Hoe heb ik mijn mastjes klapbaar gemaakt, op verzoek van melvin en wellicht wel andere.
In de hut heb ik een servo geplaatst, een standaard, kleiner werd me te klein en daar liep me de lijm in :S. Aan de servo heb ik een asje gemaakt, gaatje in me stuurhut onderbouw. Aan de mast heb ik het as beweegbaar bevestigd.
Klinkt wel even zo gedaan. Voordat ik de juiste slag kon maken en servo op de juiste plaatst had staan om er zoveel mogelijk uit te halen was wel even puzzelen maar daar geef ik niet op das juist leuk.
Voorop idem dito
Dan me kopschroef ruimte, Zo heb ik het gemaakt
En zo is het achterop
De schroefassen heb ik afgedekt (kan de koker er zo afpakken), dit heb ik gedaan vanwege door het smeren wil het nog wel eens zo zijn dat er tijdens het draaien vet door de machine kamer vliegt, En een randje vet van boven naar beneden zat ik niet op te wachten vandaar dat ik het afgedekt heb. Van onder word het ook opgevangen in een gootje. De assen zijn gekogellagerd en ben hier zeer over te spreken, draaien lekker soepel.
Bij de regelaars komt er waarschijnlijk nog een bij of iets (schakelaar, is toch constante snelheid, boven en beneden) anders waarmee ik me hut laat bewegen.