5485a.jpg


huis en krukas

DSCN4041_zpsc1ca7ae6.jpg


krukas gemonteerd

DSCN4042_zpsb34d23fb.jpg


DSCN4043_zps2dd1ddb2.jpg


nog wat asjes van 6mm op lengte gemaakt

DSCN4044_zpse5a90710.jpg


de nokkenschuiven zijn ook terug van harderij

DSCN4045_zpscfc62636.jpg


nokkenschijf opgespannen om nog passingen uit te draaien

DSCN4046_zpsb2f0143d.jpg


met de lagers

DSCN4048_zps9e5631d5.jpg


en ook weer gemonteerd

DSCN4049_zpse6b25515.jpg


DSCN4050_zps5d0eb1cc.jpg


nokkenschijf met inwendig tandwiel,welke aangepast moet worden zodat deze erin past

DSCN4051_zps49119bd1.jpg


op een passtuk geschoven en kan ik nu bewerken

DSCN4054_zps40e74e6a.jpg


is klaar voor montage

DSCN4055_zps6789a159.jpg


en hopla

DSCN4056_zps974b3af3.jpg


tandwieltjes aanpassen en uitdraaien

DSCN4058_zpsa11b3be0.jpg


1 tandwieltje is voorzien van gat 6mm en smeergaten

DSCN4061_zps375056ee.jpg


ander tandwieltje voorzien van diameter 15mm en spie 3mm

DSCN4062_zps24257458.jpg


beetje overdreven voor zoiets klein hé

DSCN4063_zps39374441.jpg


en spie is gestoken

DSCN4064_zps7902844e.jpg
 
Laatst bewerkt:
Ik zie dat de smering van de nokkenschijf bij deeze motor hetzelfde is als bij de seidel
doormidol van de olie in de brandstof
nou was dit dus het zwakke punt van de seidel

Dick van der velde heefd de nokkenschijf van de brouwn bear motoren in zen eigen oliebad lopen waardoor slijtage daar vrijwel nul is

ook zou je om gewicht te besparen de pistonpennen zuigerpennen hol kunnen maken
 
Bedankt voor de raad,dit kan ik inderdaad nog doen.Bij de Saito motoren zijn de pennen ook hol.Deze avond weer wat kunnen doen.Foto's volgend dit weekend.

Gert
 
begonnen met de drijfstangen

blokjes van dikte frezen

DSCN4074_zps73320063.jpg


DSCN4075_zpsc7b37ec2.jpg


DSCN4076_zpsc009de10.jpg


gat van 8mm geboord waar bronzen bus in komt

DSCN4077_zpsb32f44d7.jpg


gat van 5 mm geboord voor de zuiger bevestiging

DSCN4078_zps4a6770b7.jpg


opgespannen om te frezen

DSCN4096_zpsa34df136.jpg


DSCN4097_zpsafe66bbc.jpg


en gefreesd

DSCN4099_zps14fca2ab.jpg


DSCN4098_zps003368cf.jpg


met dit als resultaat

DSCN4100_zps5f25258e.jpg


DSCN4101_zpsd709c392.jpg


terug opgespannen om andere zijde te frezen

DSCN4105_zps6672ce66.jpg


met dit als resultaat

DSCN4110_zpsb27943d5.jpg


DSCN4119_zps12716779.jpg


bronzen busjes draaien voor deze drijfstangen

bruut materiaal

DSCN4113_zpsf514d6f5.jpg


afgedraaid,geboord en in-en afgestoken

DSCN4114_zpsddc28120.jpg


klaar om te monteren

DSCN4118_zpsbe877947.jpg


hier 1 gemonteerd,andere nog niet

DSCN4120_zps7dcfd02a.jpg


nu enkel nog smeergaten boren en ruimen
 
  • Like
Reactions: Cnn
ook al wat samenbouw gedaan

alle onderdelen

DSCN4068_zps849bf6ff.jpg


spie gemonteerd

DSCN4070_zps80455cc0.jpg


tandwiel erop

DSCN4071_zpsaec267e2.jpg


2de tanwiel erop

DSCN4073_zps6694ae65.jpg


nokkenhuis

DSCN4085_zpsb8155578.jpg


en gemonteerd

DSCN4086_zps0303fc0b.jpg


en vast gezet met circlips

DSCN4087_zps38eb0e1d.jpg


en deksel met O-ring

DSCN4088_zps20333fca.jpg


O-ring erin

DSCN4089_zpsa825e30a.jpg


en deksel erop

DSCN4090_zpsb537a3f7.jpg


samen met de lagers

DSCN4091_zpsf2831541.jpg


lagers erin

DSCN4092_zps866bb1ad.jpg


en is even gepast

DSCN4094_zps864744c2.jpg
 
Weer wat samengesteld

DSCN4090_zpsb537a3f7.jpg


deksel zit vast met de bouten

DSCN4123_zps3779dabc.jpg


de alreeds gedraaide stukken

DSCN4124_zps6a683efd.jpg


op de krukas

DSCN4126_zps73dd9444.jpg


en stelvijzen erin gezet om de cilinderhuizen vast te zetten

DSCN4127_zps966994e7.jpg


DSCN4131_zps1d6f03eb.jpg
 
  • Like
Reactions: Cnn
Back
Top