Bouw binnenvaartschip Stelsa

Beste meneer Stefan
IK heb nu ook nog een vraag in welke hoek u uw voorschip van uw model boot getekend op het hout?
Ik denk dat u dat niet in een hoek van 45 graden op het hout heb uit gemeten/getekend ?
Groetjes David de Waardt

David, ik mag wel zeggen dat ik wat van taal weet en dat ik aardig kan ontcijferen, maar ik mis nu toch wel de ondertitels. ;)

Beste meneer Stefan
IK heb nu ook nog een vraag in welke hoek u uw voorschip van uw model boot getekend op het hout?
Ik denk dat u dat niet in een hoek van 45 graden op het hout heb uit gemeten/getekend ?
Groetjes David de Waardt

Met dat bedoel ik hoe heeft u de * hoek op het vlak uit gerekend/getekend ?*
45 graden is een te * spitse* kop van het voorschip.

Sorry voor de taal maar had moeite om het goed uit te duiden met woorden :S lastige dyslexie ook altijd :S

Geeft niet, het is me nu wel duidelijk.

Het ging je om de kop (steven) hoe schuin die naar voren staat.

een graden heb ik niet voor je zo direct, wel weet ik de afmetingen nog uit mijn hoofd, van de week namelijk nog gebruikt.

Op een hoogte van 13 cm, zit de boven kant 4 cm verder dan het vlak :)

oke bedankt

Ik heb laatst de bouwtekeningen gekregen van de Willem Antonie en de Ora et Labora, dus het begin is er.

Hoi,

Ora et Labora van Verboom, lijkt me dan, mooi schip. Sinds een paar jaartjes dezelfde naam als de onze.

Onze zoals die al jaren vaart is geen tekening meer van.

Hoe kom je aan die tekeningen btw?

hee stephan,
ziet er mooi uit man echt klasse.
ik ben zelf ook aan het bedenken wat en hoe ik wil gaan bouwen met dit verslag heb ik weer een paar ideetjes op gedaan.
gr ramon

hoeveel mm positie lichten heb jij? en hoeveel mm zoeklicht? ben nu redelijk beezig met de electronica, maar kan niet de goeie groote vinden?

Hoi,

Ora et Labora van Verboom, lijkt me dan, mooi schip. Sinds een paar jaartjes dezelfde naam als de onze.

Onze zoals die al jaren vaart is geen tekening meer van.

Hoe kom je aan die tekeningen btw?

Ik heb die bouwtekeningen weten te bemachtigen op de beurs in Gorichem bij de Vekagroup werkendam. van de Ora et Labora en de Willem Antonie
Men kan een mail sturen en er om vragen _ zo als ik heb gedaan (A)
Sorry voor de late reactie het is zomer en dan zit ik niet veel achter mijn pc
en dan zit ik ook niet veel in de machinekamer om aan mijn modelboot te bouwen

MVG David de Waardt

hallo Stephan,

ik zal me eerst een even voorstellen ik ben Brecht Mussen en ben 12 jaar ik heb een enorme passie voor schepen zelf heb ik ook nog een schip gebouwd (wel lang niet zo mooi als de jouwen). nog gefeliciteert met je kalender jou schip is echt wel mooi.
grtn brecht

Hallo,

Een nieuwe,

Ik vind het te leuk om te bouwen om het bij deze te laten.

Ben op de zijlijn bezig met een sleepbootje uit Amsterdam (inmiddels urk) maar een vrachtschip staat wel op het verlanglijstje.

Die van mijn ouders, en als ik het voor elkaar krijg nog een schip die bij mijn bak past, koud op koud. (platte kop)
Maar eerst die van mijn ouders, die bestaat echt. Is alleen wat recht allemaal.

Die van je ouders, welk schip is dat dan?
We gaan dus ongeveer hetzelfde doen, de komende tijd:
Ik ga als ik de huidige drie projecten klaar heb beginnen aan het schip van mijn vader. Alleen is die verre van recht...

Het verslag ben ik al begonnen, daar staan ook de eerste tekeningen op.
Bouwverslag "Linquenda"

Groet, Klaas

Laatst bewerkt door een moderator:
Ik heb het over de Ora et Labora

Alleen de kont is heel vloeiend, maar er is vroeger een ander voorschip voorgezet, 2 eigenaren terug, was eerst een tanker

Foto%252527s-0235.jpg

Hallo Stephan ,

Ik ben je bouwforum wezen lezen en kom ik het moment tegen dat je bezig bent met de motor van je stuurhut .
Toen dacht ik van dat gaat mooi , schiet het me in mijn gedachte,dat motortje ken ik .
Klopt dus , ik heb hem bij mijn andere motortjes liggen .
Ik ben enkel een beetje lui bezig .
Ik heb een kant en klare romp van Leen Keijzer gekocht 170 x 18.50 cm schaal 1:50
2 Assig , dat gaat nog wat worden .
In 2 delen , anders krijg ik hem niet achter de brommer in het karretje .
Ik las overigens dat je maurits ook kent , ik ken hem van de club , VMBC Het Anker .
prettige kerstdagen en een goed uiteinde .

Mvg Hans

Back