Boomerang Sprint

Ja Sandor klopt overkill is ook niet alles.

Tja gisteravond op de club hebben we het ook over een Bic gehad, ik heb daar geen ervaring mee, maar eens goed kijken en praten op jetpower ik denk dat het wel dat het die richting op gaat.

Oeps men lijstje word langer en langer voor jetpower.

Gr Japioooooooooooo

geen powerbox
te zwaar , totale overkill.

op de meeste van onze toestellen gebruiken we een Emcotec BIC
digitale uitlezing van gebruik en totale vliegtijden en nog meer leuke dingen.

2 lipotjes erop van 1600 mah.
kosten zijn 110 euro voor de emcotec

hou die kist licht!
Ben ik mee eens. In de Barbieflash zit ook alleen maar een emcotec BIC. Ik heb Sandor en Maikel hun Elan redelijk wat verkracht en daar zat ook maar een BIC in. Heeft nooit voor probs gezorgd.. ;)

Keep it light and simple!! :rolleyes:

Yes op de vrijdag maar eens een Emcotec Bic aangeschaft bij Sandor op jetpower en nog de resterende dingen die ik nodig heb voor de Nieuwe Sprint.

Dus ik kan nu men kist helemaal in elkaar knussellen.

Gr Japiooooooooooooooooooooooo

Hoi,

Vanavond even geknusselt de folie uitgesneden en de plastick servohouders pas gemaakt, mop hier keek naar boer zoekt vrouw, yes dan kan ik mooi knusselen.

Wel heerlijk bouwen zo als je alle onderdelen op de bouwplank op voorraad heb liggen, ik hoop vd week een heel eind te komen en zal dat dan ook hier vermelden.

Gr Japiooooooooooooooooo

@ Vosje:

Hier nog een paar van die van jouw.

DSC07598.jpg

DSC07600.jpg

DSC07606.jpg

Gr. Dennis

Er zijn problemen met mijn internet bij de KPN die hebben een grote storing vandaar dat ik zowat niets post hier.

Maar vandaag toch weer wat kunnen doen en ja Patrick deze keer heb ik foto's.

Steuntje (verfroerstokje) gemaakt voor de kerotank zodat hij niet naar beneden zakt nu nog 1 zodat hij niet naar voren kan vertrekken.
738704944_5_V-Ol.jpeg

De tank past precies in de romp beter kan niet, denk ik dan he!!!!!
738704982_5_U7rg.jpeg

De retracks aangepast ik vond een paar pootjes voor weinig bij Sandor op Jetpower in zijn rommelbak en die passen nu zoals ze moeten passen, precies op maat dus.

Zo de retracks zijn klaar om in de vleugel te worden gemonteerd, nu eerst de wielkappen monteren luchtleiding erin leggen ez enz.
738704924_5_7JGm.jpeg

Nou ziet er niet verkeerd uit dacht ik zo.
738704933_5_3aUF.jpeg

Vandaag ook de luchthappers pas gemaakt, ze passen nu helemaal precies en nog een aantal kleine dingen gedaan.

Het eerste wat ik helemaal klaar wil hebben is de midden vleugel, dan kan ik de neuspoot op maat (hoogte) maken.

Morgen weer lekker verder, leuk dat jullie kijken en lezen hier.

Gr Japiooooooooooooooooo

Laatst bewerkt:
Goed bezig, Jaap! :D

Ik heb overigens ook achter de tank een houten nok gemaakt, zodat de tank ook niet én naar achteren kan schuiven én niet tegen de startmotor van mijn turbine aan kan komen, misschien een tip? Misschien kan de tank bij jou ook wel niet verder naar achter schuiven, maar dat kan ik zo niet zien...

En ga je ook een Festokoppeling als tankontluchting gebruiken? Dan kun je (voor het taxien op gras) een extra tank gebruiken, die je vlak voor de start van de tankontluchting los kunt koppelen. Als ik nl. op gras een minuut of anderhalf rond taxi, dan is er meteen al een dikke liter verstookt en mis ik meteen 2 tot 2,5 minuten aan vluchtduur...

~Jolmer

@Indorock

Dankje wel, leuk dat je hier op mijn draadje kijkt en een reactie plaatst, blijf het volgen er komt meer.

@Jolmar

Klopt de tank ligt nog niet op zijn plaats, eerst de rest erin knusselen en turbine plaatsen dan kijken waar men tank komt te liggen, dan kan ik nog een beetje schuiven ivm met men CG.

