Bouw Cat385CL Graafmachine

Dankjewel Trix,
en vindingrijkheid hebt u. zoals b.v. het maken van die roosters met vierkant gaten d.m.v. losse kokertjes
Ja, dat vindt ik juist één van de leuke dingen aan de modelbouw,als er niets voor te koop is,het zelf het gaan maken,en zo detail getrouw mogelijk.

Groetjes, Charlotte:bye:

Omdat er toch veel mensen dit volgen zou ik graag tussen neus en lippen door willen vragen of het merk premacon GmbH bekend is bij jullie...

Ben toch ergens ook wel opzoek naar een rc graafmachine..
Mischien is dit dan ook wel het ene uiterste..

Alvast bedankt.!

Grtz Sjaak

Om niet teveel of topic te gaan anders misschien hier even lezen: http://www.modelbouwforum.nl/threads/liebherr-r956-premacon.210317/

Ziet er weer keurig uit Charlotte.
Dit jaar staat ede ook op het programma en kom ik zeker even kijken!

Mvg. Mitchell

Ik heb dit bouwverslag met stijgende verbazing en verwondering gelezen. Echt grote klasse.
Ik hoop dat ik je machine een keer in het echt kan zien.
Ik ben zelf bezig met een ombouw van een Bruder shovel.

Ik zie dit bouwverslag net. Jammer dat de foto's niet meer zichtbaar zijn ....

Ben zeer geïnteresseerd.

Freek

Hallo Allemaal,
Bij het mini bouwbedrijf is een nieuw werktuig voor de kraan aangeschaft :banana::banana::banana:, :
...een 2 schalen grijper van THS ,ik heb alleen de centrale spil,cylinders en de schalen gekocht,de adapter naar mijn snelwisselaar heb ik zelf gemaakt...
,,,eerste inzet....
....en wat bewegende beelden.....
...de schalen van de grijper zijn 104 mm breed,werkt hydraulisch met 2 cylinders,en werkt op een druk van maximaal 28 bar, bij mij op 25 bar.
De vulgraad en kracht is heel goed,ziet er heel natuurgetrouw uit.

Groetjes, Charlotte.:bye:

Dankjewel Pieter ! :thumbsup:
Ja, idd,werkt heel stabiel en is van goede kwaliteit ,zoals je van THS mag verwachten,het geeft ook weer veel speel plezier om met een ander werktuig aan de kraan te werken.
Groetjes, Charlotte.

Dank jullie wel !.
@ Stefan .je hoort idd de tandwieloverbrenging van de pomp lopen, dat komt doordat geluidmodule zacht stond, en met mobiele telefoon opgenomen , dan komt echt elk geluidje er op te staan .
In het echt hoor je de pomp amper.
Gr. Charlotte.

Nou Charlotte, je hebt het voor elkaar. ;) Ben op het moment ernstig aan het broeden hoe ik naar voorbeeld van jou clambshell bucket een servobediende versie kan maken, voor mijn CAT 320. :hammer::D Beetje hetzelfde idee als de grijper die ik er al voor gemaakt heb, zo'n clambshell lijkt me nog leuker in het gebruik.

Hoi Lex,
Haha,die is goed !.
Ja, idd, is heel leuk en veelzijdig in het gebruik,voordeel is ook dat je verticaal kunt graven in wat vastere grond.
Ik heb gekozen om geen tanden aan de schalen te hebben, hierdoor kun je bijvoorbeeld een vlak oppervlak mooi opschonen.
Groetjes en succes met de bouw .
Charlotte.:bye:

Hihi .... eerste begin is er:

Bucket breedte wordt +- 80mm, bucket opent tot 100mm. Althans, dat is het plan .... :bye: Het wordt grotendeels CAD getekend en dan 3D geprint.

Alleen dit hier, om Charlotte's topic niet verder te vervuilen. Vervolg komt als vervolg op mijn CAT 320 draadje aldaar.

Back