Bouw AHTS Mustang / Viking

Hoi allemaal op verzoek van een aantal mensen op dit forum toch maar besloten een verslag te maken .
Het gaat hier om de AHTS Mustang de sterkere broer van de Viking.
Zal proberen zo snel mogelijk wat foto's toe te voegen
model wordt ongeveer 1mtr23 bij 44cm

Hoi

Het is me gelukt hoop in de toekomst dat het wat sneller gaat als nu en er zal best wel een makkelijkere manier voor zijn om foto's toe te voegen dan ik het nu gedaan heb maar ze staan er en zoals jullie zien ben ik al een beetje bezig geweest het dek ligt er overigens los op hoor

groeten Rinus

full
full

Laatst bewerkt door een moderator:
Hoi rinus,

Heel mooie boot houd zekr dit draadje in de gaten. Kan het kloppen dat deze boot ongeveer gelijk is aan de andre B? Er staat namelijk een bouwverslag over deze boot op het forum. Veel bouwplezier gewenst:D

tim

Hee Tim

Je zou het op het eerste gezicht wel zeggen uiterlijkvan een afstand lijken ze wel op elkaar maar zijn echt toch wel heel verschillend zowel bovenbouw als onderwater schip.
Zoals je op de foto's al kan zien heeft de mustang straalbuizen die in het vlak zitten en niet loshangend als bij de andré-B en zo kan ik nog wel even door gaan met verschillen tussen de schepen maar 1 ding is wel duidelijk je kan wel zien dat ze beiden bij Kooiman zijn gebouwd.

Groet Rinus

het zijn gewoon allemaal klasse schepen.. De 1 is net beter als de anders!
De 1 is net wat geschikter dan wat anders.. Mooi scheoen!

bouw Mustang

Nee heel toevallig me eigen foto´s! Jij zit ook mooi vol met voor oordelen allemachtig.. Heb jij je foto´s ook van tugspotters?

Haha nee ben in de gelukkige omstandigheid dat mijn schoonzoon 1 van de kapitein's op de mustang heb ze dus uit eerste hand enkan ze zelf ook makkelijk maken nu even niet want ze zit in rusland

bouw Mustang

hee Ronald hoe kwam jij nu verzeild bij de doop van de Mustang moeten elkaar daar bijna wel tegen het lijf zijn gelopen

Inderdaad...
En ik ben weer de neef van Willem en de kapitein van de André-B,
maar ik ben Rinus ook nog tegen gekomen tijdens de bouw en doop van de Mustang...
Misschien hebben jullie elkaar ook wel gezien, alleen weten jullie dat zelf niet ;-)

Inderdaad...
En ik ben weer de neef van Willem en de kapitein van de André-B,
maar ik ben Rinus ook nog tegen gekomen tijdens de bouw en doop van de Mustang...
Misschien hebben jullie elkaar ook wel gezien, alleen weten jullie dat zelf niet ;-)

Andre,

Ik mis nog altijd de schitterende plaatjes van het 1op1 bij Stoppel zijn bouwverslag die die vroeger ook altijd plaatste!

Hoe zit het eigenlijk met deze serie, komen er nog nog nieuwe serie schepen uit deze klasse(s)?

Andre,

Ik mis nog altijd de schitterende plaatjes van het 1op1 bij Stoppel zijn bouwverslag die die vroeger ook altijd plaatste!

Hoe zit het eigenlijk met deze serie, komen er nog nog nieuwe serie schepen uit deze klasse(s)?

Ik moest even goed lezen voor ik je begreep, maar er zijn de laatste tijd weinig foto's gemaakt van de André-B.
Helaas komt er vaak ook dom commentaar op de foto's, vooral van mensen die denken dat ze op een ander type sleepboot, midden op zee, wel droge voeten denken te houden op het achterdek met windkracht 7.
De Mustang en André-B hebben overigens wel een dag of wat bij elkaar langszij gelegen in Zwijndrecht, maar ik weet niet of daar foto's van zijn genomen.

Verder is pas geleden de Dutch Power (2) gedoopt, en in de vaart genomen. (99,9% kopie van de André-B)
En er staat een 2e 99,9% kopie in de afbouwhal bij Kooiman.
Maar daar is bij mij nog geen naam van bekent...
Hierbij wel even een update van het totaal plaatje:

Back