Bouw Cat CT660 truck met Nooteboom euro pendel-x interdolly 3-smalbed-6 dieplader

Hallo Luitjes,
...ook hier weer wat aan gewerkt...
...als eerste wordt het groote vierkant messing blok onder handen genomen...
...zaaglijn afgetekend...
....en na het zaagwerk zijn er dan drie stukken,elk stuk wordt nog later doormidden gezaagd in de lengte, zodat hieruit 6 armpjes onstaan...
....daarna eerst af-teken mallen gemaakt,zodat het af-tekenen iets makkelijker gaat...
...daarna het eerste blokje messing gefreest....
...en na het freeswerk met de mal ernaast...
...en het armpje op de draaitafel,voor de duidelijkheid ;het armpje wordt nog door de helft gezaagd....

Groetjes, Charlotte.:bye:

Ik ben totaal onbekend met het frezen, maar vind het wel interessant. Er is niet heel veel te zien van de hele machine op je foto's, maar wat ik zie doet me denken aan een kolomboor. De 5e foto lijkt daar bij aan te sluiten. Je toont ook steeds andere posities van de werkstukken. Klopt het dat je de frees verticaal beweegt, over de z-as. Hoe zit het dan met de x en y-as? Herpositioneer je dan steeds het werkstuk, of kun je de frees bewegen?

Dank Allemaal voor de reacties en de leukjes ! :thumbsup:
...Om even te laten zien waar het allemaal gebeurd: het is een boor-freesmachine Van HBM, met een tafel van 1000 mm lenget en digitale uitlezing....
...je kunt hier mee dus met de X,Y en Z as bewerkingen uitvoeren...

Groetjes, Charlotte.:bye:

Hey Luitjes,
...weer verder met de pendel x....
170.jpg

...het ruwe materiaal afgetekend om er de volgende 12 armen voor het achterdek uit te halen...
171.jpg

...daarna eerst met de zaagfrees aan 2 zijden inzagen....
172.jpg

...en vervolgens tussen de 2 zaagsnedes in het materiaal verder weg frezen zodat de 2 armen los komen van elkaar....
173.jpg

...en na enig freeswerk zijn er dan 12 armen in ruw formaat ontstaan....
174.jpg

...daarna worden de armen nogmaals afgetekend met een kras pen en een mal...
175.jpg

....na het aftekenen....
176.jpg

....en vervolgens worden alle armen eerst aan de buitenzijde op maat gemaakt...
177.jpg

....en daarna is de binnenzijde aan de beurt....

groetjes, Charlotte.:bye:

Back