Bouw binnenvaartschip Stelsa

beste stephan (en andere lezers)
ik ben inmiddels begonnen met een klein scheepje 80cm
ik kluns een beetje voort maar blijf een beetje hangen bij de kop,
als je bij de voorste span latjes op maakt hoe kan je ze dan mee buigen met de schuin oplopende spant

bas(12 jaar)
full

Laatst bewerkt door een moderator:
Hoi Bas dit is niet het topic om zulke vragen te stellen.
Gebruik ook de zoek funktie eens op dit forum er staat genoeg over geschreven.
toch wil ik je wel een antwoord geven .
de latjes laten weken in water en dan in de vorm buigen even tueel met spelden of elastic vast zetten laten drogen en als ze droog zijn verlijmen .

groeten en succes, Brandaris

allemaal bedankt,
ik ben ook van plan om zelf een bouwverslag te starten de komende week of zo,
@ Stephan; SORRY , SORRY:(:(

Bas

Hallo,

Dat maakt niet uit, je had een vraag en je probeerde die te stellen. Je komt er trouwens vanzelf wel achter hoe alles werkt hier op het forum.

Idd heb ik strippen gemaakt van 1 cm en die als het nodig was geweekt in het water.

Stephan, ik volg al langer je log, en eigenlijk nog nooit een reactie gegeven (shame on me)

Nu zag ik je foto's mbt de mooie testbak die je hebt.

Als ik dat zou bouwen in de achtertuin, is het einde hobby, de bouw activiteiten worden nog gedoogd.

Laatst bewerkt:
Nou ik heb het voordeel dat pap ook als het zo nu en dan kan en als ie thuis is ook aan de hobbie is, en hij vond het op deze manier om een testbak in de tuin te hebben wel een leuk idee. Konden er altijd nog een vijver van maken als het nodig was. Mam was het hier ook mee eens.

beste stephan,
is de kont van jouw schip volledig opgebouwd uit (balkjes) balsa hout?
op de foto's is dat niet duidelijk te zien...

groeten bas,

he welke maten heeft je schip ???
en wie weet waar ik bouw tekeningen van een binnenvaart schip kan vinden (gratis)

Gr john

@ John,

Als je de moeite neemt om het verslag te lezen kom je er al snel achter (eerste pagina van het verslag) wat de afmetingen zijn...
Mja voor de snelle manne(tjes) 185 x 30 cm met een diepgang van 12 cm.

Wat betreft je andere vraag kan ik je niet mee helpen. Gratis zal sowiezo een probleem zijn.

@ Bas

Klopt, Ik heb mijn kont inderdaad opgebouwd uit blokken balsahout, daarna het overige weer weg geschaafd, gevijld en geschuurd. De machinekamer heb ik zoveel mogelijk leeg proberen te houden.

Kalender

Heren, en wellicht dames,

Met toch wel een beetje trots kan ik melden dat mijn schip is uitgekozen om vereeuwigd te worden in een kalender.

Dit is toch wel een mooi compliment op m'n werk dacht ik zo.

Binnenkort een bouw update... want we zitten niet stil

Back