Ja ik gebruik die festo koppelingen voor men ontluchting, dus kan ik ook een kerotankje er naast hangen en die dan net voor de start eraf halen, of sneller starten kan ook.

@Nando

Dank kerel, ik wilde eigenlijk naar de club. maar ik ben maar gaan bouwen dan schiet het een beetje op, als ti klaar is neem ik de kist wel mee naar de club.

Zal wel geen kl aan geweest zijn vanavond op de club zonder mij hahahaha, ik heb nog buikpijn van het lachen vorige week.

@Berto

Ik wil graag samen met jou maiden, komt goed.

Vandaag weer iets verder, er gaat toch wel veel tijd inzitten tenminste als je het netjes wil doen en dat wil en dat doe ik ook.

Vandaag de flap gelijmt en wilde de aansturing maken maar dat feest ging niet door omdat ik M3 kwicklinks had gekocht, maar er zat geen M3 draad in, heb ik weer.

De wielkappen uitgesneden en verlijmt.
739637938_5_FI8_.jpeg

739637903_5_6leo.jpeg

De retracks op de juiste plek gezet en vast gezet, jaja vreselijk die RODE trekbandjes ma komt goed, de luchtslang gaat bij de retracks naar boven daar heb ik een lus gemaakt zodat de slag op en neer kan tijdens het in en uit klappen vd pootjes
739638063_5_WZ0y.jpeg

Hier de bovenkant, ik denk ik zeg het maar ff hi, nu de bedrading vd servo's nog erin trekken.
739638020_5_QinS.jpeg

Morgen maar eens goede M3 kwicklinks halen dan kan ik morgen het middenstuk afmaken op de bedrading na.

Gr Japioooooooooooooo

Toedeloe

Ik heb je draadje maar even opgezocht, en ga het wel effetjes volgen. Het inbouwen moet natuurlijk weinig problemen geven voor jou, en het werkt natuurlijk prettig dat alles nieuw is.

Nu bedenk ik me net (zonder gein), jij had last van water in je drijvers van je wilga, het zwaartepunt word zo verplaatst, maar heb je daar niet last van met zo'n grote kerotank? Ik kan me voorstellen als je tank half leeg is je opeens up trekt dat dan je zwaartepunt ook in 1 klap verandert? Is daar de tank te klein voor? wie legt het me uit.

@Boek

Beste kerel de tank van deze kist ligt ongeveer op het CG, dus daar heb ik geen last van, bij die drijvers van men wilga is dat anders het water klotst dan naar achter het zwaartepunt en dan heb je je handen vol om je kist binnen te hengelen, maar dat ging me goed af.

Leuk dat je hier kijkt

Gr Japiooooooooooooooo

Laatst bewerkt:
Hee Vriend,

zal je dan nog maar even op dit draadje wijzen ;-)
Stelletje etterbakken zijn jullie, nu moet ik haast wel met men pipertje verder bouwen, nu jullie dit draadje weer naar boven hebben gehaald.

Dus opschieten met die Jet :D

@Berto

Nee he nu hier jij ook nog, maar jullie hebben natuurlijk wel gelijk, maar ik ben wel druk met Denny enzo, wat dan enzo is weet ik ff niet.

Maar goed iedereen zit me achter men broek en ik begrijp de boodschap en zal wat meer gaan bouwen grrrrrr.

Gr Japiooooooooooo

Hehe Japio, Vriend,

Kon het ff niet laten ;-)
Maar je moet gewoon lekker doen wat je wilt doen en Denny is nu even iets belangrijker (of toch niet?!?!?!?).

En die vele projecten door elkaar, ik weet er aalles van, als ze mijn nog lopende maar even stille draadjes op gaan halen ben ik ook de klos :oops:

Terwijl er toch redelijk gebouwd wordt maar er zijn altijd projecten die even de prio krijgen voor een ander project (momenteel het jetje dus :yes: ).

Zolang je er maar plezier in hebt is het goed :D

Greetz,
Berto.

@Berto

Klopt helemaal ik snap ook wel dat jullie mij een beetje zitten te stangen, soms lok ik dat ook wel uit, maar als ik tijd heb dan doe ik van die kleine dingen, dat van dat pilootje schiet toch aardig op, tis wel ff pielen maar wel leuk.

Gr Japiooooooooooooooooo

Back