Bouw en vliegverslag Robbe Edelweiss XL....vintage

Hoi Frank,

Die was afgelopen zaterdag bij ons op de club in Kampen, zie hier:

Groet'n,
Sander

Laatst bewerkt door een moderator:
Nou dat vliegt wel zo te zien...een beetje handstart en je hebt veld te kort :D leuk! (En veld te kort...dat kennen wij ook met onze zweverts :D)

Laatst bewerkt:
Nou daar mag je dan idd wel trots op zijn denk ik dan maar zo.

Vraagje; is de staart nu op 110 graden ? Want het ziet er 90 graden uit..zeg maar.

Nee hoor, de staart is gewoon op 90 graden gemaakt, hoezo is 110 beter dan?
(Was een club project en moest redelijk makkelijk te maken zijn denk ik)

Laatst bewerkt:
edelweissjes
IMG_2270.jpg
En hoe gaat het met deze Edelweiss-jes?
Of blijkt het toch krulsla te zijn ... ;-)

Dirk.

laatst in herentals vertelde hij dat er nog een +20 tal over zijn ...

zelf zat ik ook al dagen met de vraag in men hoofd, maar durfde er niet meer achter vragen, al ben ik hier super super nieuwsgierig naar! :D

Ik heb de Edelweiss die ik van Gerard heb gekregen nog eens goed bekeken en vraag mij af of het een Eelweiss is. De V-staart is anders gemonteerd, de vleugelvorm is duidelijk anders en de romp lijkt vwb het voorste gedeelte niet op een Edelweiss. Kortom, ich we iss ess nicht...:)

Wie weet wat het wel is ? Eigenbouw of een ander type ?

full

full

full

full

full

full

Groet,

Ronald

Lijkt mij een simprop excel van de eerste generatie. Dit is het model waarmee de succesreeks van simprop begon. Ontworpen door dr Wolfgang Schaper. Als het klopt ben je -denk ik- snel over de teleurstelling heen dat het geen edelweiss is want de excel vliegt prima!
Max

Bedankt Max. Ik heb even gegoogled op Simprop Excel en dit lijt er sterk op.
Weet je toevallig waar ik eventueel bouwtekening van de Excel kan krijgen ?

Groet,

Ronald

Bedankt Max. Ik heb even gegoogled op Simprop Excel en dit lijt er sterk op.
Weet je toevallig waar ik eventueel bouwtekening van de Excel kan krijgen ?

Groet,

Ronald

Ronald, ik weet niet waar je de tekening kan vinden, maar misschien kun je een oproep doen in het draadje tekeningen elders op het forum.
Waar heb je de tekening voor nodig? Je model lijkt aardig kompleet op de foto's
Groet,
Max

poef...even nieuw leven in dit draadje. Tis inmiddels al weer een jaar geleden.

De edelweiss gaat non electro, dus er komt een nieuw neusje op. Ook nieuwe servo's besteld...de huidige servo's deden het prima maar zijn niet bestand tegen in en uitladen :D

Laatst bewerkt:
Ik ben de edelweiss weer vliegklaar aan het maken. Nieuwe servos erin, maar ook nieuwe motor. Maar wat zal ik doen ??

De huidige neus bied ruimte aan een motor niet dikker dan 30mm, en das te zwak voor deze zwever....deze maat motortjes leveren max 150 watt...das wat weinig. Of heb ik het mis ? zijn er motortjes die 300 watt kunnen leveren van deze diameter, of moet er echt een aandere neus op ? (of misschien deze neus en een verlengasje ?)

Ik zit ff zonder inspiratie

foto+2.JPG

foto+1.JPG

hyperion 2218-10 1337
Ik weet niet hoeveel watt deze levert, maar mijn typhoon van ruim 1600 gram gaat er behoorlijk mee omhoog.

Back