vandaag voor het eerst gevlogen met een Cline regelaar (en koud dat het was) op de x-tra. De fijn afstellng is nog niet gedaan vooral een snelle overgang naar volgas hapert hij nog een beetje. ik kon geen schroeven draaier meer beet houden om de statoinaar naald te verdraaien. Het eerste wat me opviel was eingelijk wel te verwachten, op de grond afgesteld zoals ik dat altijd doe.
de x-tra omhoog gestuurd en die kwam dus niet op toeren, ik had er ongeveer net zoveel als ik op de grond had.
geland en voorzichtig wat armer gezet nogmaals omhoog en nog niet lekker volgas,
moet er wel bij zeggen dat de stationaar loop zeker niet slecht is.
zo een paar keer steeds wat armer gedraait, nu heb ik zo de normaale toeren (op het gehoor was me even te koud voor de toeren teller).
in de opgaan de lijn is er geen toeren verschil te horen, eerst was het zo dat ik wat te rijk vloog (omdat ik toch power zat heb) om in de opgaande lijn niet een te arm mengsel kreeg. wat resulteerde in meer toeren in de richting omhoog dan rechtvooruit.
en wat ik nog meer merkte is dat de hoofd naald veel minder gevoelig is.
de rest van het afstellen doe ik wel als het minder waait het snijd echt door merg en been. als ik hem nog wat beter afgesteld krijg dan komt er bij mij geen nitro meer in.
hij loopt nu al zeker zo mooi als van de zomer.
over de zuinigheid kan ik nog weinig zeggen, dat komt nog wel.
vanmiddag lekker geoefend met de x-tra, de ciline regelaar doet het erg goed.
even wat nagesteld, vol gas en statonair zijn erg goed te noemen mid range is niet helemaal perfect, hij lijkt wat te 4 takten maar hij reageert wel goed op het gas.
hier voor ga ik nog wat ander plugen voor uit proberen (op aanraden van alex een 4takt plug testen)
ik kan nu twee keer het b programma vliegen zonder te tanken, dit is toch aanzienlijk meer dan voorheen.
ik vlieg nu toch een dik kwatier met een tank en ik heb dan nog over.
ik heb vanmiddag van 14.45 tot 16.15 op het veld gestaan wel met opbouwen en afbreken.
het was vliegen, landen, tanken en gelijk weer vliegen.
ik heb ongeveer 1 liter weg gevlogen (dit is op de gok, moet toch eens een litermaat meenemen) ik heb een 2.25 liter kan op m'n startkist ik heb nog meer dan de helft over (de tank van de x-tra was bij aanvang leeg)
ik ben overtuigd dat met een pomp of regulator je minder branstof verbruikt.
nu ik er over nadenk ga ik ook nog eens brandstof met 5% nitro uit proberen, kijken of dat de midrange daarvan verbeterd.