Bonsai micro dlg

Discussie in 'HLG/DLG/F3K' gestart door Fotor, 18 apr 2007.

  1. robertboxhoorn

    robertboxhoorn

    Lid geworden:
    10 sep 2009
    Berichten:
    1.970
    Locatie:
    emmeloord
  2. Fotor

    Fotor Forum veteraan

    Lid geworden:
    10 sep 2006
    Berichten:
    5.899
    Locatie:
    Hillegom
    Jullie hebben gelijk, de standaard versie van de SB heeft geen rolroeren. Er is wel een versie met rolroeren.

    De Mimi was niet helemaal off-topic. Je had het zelf over een opvolger van de Bonsai, ik heb geprobeerd een eerlijk vergelijk te geven tussen een Mimi en een SB. Daarbij heb ik aangegeven dat voor beide wat te zeggen valt.
    Maar zoals ik ook al eerder heb gezegd: ga eerst lekker vliegen met de Bonsai. Het is een erg leuk kistje (dat heb je aan het begin van deze draad van mij wel gelezen denk ik), en de rolroeren mis je inderdaad helemaal niet.
     
  3. robertboxhoorn

    robertboxhoorn

    Lid geworden:
    10 sep 2009
    Berichten:
    1.970
    Locatie:
    emmeloord
    hoe lang is de vliegtijd van jullie bonsai's ongeveer
    ik weet nog niet hoe ik moet termieken en hoe ik er op moet reageren dus dat gaat de bonsai me nog leren hoop ik ;)
    is er op de hij in heerde volgens jullie veel termiek met de sneeuw?
     
  4. Fotor

    Fotor Forum veteraan

    Lid geworden:
    10 sep 2006
    Berichten:
    5.899
    Locatie:
    Hillegom
    Ik haalde destijds (ik heb de bonsai al een tijd niet meer) zo'n 35 seconden met een licht kromme kist en verre van geperfectioneerde gooitechniek. Nu zou ik meer halen, maar bij een seconde of 45-50 houdt het denk ik echt wel op. Vrees niet als je die tijden in het begin niet haalt, het duurt even voordat het gooien echt onder de knie hebt en hard kunt gaan gooien zonder scheef te gaan. Ook thermiek vliegen valt in het begin niet mee. Ik zou nu op de hei niet op veel rekenen. Als het thermisch is zullen het op lage hoogte hele zwakke bellen zijn die met een Bonsai mogelijk helemaal niet bruikbaar zijn. Daarvoor is zijn daalsnelheid dan toch net te hoog.
     
  5. robertboxhoorn

    robertboxhoorn

    Lid geworden:
    10 sep 2009
    Berichten:
    1.970
    Locatie:
    emmeloord
    zo ik ben net terug van de hei
    het was echt heeeeeeeeerlijk
    er was blijkbaar wel termiek want naast een boom ging hij duidelijk omhoog dus hij bleef ong. 1 minuut in de lucht:)
    dat had ik echt niet gedacht
    maar verder heb ik geprobeerd loopings te doen maar dat werden geen loopings maar stalls :(
    verder stopte aan het einde het richtingsroer er mee dus heb ik even met bevroren vinger zitten prutsen maar dat ging niet dus ben ik maar terug gegaan nu dus f kijken wat ik er aan kan doen ;)
     

Deel Deze Pagina