Hey Luitjes,
....weer verder met het museum stuk

....
....gestart met de bouw-set van de Jib en de nodige modificaties al bedacht...
...om straks ook met de jib de lier te kunnen gebruiken, moeten er hier en daar kabel -leid schijven komen, dus alvast de bodemplaten gemaakt en vast geschroefd aan de jib...
...ook op het einde van het vaste giek deel een bevestigingspunt gesoldeerd en afgelakt...
...daarna verder met de samenbouw van de jib...
...en na wat sleutelen is de jib gereed en gemonteerd op de kraan...
....van ScaleArt uit zit er geen terugslag klep op de hef cilinder van de arm, maar die maken en verkopen ze wel...
...als je deze niet plaatst zal de jib langzaam naar beneden zakken...
...dus een beugeltje gemaakt om de terugslagklep op de cilinder te kunnen bevestigen...
...en het werkt perfect...
...ook vindt ik deze pin met clip ring niet echt model getrouw....
...dus een nieuwe pen gemaakt met schroefdraad M3 , zodat er een modelbouwbout M3 op kan....
....op de hoofdarm een nieuwe kabel geleider gemaakt,anders werd de kabel niet in alle standen van de jib goed geleid...
...en op de vaste jib arm aan het eind een geleider gemaakt,en natuurlijk ook de afneembare kop voor het hijswerk...
...ook miste ik nog de steunen die aan de jib zitten om de jib neer te kunnen zetten als deze niet gebruikt wordt....
...ook dat is weer gelukt, en nu is de jib op dezelfde manier als in het echt aan en af te koppelen...
...en als laatste nog een pen aan de hoofdgiek van de kraan gemaakt, om de kabel van de lier te bevestigen als de lier niet gebuikt wordt, en dit is ook weer zo gemaakt als bij de echte kraan....

...nu het een en ander nog in de lak zetten, en dan is alles gereed...

...en dan ga ik nog een filmpje maken....
Groetjes, Charlotte.